Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M2: Malé emko bude mít 380 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
O tom, že se chystá menší kupé M2, už si cvrlikají nejen mnichovští vrabci. Pochlubí se pořádně vyladěným přeplňovaným třílitrovým šestiválcem.

Přeznačení kupé a kabrioletů řady 3 na čtyřku je sice trochu zvláštní, ale u dvojkové série se až na MPV s předním pohonem pochopit dá. Alespoň se nebude spekulovat, zda ultimativní sportovní verze dostane historické jméno M1. Tak tomu naštěstí nebylo ani v předchozí generaci, ale ten humbuk kolem si ještě všichni pamatujeme. Označení současného kupé nižší střední třídy začíná díkybohu dvojkou a nejostřejší model nad M235i ponese dosud nepoužívaný kód M2 (a interní F87).

Na diskusním fóru serveru 2Addicts se objevily nové informace, údajně přímo z firemních zdrojů. Někdo ve fabrice si zkrátka pustil ústa na procházku. Sílu emdvojce dodá přeplňovaný šestiválcový třílitr typu N55, který nabídne zhruba 370-380 koní, tedy 272-280 kW. Čtyřválec S48, také s dopingem, se do útrob nakonec nedostane, ač se o něm ještě nedávno spekulovalo. M2, která se už pilně testuje, tak bude o nějakých 32 až 40 kW silnější než M235i, předpokládáme, že také zhruba stejně těžká, případně nějaké to kilo zhubne. Zatím nejvýkonnější dvojka přitom zvládne sprint z klidu na stovku s příplatkovým osmistupňovým automatem během 4,8 s. Takže očekávaná M verze bez trojčíslí a íčka ubere z této cifry navíc určitě pár desetinek.

Ostrá M2 se objeví na výrobních linkách nejdříve na sklonku podzimu příštího roku. Bude určitě zajímavou a levnější alternativou kupé M4. První zákazníci by se svých nových miláčků tak mohli dočkat na přelomu letopočtů 2015/2016. Není zatím známo, zda půjde o limitovanou sérii, jako tomu bylo v případě předchozího 1M Coupé Připravované auto po něm ale zdědilo interní kódovou přezdívku. Emkové jedničce se v Mnichově říkalo „pyrat“ (ano, s tvrdým y), M2 je tedy „pyrat2“.

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
6. 5. 2014 09:04
Re: Nejde o označení, jde o schopnosti
Ona je to tak trochu taková Sofiina volba. Když hypoteticky před tebe postaví dejme tomu pětku s V8 v základu a vedle 520d nabitou plnou výbavou. Já neváhám a beru V8. Budou ale i tací, co si vyberou tu druhou možnost.

Výbava je ale jedna věc a optické pakety, aby auto jen vypadalo jako divoké emko a při tom nemělo motor, věc druhá. A to je to, co mi nesedí a nemám rád.
5. 5. 2014 17:27
Re: Nejde o označení, jde o schopnosti
Se silnějším motorem výbava zase tolik nepřibývá. Záleží na autu. Jinak se budu rozhodovat u 114i a jinak u 420i. Když dávám přes milion za auto, tak chci, aby mi sedělo. A s takovým objemem peněz máš možnosti. Když nedostanu za dané peníze své minimum, tak půjdu jinam. Pokud někomu nevadí základní sedadla, čalounění atd., má to jednodušší.

Těžko říct, jaký je poměr. Klidně můžeš mít pravdu.
5. 5. 2014 16:41
Re: Nejde o označení, jde o schopnosti
Ale dobře, já to už od začátku chápu a i akceptuji. Jen jsem chtěl popsat, jaký na to mám pohled já, který ovšem nikomu nenutím. Mám raději, když má auto napřed motor a podvozek a potom teprve lak, sedadla a spojlery. Ono když vybereš auto co má motor, tak už mívá většinou i to ostatní na lepší úrovni.

Stejně si myslím, že těch světlých výjimek, co střízlivě vyhodnotí výbavu bez níž nemohou být, které jsi popsal, bude pár, oproti těm pozérům a hochštaplerům.
5. 5. 2014 14:06
Re: Nejde o označení, jde o schopnosti
Plus oba nárazníky a maska.
5. 5. 2014 14:01
Re: Nejde o označení, jde o schopnosti
Jak píše webpaja, nemusí to být o stydění. Nemusí se ti líbit sériový nárazník a ten v M body kitu může být přijatelnější. Nebo nechceš kůži a látky v nabídce tě zrovna neosloví (pokud vůbec nějaká v nabídce je), tak vezmeš M-paket kvůli alcantaře. Místo hraní si na M může jít jen o snahu udělat auto stravitelnějším.