BMW M4 GTS zajelo kolo na Ringu pod sedm a půl minuty
Když zajedete kolo na Nordschleife s produkčním autem pod deset minut, můžete si říct, že jste dobří. Absolutní rekord je samozřejmě někde jinde, stále ho drží Němec Stefan Bellof, který na továrním Porsche 956 čísla šasi 007 zajel v kvalifikaci na tisícikilometrový závod čas 6:11,13 min, v závodě pak jeho nejrychlejší kolo mělo hodnotu 6:25,91 min, ani to dosud nikdo nepřekonal. Oficiálně trať měří 20,832 km a od té doby, konkrétně roku 1983, se její délka nezměnila. Německý supertalent (jezdil i formuli 1 pro Kena Tyrrella) se bohužel zabil o dvě léta později ve Spa, kde kolidoval s Jackym Ickxem, stihl se ještě stát mistrem světa skupiny C (1984).
Ale od Porsche pojďme k modrobílé bavorské značce a z historie do současnosti. BMW M4 GTS coby koncept bylo hvězdou letošního srpnového Pebble Beach. Na produkční verzi jsme nečekali dlouho, frankfurtskou premiéru už sice nestihla, ale bavorská automobilka ji přivezla do Tokia. Aby ne, v zemi vycházejícího slunce se značka těší již léta velmi slušné oblibě, jako jedna z mála evropských.
Odlehčené kupé s karoserií z uhlíkových vláken pohání třílitrový šestiválec se dvěma turby, výkon vyšplhal až na 368 kW, tedy krásných kulatých 500 koní. BMW u něj používá vstřikování vody, dostalo titanový výfuk a OLED světla. Bavoři se chlubí, že ve slavném Zeleném pekle zajeli čas kolem 7:28 min, konkrétně mezi 7:27,51 a 7:28,49, oficiální hodnotu nesdělili. Celé video zatím není k dispozici, jen kratičký sestříhaný teaser. Předchozí testy na simulátorech ukázaly, že auto může být rychlejší než supersporty, což se i potvrdilo, protože zmíněnou švédskou střelu překonalo o zhruba šest vteřin. Za volantem seděl testovací pilot Jörg Weidinger, jméno nepříliš známé, ale tento muž se podílel na vývoji podvozku, takže je určitě tím pravým.
Weidinger svůj úspěšný pokus okomentoval: „M4 GTS je skutečně vzrušující. Nejen díky svému impozantnímu motoru, ale i ve třech polohách nastavitelné zavěšení vinutými pružinami hraje důležitou roli. Kinematika, pneumatiky, aerodynamika a pracoviště řidiče – všechny tyto komponenty jsou koordinovány tak, aby společně dokonale fungovaly.“