Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5 Edition 35 Jahre: Silný sedan s exkluzivním vzhledem jako oslava 35 let legendy

David Bureš
Diskuze (0)

Mnichovská automobilka postaví jen 350 exemplářů nové limitované edice M5. Vedle silného motoru nabízí i exkluzivní vzhled.

BMW pravidelně oslavuje výročí svých sportovních modelů s písmenem M v názvu, a to pomocí edic s přídomkem Jahre. A jelikož letos slaví 35. výročí model M5, je nasnadě, že se výroční edice dočkal právě tento sportovní sedan vyšší střední třídy. BMW M5 Edition 35 Jahre vznikne jen v 350 exemplářích, které budou dostupné od července 2019.

Základním stavebním kamenem nové edice je BMW M5 Competition, což znamená, že v útrobách pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec vyladěný až na 460 kW a 750 N.m. Nechybí ani specificky naladěný podvozek s M aktivním diferenciálem na zadní nápravě nebo pohon všech kol.

BMW M5 Edition 35 Jahre poznáte na první pohled podle jeho vzhledu, a to pomocí detailů speciálně vyvinutých pro tento výroční model. Nápadný vzhled obzvláště vynikne ve spojení se speciální šedou metalickou barvou karoserie BMW Individual Frozen Dark Grey II, která v sobě ukrývá unikátní pigmentaci vytvářející dojem hedvábně matného povrchu. Doplňují jej exkluzivně navržená 20palcová M kola z lehké slitiny Y-spoke v šedé barvě Graphite Grey, za nimiž se ukrývají černě lakované brzdové třmeny. A nebo zlatě lakované, to když zákazník zvolí příplatkové karbon-keramické brzdy.

Kromě M multifunkčních sedadel a celokoženého černého čalounění BMW Individual Merino s béžovými kontrastními švy si uvnitř všimnete především exkluzivního obložení v provedení zlatého eloxovaného hliníku se strukturou karbonových vláken, které v M5 Edition 35 Jahre slaví svoji premiéru. Jemně strukturované plochy se nacházejí na palubní desce, panelech dveří a středové konzole. Prahy pak zdobí nejen nápis „M5 35 Jahre,“ zatímco na krytu držáků nápojů na středové konzoli se stkví  laserem gravírovaný nápis „M5 Edition 35 Jahre 1/350“.

BMW M5 je součástí modelové řady mnichovské automobilky už od roku 1984. První generace postavená na základech tehdejší pětkové řady E28 vsadila na řadový šestiválec původem z M1, který s výkonem 210 kW nabízel dokonce o 6 kW vyšší sílu než legendární superauto s motorem uprostřed. M5 navíc dostalo tužší sportovní povozek, vysoce výkonný brzdový systém, zesílenou pětistupňovou převodovku a samosvorný diferenciál s 25% svorností na zadní nápravě. To všechno bylo zabaleno do nenápadné karoserie, což je charakter, který se M5 snaží udržet do dnešních dní.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme