Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 dorazí v roce 2020. Bude to poslední emko bez elektrifikace?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 11. 2018
14
28
Zobrazit náhledy (14)
BMW M340i BMW M340i BMW M340i BMW M340i BMW M340i BMW M340i BMW M340i BMW M340i BMW M340i
Sportovní verze bavorské trojky se dočkáme v roce 2020 a podle posledních informací dorazí s třílitrovým šestiválcem o výkonu přes 460 koní.

Už na letošním autosalonu v Paříži, kde se ukázala nová generace BMW řady 3, padla zmínka o chystaném ostrém provedení M3. Mnoho podrobných informací v souvislosti s tímto modelem však zatím nepadlo, počkat jsme si museli až do nynějška.

Britský Autocar informuje, že bavorská automobilka nabídne ve srovnání s předchůdcem silnější a lehčí vůz. Jen připomeňme, že předchozí BMW M3 CS dostávalo z třílitrového šestiválce 460 koní a vážilo 1585 kilogramů. Chystaná novinka chce být v těchto parametrech ještě lepší, čemuž pomůže nižší hmotnost již standardní trojky, ale i nasazení vybraných dílů z karbonových vláken.

Systém pohonu všech kol, který známe třeba z BMW M5, se ve voze objevit nemá, stejně jako jakákoliv forma elektrifikace. Opět je důvodem udržení co možná nejnižší hmotnosti. Poslední zprávy ze zákulisí automobilky však hovoří o tom, že právě nová M3 by se mohla stát posledním emkem bez jakékoliv formy elektrifikace. Ty další už se elektromotoru nevyhnou a pomohou plnit zpřísňující se emisní normy.

Stejný zdroj dále říká, že pohonem zůstane třílitrový šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem typu twin-scroll a zákazník bude mít na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou a samočinným ústrojím o osmi stupních. Pro hbitou akceleraci (současné M3 CS je na stovce za 3,9 sekundy) nebude chybět ani systém launch control.

Změny lze očekávat i uvnitř a podle všeho se tvůrci nechají inspirovat modelem M5. Novinka dostane třeba jinou obrazovku infotainmentu, která bude více zapuštěna do palubovky. Systém iDrive se bude i nadále obsluhovat otočným ovladačem, který je v modelech BMW často oceňován pro snadné a intuitivní ovládání. Zájemci se prý mohou těšit na řadu asistentů, autonomní systémy chystané pro modely i5 či i7 však čekat nemáme. M3 zůstane orientované především na řidiče.

V showroomech automobilky se má novinka objevit v roce 2020 a je součástí strategie, která v dohledné době přinese 26 nových modelů s odznakem M. Tímto krokem chtějí bavorští posílit svou sportovní divizi a více se zapojit do přetahované s Mercedesem-AMG a Audi Sport.

360p720p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - praděda7
M3
praděda7
| 1. 12. 2018
No a co? Klíčová věta je tato......So I tried to prolong the lifetime of the manuals, but we can't invest in developing a new manual transmission."
To znamená, že BMW už nebude vyvíjet novou manuální převodovku. Pro M2C sice udělali nějaká malá dílčí vylepšení, ale to je tak vše. Stávající M/T (20 roků stará) není nic moc. Bude to určitě jeden z důvodů, proč se vozy s M/T neprodávají lépe. Mám ji v mé M140i a testoval ji v M3, tak vím o co kráčí.

Jo, a ten Frohlich mě nijak nepřesvědčil. Myslím, že tak trochu "vaří z vody"..a sem tam něco plácne......

[odkaz]
Avatar - speedfred
tieto vytunene kusky
speedfred
| 1. 12. 2018
Topperovi to nevysvetlíš,najprv tu plače za kupéčkami/kabriami a keď tu máme silne pekné kupé tak vraj to aj tak nikoho nezaujíma. Keby s tým ale prišiel niekto z ďalekého východu to by boli oslavné spevy.
Asi má nejakú Nostradamovu guľu a vidí to čo mi nie.
tieto vytunene kusky
webpaja
| 1. 12. 2018
To byla jen taková řečnická otázka, Topper jednoduše nemá kámoše, kterého by to zajímalo.

2017: Deliveries of BMW M and M Performance vehicles increased by 19.1% compared to the previous year, with overall sales topping 80,000 for the first time ever. What’s surprising is that the strongest car in BMW M’s growth was also the most enthusiast-driven one — the BMW M2. The M2 sold 12,293 units, making it the best-selling M car.
M3
webpaja
| 1. 12. 2018
Dědo, musíš to číst pořádně ;-)

"That raises a natural question – how long will that last? No one can say exactly, but Frohlich promises the successor to today’s M4 will be offered with a manual option. That generation of the performance coupe will likely be produced until 2027 or 2028, and "then I will be an old man," 58-year-old Frohlich said. So, put simply, we’ll have a manual performance BMW for at least another 10 years or so."
M3
webpaja
| 1. 12. 2018
Ale to není kvůli tomuto názoru. To je můj fanclub - okopávači kotníků >:D