Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 518d a 520d: Nový turbodiesel znamená více výkonu

David Bureš
Diskuze (43)
Obě verze nového vznětového dvoulitru jsou o pět kilowattů výkonnější než předchůdci, zároveň jsou úspornější.

BMW ohlašuje změny v nabídce svých vozů pro letošní léto. Loni modernizovaná řada 5 se dočká obměny dvoulitrového turbodieselu, když základní vznětové modely 518d a 520d dostanou čtyřválce z nové modulární rodiny motorů. Silnější 525d si ponechává stávající dvoulitr.

V obou výkonových variantách nabízí nový dvoulitr proti tomu stávajícímu nárůst výkonu o pět kilowatt. Výsledkem je tedy 110 kW u 518d a 140 kW u 520d. Výkonnější provedení se dočkalo také nárůstu točivého momentu o 20 N.m na rovných 400 N.m.

Lehce vyšší výkon znamená také lepší parametry. Sedan 518d zrychlí z 0-100 km/h za 9,5 sekundy, 520d sedan je na stovce za 7,9 sekundy. V obou případech je to o dvě desetiny sekundy rychleji než dosud.

Nový motor není ve svých dvou verzích jen silnější, ale také úspornější. Obě varianty v kombinovaném cyklu spotřebují 4,3 litru paliva na 100 kilometrů, o dvě desetiny litru méně než dosud. Hodnota opět platí pro sedan. V kombinaci s osmistupňovým automatem potřebuje 520d na ujetí 100 kilometrů podle evropského kombinovaného cyklu 4,5 litru paliva.

Dvoulitrový agregát disponuje hliníkovou klikovou skříní s integrovanými vyvažovacími hřídeli, turbodmychadlem s variabilní geometrií sání a vstřikováním typu Common Rail se solenoidovými vstřikovači, jejichž maximální tlak byl zvýšen na 2000 bar. Ve výbavě samozřejmě nechybí start-stop systém.

Obě varianty nového dvoulitrového turbodieselu bude od léta možné objednávat pro sedan a kombi, o liftbacku 5 Gran Turismo tisková zpráva mlčí, pro tento model je aktuálně dostupná pouze silnější verze 520d. Výkonnější provedení bude dostupné také v kombinaci s pohonem všech kol.

Řada 5 se podobně jako další mnichovské modely dále dočká také modernější verze rádia Professional a navigace Business. Novinkou je řídicí jednotka s vyšším výpočetním výkonem, díky níž se mapy navigačního systému budou rychleji načítat, rychlejší má být i vyhledávání trasy.

David Bureš
Diskuze (43)
Avatar - fOE
13. 5. 2014 13:30
Re: Co je platný vyšší výkon.......
Moc lidi se mnou tento nazor nezdili, ale je muj, nikomu ho nevnucuju, jen si za nim stojim ;-)
Zvuk diesloveho R4, diesloveho R6, diesloveho.... se furt vaze na to slovo "dieslovy" a ikdyz prekvapi klidnym chodem (proti R4) tak zvuk nemuzu nazvat nijak hezky. Jen "byt lepsi nez" mi nestaci. Jen byt lepsi nez dieslovy R4 neni na potlesk (to by pak clovek musel tleskat i dieslovym R4 bo jsou lepsi nez R3), ano, je lepsi, ale zaroven je furt daaaalece za jakymkoliv benzinovym R6.
13. 5. 2014 09:39
Re: Co je platný vyšší výkon.......
:yes: >:D
Tři prý bude masovka, čtyři vrchol:
[odkaz]
13. 5. 2014 08:36
Re: Co je platný vyšší výkon.......
Zvuk naftový R6 není rozhodně odpudivej.
Avatar - fOE
13. 5. 2014 08:07
Re: Co je platný vyšší výkon.......
520d je silne nejprodavanejsi verze, jinak receno diky penezum z prodeju 520d si pak nekdo muze poridit i 530d-535d atd...
Navic v 525d jsem se svezl a nemel jsem pocit ze by tam 4 valce byli problem, ano, neni to jako R6, ale taky se tu nebavime o lowcostove nizsi stredni. 5er je dobre odhlucnena a vybrace? Snad jen na volnobeh a tam ma k dokonalosti (benzinove R6/V12) daleko i dieslovy R6. Zvuk taky slabsi 4 valcovej, ale zvuk diesloveho R6 se stejne muze libit jen uchylum.
Takze vysledek je klasickej, ty 4 valce vadi hlavne lidem co ty auta kupovat nejdou, zakaznikum zjevne ne. Odhlucneni je dobre a vykon maji dnesni 2L jako 30d pred 10 lety.
Takze 520d proc ne...
Avatar - fOE
13. 5. 2014 08:01
Re: Co je platný vyšší výkon.......
To jsou takove pseudovtipky, ale fakta jsou ta, ze v 3er se dieslovy R6 poridit da, dokonce i s 313k, v audi A4 zda se ta moznost nebude ani v nizsim vykonovem provedeni. BMW bude mit zrejme zaklad 3 valec, no a audi kontruje v duchu hesla naskok diky technice a bude rovnou jezdit na valce 2.
Pokud si nekdo muze delat z downsizingu u BMW legraci, tak rozhodne ne kluci od audi ;-)