BMW 518d a 520d: Nový turbodiesel znamená více výkonu
BMW ohlašuje změny v nabídce svých vozů pro letošní léto. Loni modernizovaná řada 5 se dočká obměny dvoulitrového turbodieselu, když základní vznětové modely 518d a 520d dostanou čtyřválce z nové modulární rodiny motorů. Silnější 525d si ponechává stávající dvoulitr.
V obou výkonových variantách nabízí nový dvoulitr proti tomu stávajícímu nárůst výkonu o pět kilowatt. Výsledkem je tedy 110 kW u 518d a 140 kW u 520d. Výkonnější provedení se dočkalo také nárůstu točivého momentu o 20 N.m na rovných 400 N.m.
Lehce vyšší výkon znamená také lepší parametry. Sedan 518d zrychlí z 0-100 km/h za 9,5 sekundy, 520d sedan je na stovce za 7,9 sekundy. V obou případech je to o dvě desetiny sekundy rychleji než dosud.
Nový motor není ve svých dvou verzích jen silnější, ale také úspornější. Obě varianty v kombinovaném cyklu spotřebují 4,3 litru paliva na 100 kilometrů, o dvě desetiny litru méně než dosud. Hodnota opět platí pro sedan. V kombinaci s osmistupňovým automatem potřebuje 520d na ujetí 100 kilometrů podle evropského kombinovaného cyklu 4,5 litru paliva.
Dvoulitrový agregát disponuje hliníkovou klikovou skříní s integrovanými vyvažovacími hřídeli, turbodmychadlem s variabilní geometrií sání a vstřikováním typu Common Rail se solenoidovými vstřikovači, jejichž maximální tlak byl zvýšen na 2000 bar. Ve výbavě samozřejmě nechybí start-stop systém.
Obě varianty nového dvoulitrového turbodieselu bude od léta možné objednávat pro sedan a kombi, o liftbacku 5 Gran Turismo tisková zpráva mlčí, pro tento model je aktuálně dostupná pouze silnější verze 520d. Výkonnější provedení bude dostupné také v kombinaci s pohonem všech kol.
Řada 5 se podobně jako další mnichovské modely dále dočká také modernější verze rádia Professional a navigace Business. Novinkou je řídicí jednotka s vyšším výpočetním výkonem, díky níž se mapy navigačního systému budou rychleji načítat, rychlejší má být i vyhledávání trasy.