Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované BMW řady 3 oficiálně odhaleno, známe i ceny

Ondřej Mára Ondřej Mára 18. 5. 2022 • 22:34
81
69
Zobrazit náhledy (81)
BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring BMW 3 Touring

Sportovní sedan i Touring trojkové řady nabídnou výraznější vzhled, modernější interiér a ještě pestřejší technologickou výbavu.

BMW trojkové řady je jedním ze symbolů úspěchu mnichovské automobilky a dodnes hraje v její nabídce nezastupitelnou roli. S dnes představenou modernizací se tak automobilka snaží nabídnout ještě výraznější vzhled, modernější i luxusnější prostředí kabiny a samozřejmě nesmí chybět ani pestřejší paleta technologické výbavy.

Začněme ale tradičně pohledem na změny exteriéru, které jsou oproti nedávným novinkám automobilky poměrně konzervativní. Zapomeňte tedy na přerostlé ledvinky nebo dělené světlomety, jakkoliv i tyto části prošly úpravou.

Video se připravuje ...

Ikonické ledvinky chladiče jsou nově širší, mají nové dvojité lamely a celkově působí na snímcích výrazněji. Na masku navazují modernizované přední světlomety se standardní LED technologií, které jsou nově nižší a mají denní svícení tvořené segmenty ve tvaru obráceného písmena L. Za příplatek budou navíc opět dostupné i adaptivní světlomety.

Proměnou prošly také nárazníky. U předního zaujme především přepracovaný nasávací otvor uprostřed masky a proměnou prošly také krajní nasávací otvory ve tvaru písmene L, které jsou v lehkém kontrastu s tvarem segmentů denního svícení.

Upravené nárazníky sází na horizontální linie v kombinaci s užšími světly a jasně strukturovanými plochami. Designéři navíc rozšířili zadní blatníky, také do zadního nárazníku umístily leskle černé dekory ve tvaru písmene L a upozorňují na odlišný průměr koncovek výfuku 90 nebo 100 mm – v závislosti na motorizaci.

Proměnou prošel také paket M Sport, který zaujme upravenou maskou chladiče, šestiúhelníkovým tvarem nasávacího otvoru v předním nárazníku nebo vzduchovými clonami na vnějších okrajích přední části vozu. Zadní nárazník má upravené tvary a zaujme výrazným difuzorem. Součástí paketu je M sportovní podvozek s variabilním sportovním řízením a novými 18“ M koly z lehké slitiny.

Osobitý vzhled by měly nabídnout také BMW Performance modely, tedy vozy BMW M340i xDrive Sedan, BMW M340i xDrive Touring, BMW M340d xDrive Sedan a BMW M340d xDrive Touring. Mezi charakteristické rysy patří ledvinky s mřížkovanou výplní, exkluzivní 18“ kola (volitelně 19“), lichoběžníkové koncovky výfuku a nově leskle černé kryty M zpětných zrcátek. Vrcholné modely navíc dostávají lakovaný M zadní spoiler.

Hlavní novinkou v kabině je standardně dodávaný BMW prohnutý displej s bezrámečkovým provedením a dvojicí displejů mírně natočených k řidiči. Přístrojový panel za volantem nabídne úhlopříčku 12,3 palce, infotainment pak 14,9 palce. Dohromady přitom displeje vytváří jeden celek s vysokým rozlišením. Nechybí nejnovější generace operačního systému BMW iDrive 8 nebo 5G konektivita přes zabudovanou eSIM.

S novými displeji dostala kabina také upravené výdechy ventilace, které jsou nyní ve střední části tenčí a vypadají moderněji. Klimatizace je standardně třízónová a lze ji nastavit buď hlasem, nebo dotykově přes displej. Na středové konzole najdeme standardně ovladač iDrive a také volič osmistupňové převodovky iDrive, která je pro BMW 3 a BMW 3 Touring standardem. Stejně tak jsou standardem i pádla řazení pod volantem.

Novinkou ve standardní výbavě je automaticky se ztmavující vnitřní zpětné zrcátko, rozšířený odkládací paket a systém Park Distance Control se senzory vpředu a vzadu. Všechny modely jsou také vybaveny BMW Live Cockpit Plus a navigačním systémem BMW Maps. Nový paket Innovation pak přináší Adaptivní LED světlomety, Driving Assistant, Parkovací asistent a BMW Live Cockpit Professional s Head-up displejem.

Pod kapotou BMW řady 3 Sedan a Touring mohou zákazníci vybírat z nejširší palety pohonných jednotek jakéhokoliv modelu značky. Nechybí zážehové a vznětové motorizace, pět motorů s 48V mild-hybridní technologií, plug-in hybridní motorizace ani šestiválce – včetně M Power motorizací. Nejsilnější čtyřválec v nabídce, motorizace BMW 330i, dostal vylepšenou technologii BMW TwinPower Turbo se svody integrovanými do hlavy a nabízí nejvyšší výkon 180 kW v rozmezí 4500 až 6500 min-1 a maximální točivý moment 400 Nm v rozmezí 1600 až 4000 min-1.

Standardem pro všechny motorizace, včetně základních modelů 318d, je osmistupňová automatická převodovka Steptronic, která umožňuje také manuální změnu rychlostí pomocí pádel pod volantem. Převodovka nabízí funkce Launch Control pro rychlejší starty nebo Sprint pro intenzivní zátah ve středním pásmu otáček.

V rámci technologické výbavy nabídne modernizované BMW řady 3 ve standardu kromě Park Distance Control také systém varování před čelní srážkou nebo srážkou s chodcem s brzdnou funkcí, ukazatel rychlostních limitů Speed Limit Info s indikátorem zákazu předjíždění a systém varování před opuštěním jízdního pruhu s funkcí návratu do jízdního pruhu.

Standardem je také systém udržování rychlosti s brzdnou funkcí, ještě vyšší úroveň asistence ale nabídne aktivní systém udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, který je rovněž součástí volitelného Driving Assistant Professional. Automatický asistent rychlostních limitů sleduje nadcházející rychlostní omezení (ať už za využití ukazatelů rychlostních limitů Speed Limit Info nebo na základě údajů z navigačního systému). Funkce sledování trasy navíc přizpůsobuje rychlost vozu aktuální situaci – např. při průjezdu zatáčkou nebo při jízdě po kruhovém objezdu. V Německu je součástí systému také rozpoznávání semaforů.

Vůz také slibuje automatizované řízení na 2. úrovni. Na dálnici tak pomáhá řidiči udržovat směr jízdy a to i v zúžených pruzích. Funkce aktivní navigace rozpozná, kdy je třeba změnit jízdní pruh pro výjezd z dálnice, aby bylo možné pokračovat ve vypočtené trase, a připraví vůz na navedení do tohoto pruhu. Součástí je také asistent udržování v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti bočnímu nárazu a vyhýbací asistent. Součástí systému Driving Assistant Professional je i upozornění na přednost v jízdě a upozornění na jízdu v protisměru, varování před vozidly přijíždějícími z boku, asistent nouzového zastavení a automatická funkce pro vytvoření záchranářské uličky Emergency Lane Assistant, která je aktivní ve vybraných evropských zemích.

Modernizované BMW řady 3 se začne vyrábět v červenci tohoto roku a zákazníkům nabídne 30 modelů s výkonovým rozpětím od 90 kW do 275 kW. Kromě dvou karosářských variant přitom zákazníci u většiny motorizací mohou volit také mezi pohonem zadních nebo všech kol.

Ceny BMW řady 3 sedan startují od částky 1.028.300 Kč za verzi BMW 318i Sedan (115 kW), respektive 1.073.800 Kč za stejnou motorizaci ve verzi Touring. Vrcholná motorizace BMW M340ixDrive Sedan (275 kW) pak začíná od částky 1.756.300 Kč, respektive 1.801.800 Kč ve verzi Touring.

Související články

Témata
20. 5. 2022 10:23
Re: Exterier posun,
je to trosku inak ... teda mas pravdu, ale tieto adaptivne LED su matrix svetla. jednym z dovodov ( ktory BMW komunikovalo ), preco sa uz nejedna o laserove je aj ten, ze v USA su udajne zakazane. matrix techonologiu pouzivanu BMW som este nevidel, takze sa neda sudit, ci pojde o porovnatelny zdroj svetla ako pri laseroch. inak, skusal som si konfigurovat na DE stranke, ale nejak sa mi nikde nepodarilo objavit moznost ventilovanych sedaciek ... ani pri vernasca, ani pri merino kozi ... tak neviem

ked som nahadzal moju aktualnu konfiguraciu pred fl 3er, tak cena bola len mierne vyssia, nejakych 2-3k EUR, co nie je take zle vzhladom na situaciu na trhu
Avatar - iudex
19. 5. 2022 17:06
Re: Jeden krok kupredu a dva zpet
Tak rozhodne si menšina (ale asi nie tá 4% :-[] ) čo sa týka xdrive, ale rozumiem, ja som zase menšina čo do manuálu a rovnako na mňa tak pozerali. A na automat sa dajú použiť všetky Tvoje argumenty proti xD (teda až na "uberá výkon").
Samozrejme že sa dá žiť a jazdiť aj s RWD, ostatne jazdili tak naši rodičia so starými škodovkami a žigulákmi. A ak žiješ na západonemeckej rovine, s kopcami sa moc nestretneš. Ale k allrounderovi ako je 5er, notabene so silným šesťvalcom sa to proste hodí a zvyšuje to jeho univerzálnosť.
Avatar - iudex
19. 5. 2022 16:57
Re: Exterier posun,
Ale všimni si, že tie modré prvky v svetlometoch, doteraz charakteristický znak laserových svetiel, tam zostal. Vnímam to tiež trošku ako odžub pre nepozorných kupujúcich, mám modré svetlomety, teda mám laser, ale prd velebnosti (odteraz). ;-)
Samosvor pri 3er je tiež nemilá absencia, to pridávalo RWD verzii 330i (nazvime to najšoférskejšia verzia 3er) na jazdnej kvalite a zážitku. Ak je teda tá strata samosvoru trvalá, spolu so znížením výkonu (zo 190 na 180 kW) a pridaným mildhybridom to robí z 330i menej zaujímavú verziu. A kým doteraz som ešte 330i bral ako alternatívu k 340i (menší výkon, ale nižšia hmotnosť, RWD a samosvor), teraz ju tak už nevnímam.
Avatar - fOE
19. 5. 2022 14:41
Re: Exterier posun,
Nemecky konfigurak funguje a ano, 3er i nadale bez vetrane kuze.

EDIT: tak jsem to v rychlosti omrknul, a dost polozek jiz nelze objednat. Nove uz nejsou k dispozici laser svetlomety, pouze adaptivni LED, z nabidky (pro 330i/d minimalne) vypadla moznost objednat samosvor, ale zase muzete mit opet bezdratove nabijeni mobilu :D
Avatar - fOE
19. 5. 2022 14:32
Re: Jeden krok kupredu a dva zpet
Nevim jestli je to 98% nebo kolik, to asi mame kazdej jinak, ale ja se po zrale uvaze rozhodl xDrive nevzit. Na hory moc nejezdim (a just zrovna tuhle zimu me to tam tahlo :D ) a hlavne ono se da 99,9% problemu vyvarovat, kdyz clovek trosku premysli, s citem na plyn, nezastavuje v kopcich, nesetri na pneu(!).
xDrive je taky asi nejdrazsi priplatek. Stoji to neco na porizeni, na provoz (spotreba), je to dalsi vec co se muze pokazit, pridava to kila a ubira vykon a tim snizuje zazitek. Jednoduse xDrive je neco za neco, a me to u meho jezdeni vyslo do minusu, tak jsem bez (a co tak rikal prodejce, tak jsem absolutni rarita, uz zase :D ). Jinemu to vyjde jinak.

Uvidim az neco najede za deste nebo snehu moje druha polovicka, co mi na to rekne a jestli me pochvali, ale s tim se asi naucim zit (a ona bude muset taky). :D
Články odjinud