Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M4 GTS zajelo kolo na Ringu pod sedm a půl minuty

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Je rychlejší než Koenigsegg CCX i Ferrari 458 Italia. Přitom jde o „obyčejné“ BMW. Pravda, M4 GTS zas tak úplně obyčejná není...

Když zajedete kolo na Nordschleife s produkčním autem pod deset minut, můžete si říct, že jste dobří. Absolutní rekord je samozřejmě někde jinde, stále ho drží Němec Stefan Bellof, který na továrním Porsche 956 čísla šasi 007 zajel v kvalifikaci na tisícikilometrový závod čas 6:11,13 min, v závodě pak jeho nejrychlejší kolo mělo hodnotu 6:25,91 min, ani to dosud nikdo nepřekonal. Oficiálně trať měří 20,832 km a od té doby, konkrétně roku 1983, se její délka nezměnila. Německý supertalent (jezdil i formuli 1 pro Kena Tyrrella) se bohužel zabil o dvě léta později ve Spa, kde kolidoval s Jackym Ickxem, stihl se ještě stát mistrem světa skupiny C (1984).

Ale od Porsche pojďme k modrobílé bavorské značce a z historie do současnosti. BMW M4 GTS coby koncept bylo hvězdou letošního srpnového Pebble Beach. Na produkční verzi jsme nečekali dlouho, frankfurtskou premiéru už sice nestihla, ale bavorská automobilka ji přivezla do Tokia. Aby ne, v zemi vycházejícího slunce se značka těší již léta velmi slušné oblibě, jako jedna z mála evropských.

Odlehčené kupé s karoserií z uhlíkových vláken pohání třílitrový šestiválec se dvěma turby, výkon vyšplhal až na 368 kW, tedy krásných kulatých 500 koní. BMW u něj používá vstřikování vody, dostalo titanový výfuk a OLED světla. Bavoři se chlubí, že ve slavném Zeleném pekle zajeli čas kolem 7:28 min, konkrétně mezi 7:27,51 a 7:28,49, oficiální hodnotu nesdělili. Celé video zatím není k dispozici, jen kratičký sestříhaný teaser. Předchozí testy na simulátorech ukázaly, že auto může být rychlejší než supersporty, což se i potvrdilo, protože zmíněnou švédskou střelu překonalo o zhruba šest vteřin. Za volantem seděl testovací pilot Jörg Weidinger, jméno nepříliš známé, ale tento muž se podílel na vývoji podvozku, takže je určitě tím pravým.

Weidinger svůj úspěšný pokus okomentoval: „M4 GTS je skutečně vzrušující. Nejen díky svému impozantnímu motoru, ale i ve třech polohách nastavitelné zavěšení vinutými pružinami hraje důležitou roli. Kinematika, pneumatiky, aerodynamika a pracoviště řidiče – všechny tyto komponenty jsou koordinovány tak, aby společně dokonale fungovaly.“

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - fOE
23. 12. 2015 10:53
Re: Tak uz i BMW?
ad oba tve komenty
Predstav si kvalifikaci zavodu, treba formule F1. Bez kontroly kolik kdo zajede kol, bez kontrol uprav aut, jake byli pneu, jaky byl vykon, co z auta vykuchali a co pry nechali tak, v jakem rocnim obdobi to zajeli atd. atd. atd.
Tohle vsechno pak jeste protahneme marketingovym oddelenim automobilky a dostaneme cas.

Pro me to ma takovy cas hodnotu random cisla a jen proto, ze nam jej rekne BMW mu vetsi vahu nedam. To treba porovnam s random cislem od MB a pro trochu koreni si nejake cislo klidne vymyslim i sam, bude mit asi stejnou relevantnost, a muzeme nekdy u piva rozproudit debatu. Ale az tak od sesteho piva nahoru, jinak rozum nepusti >:-[] .

Btw. v tomhle byl asi nejvetsi prinos top gearu (krom toho ze to byla skvela show), nebo aktualne EVO atd. Stock auta, stejny ridic, stejny den, co je dobre, co je spatne. Tem casum a vnemum osobne prikladam 100x vetsi vahu. ;-)
Avatar - iudex
23. 12. 2015 09:38
Re: Dvacet vteřin
Práveže 20 sekúnd je na okruhu obrovský rozdiel. Ak beriem priemernú rýchlosť 150 km/h, 20 sekúnd robí 833 metrov, teda v momente, keď M4 prejde cieľom, je hotheč skoro kilometer vzadu.
Na druhej strane máš pravdu, keď zoberieš, že taká Cupra ST má 290 koní a je to rodinný kombík, kdežto M4 CSL má 500 koní a je to skoro špeciál s vyhádzaným interiérom, tak ten rozdiel sa zase javí ako nepatrný.
Avatar - iudex
23. 12. 2015 09:28
Re: Tak uz i BMW?
Možno len dlho nemali čas, s ktorým by sa mohli pochváliť. >:-[]
Take it easy, ak pre Teba časy na NS nie sú vôbec podstatné, tak to nerieš. Ja si to pre zaujímavosť rád prečítam; pri výbere auta sa tým neriadim, ale ako argument na rozprúdenie debaty sa to hodí. ;-)
Avatar - iudex
23. 12. 2015 09:26
Re: Tak uz i BMW?
Pravidlá síce nie sú, ale tie možnosti ako zraziť nejakú tú sekundu (semislicky, prelepené špáry atď.) majú všetci a skoro všetci to aj využívajú. Čiže nakoniec tie časy viac-menej porovnateľné sú.
To máš ako s normovanou spotrebou: každý vie, že Octavia RS s 2,0 TSI nebude jazdiť za udávaných 6,4 litra, ale reálne za 8, rovnako tak 2,0 TDI nebude jazdiť za papierových 4,8, ale reálne za 6. Takže stále tam relevancia porovnania je.
23. 12. 2015 08:00
Dvacet vteřin
Jen dvacet, plus minus par vteřin dělí tenhle polozavodni special od casu "normalniho" hatchbacku. Tedy v tomto pripade nesmekam pred BMW, ale prave pred temi under8 predokolkami - Honda, Renault, Seat...
Na druhe strane je videt, jak neskutecna propast lezi mezi par vterinami na dvacetikilometrove trati.
Proste NR je fajn duvod na zamysleni, nez clovek vecer v klidu usne :-)