BMW M2: Malé emko bude mít 380 koní
Přeznačení kupé a kabrioletů řady 3 na čtyřku je sice trochu zvláštní, ale u dvojkové série se až na MPV s předním pohonem pochopit dá. Alespoň se nebude spekulovat, zda ultimativní sportovní verze dostane historické jméno M1. Tak tomu naštěstí nebylo ani v předchozí generaci, ale ten humbuk kolem si ještě všichni pamatujeme. Označení současného kupé nižší střední třídy začíná díkybohu dvojkou a nejostřejší model nad M235i ponese dosud nepoužívaný kód M2 (a interní F87).
Na diskusním fóru serveru 2Addicts se objevily nové informace, údajně přímo z firemních zdrojů. Někdo ve fabrice si zkrátka pustil ústa na procházku. Sílu emdvojce dodá přeplňovaný šestiválcový třílitr typu N55, který nabídne zhruba 370-380 koní, tedy 272-280 kW. Čtyřválec S48, také s dopingem, se do útrob nakonec nedostane, ač se o něm ještě nedávno spekulovalo. M2, která se už pilně testuje, tak bude o nějakých 32 až 40 kW silnější než M235i, předpokládáme, že také zhruba stejně těžká, případně nějaké to kilo zhubne. Zatím nejvýkonnější dvojka přitom zvládne sprint z klidu na stovku s příplatkovým osmistupňovým automatem během 4,8 s. Takže očekávaná M verze bez trojčíslí a íčka ubere z této cifry navíc určitě pár desetinek.
Ostrá M2 se objeví na výrobních linkách nejdříve na sklonku podzimu příštího roku. Bude určitě zajímavou a levnější alternativou kupé M4. První zákazníci by se svých nových miláčků tak mohli dočkat na přelomu letopočtů 2015/2016. Není zatím známo, zda půjde o limitovanou sérii, jako tomu bylo v případě předchozího 1M Coupé Připravované auto po něm ale zdědilo interní kódovou přezdívku. Emkové jedničce se v Mnichově říkalo „pyrat“ (ano, s tvrdým y), M2 je tedy „pyrat2“.