Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M4 CSL oficiálně: Řidičská nirvána pro tisícovku vyvolených

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 20. 5. 2022 • 00:27
100
11
Zobrazit náhledy (100)
BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL BMW M4 CSL

Značka BMW M si ke svému 50. výročí od založení naděluje specialitku v podobě modelu M4 CSL. Slibuje ideální mix staré školy, moderních technologií a především jízdního požitku.

Specialitka BMW M4 CSL má pod kapotou třílitrový řadový šestiválec M TwinPower Turbo, který pohání i závodní M4 GT3. Díky zvýšení maximálního plnicího tlaku obou jednokomorových turbodmychadel (z 1,7 na 2,1 baru) a specifickému naladění řídicí jednotky se povedlo zvýšit maximální výkon o 30 kW. Agregát tak dodává 405 kW (550 k) a 650 newtonmetrů točivého momentu.

Parametry pohonné jednotky putují na zadní kola prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky M Steptronic. Z klidu na stovku vůz zrychlí za 3,7 sekundy, dvojnásobnou rychlostí peláší za 10,7 s. K mimořádným dynamickým schopnostem novinky pomáhá kromě posíleného motoru i úspora hmotnosti, vždyť je také M4 CSL ve srovnání s M4 Competition Coupé o 100 kg lehčí.

Povedlo se toho dosáhnout například použitím karbonových celoskořepinových sedadel, odstraněním zadních sedaček a bezpečnostních pásů či nasazením karbon-keramických brzd. Svůj podíl na tom má i odstranění velkého množství zvukové izolace a přechod na izolaci ultralehkou.

Video se připravuje ...

Tuhost karoserie zvyšují v motorovém prostoru zcela nově vyvinuté vzpěry. Pomocí numerických modelů byla geometrie hliníkových odlitků mezi klobouky horního uložení a přední částí vozu přesně přizpůsobena silám v různých jízdních situacích. Individuálně je vyladěna také kinematika nápravy a nastavení odklonu kol, tlumičů, pomocných pružin a pro tento vůz specifických stabilizátorů. Novinka má oproti M4 Competition Coupé o osm milimetrů nižší světlou výšku.

Za zmínku stojí i specifické naladění kontroly trakce umožňující nastavení regulace prokluzu kol v deseti stupních. Od bryskních zásahů systému až po benevolentní naladění určené pro závodní okruhy. Jen dodejme, že auto dostává M kovaná kola z lehké slitiny v exkluzivním designu (devatenáctky vpředu, dvacítky vzadu).

Poznávacím znamením novinky jsou také laserové světlomety svítící nikoli bíle, ale žlutě, což evokuje závodní vozy GT. Se světelnou technikou si ale BMW hrálo i vzadu. Skleněné kryty v sobě mají propletenou strukturu světelných vlásečnic, které osvětluje laserová technologie, což vytváří živou strukturu povrchu světel. Těšit se prý můžeme na osobitý světelný podpis a hlavně technologii, která se v sériovém voze objevuje vůbec poprvé.

Uvnitř zaujme například alcantarový volant, antracitové čalounění stropu či karbonové obložení interiéru. Nechybí ani štítky CSL, to kdybyste náhodou zapomněli, jakou specialitku že to vlastně doma máte. Nechybí však ani armáda asistenčních systémů – varování před čelní srážkou, hlídání jízdního pruhu či ukazatel rychlostních limitů.

Slavnostní premiéra BMW M4 CSL probíhá v těchto dnech na přehlídce Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Výroba vozu bude zahájena v červenci 2022 v německém Dingolfingu. Pokud si na novinku děláte zálusk, raději si pospěšte. Výroba totiž bude omezena na pouhých 1000 kusů. Na české ceny si musíme ještě chviličku počkat.

Související články

Témata
Avatar - Dinar
21. 5. 2022 11:21
Re: Petrolheadi spia?
V pondělí jsem viděl v Brně M3 comp s rozpadlými brzdami po dopoledni na okruhu, řešili jestli na ty kotouče ještě vůbec dávat nové desky. Prakticky nové auto… Párkrát jsem ho na okruhu objel, sériovky vždycky vypadají tak nemohoucně a je jedno co, tu m3 dáš i se závodním autem, které má o 200 koní míň, a bude to větší zábava. Tahle auta stavěná na NS na ní i krásně fungují, protože je to spíš klikatá silnice než okruh. Jenže NS je jen jedna a docela daleko na to, aby dávalo smysl si na ni kupovat auto. Ale proti gustu, je jisté, že tahle limitka se prodá jako nic. ;-)
21. 5. 2022 08:34
Re: CSL
Přesně, ten design je prostě neuvěřitelně nevkusný... :-O :no:
21. 5. 2022 08:31
Re: Uf,
A co si od toho slibuješ? Ze dostane normální ledvinky?
20. 5. 2022 22:25
Uf,
kolik zbývá dnů do faceliftu g22ky? Už odpočítávám... Ale pozitivní je, že jsem si koupil jednu z posledních f36tek a vůbec mi není líto, že nemám nejnovější generaci :-)
Avatar - iudex
20. 5. 2022 22:10
Re: Petrolheadi spia?
Každopádne na tom okruhu ide pekne, na mňa to video teda robí celkom dojem: https://www.youtube.com/watch?…
Krátko pred cieľom lízne 300vku.
Články odjinud