BMW M3 dorazí v roce 2020. Bude to poslední emko bez elektrifikace?
Už na letošním autosalonu v Paříži, kde se ukázala nová generace BMW řady 3, padla zmínka o chystaném ostrém provedení M3. Mnoho podrobných informací v souvislosti s tímto modelem však zatím nepadlo, počkat jsme si museli až do nynějška.
Britský Autocar informuje, že bavorská automobilka nabídne ve srovnání s předchůdcem silnější a lehčí vůz. Jen připomeňme, že předchozí BMW M3 CS dostávalo z třílitrového šestiválce 460 koní a vážilo 1585 kilogramů. Chystaná novinka chce být v těchto parametrech ještě lepší, čemuž pomůže nižší hmotnost již standardní trojky, ale i nasazení vybraných dílů z karbonových vláken.
Systém pohonu všech kol, který známe třeba z BMW M5, se ve voze objevit nemá, stejně jako jakákoliv forma elektrifikace. Opět je důvodem udržení co možná nejnižší hmotnosti. Poslední zprávy ze zákulisí automobilky však hovoří o tom, že právě nová M3 by se mohla stát posledním emkem bez jakékoliv formy elektrifikace. Ty další už se elektromotoru nevyhnou a pomohou plnit zpřísňující se emisní normy.
Stejný zdroj dále říká, že pohonem zůstane třílitrový šestiválec přeplňovaný turbodmychadlem typu twin-scroll a zákazník bude mít na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou a samočinným ústrojím o osmi stupních. Pro hbitou akceleraci (současné M3 CS je na stovce za 3,9 sekundy) nebude chybět ani systém launch control.
Změny lze očekávat i uvnitř a podle všeho se tvůrci nechají inspirovat modelem M5. Novinka dostane třeba jinou obrazovku infotainmentu, která bude více zapuštěna do palubovky. Systém iDrive se bude i nadále obsluhovat otočným ovladačem, který je v modelech BMW často oceňován pro snadné a intuitivní ovládání. Zájemci se prý mohou těšit na řadu asistentů, autonomní systémy chystané pro modely i5 či i7 však čekat nemáme. M3 zůstane orientované především na řidiče.
V showroomech automobilky se má novinka objevit v roce 2020 a je součástí strategie, která v dohledné době přinese 26 nových modelů s odznakem M. Tímto krokem chtějí bavorští posílit svou sportovní divizi a více se zapojit do přetahované s Mercedesem-AMG a Audi Sport.