Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5 Touring: Proč by kombíky neměly jezdit 300 km/h?

Ladislav Čermák
Diskuze (199)
Dalším sladkým plodem letošního jara bude pekelně rychlé kombi - BMW M5 Touring

Zároveň s faceliftovanou Pětkou přijde do výroby i historicky nejrychlejší kombi s modrobílou vrtulí - BMW M5 Touring. Již druhý vůz tohoto mnohoslibného jména - první M5 Touring se představil v první polovině devadesátých let - vyjede z rodného Motorsportu již v březnu letošního roku. Znovu použije nezměněnou techniku z BMW M5; stane se tedy již čtvrtým abonentem přelomového vysokootáčkového desetiválce, který před třemi lety šokoval celý svět. Znovu dojde na celou paletu pokročilých řešení, v první řadě unikátní sedmistupňovou sekvenční převodovku SMG III Drivelogic s jedenácti řadicími programy, ovšem také na nastavitelné tlumiče EDC, dvoustupňové nastavení výkonu motoru P500, elektronicky svorný sportovní diferenciál "M", schopný přenést 100 % výkonu na kolo s lepší trakcí, a také dvoustupňový stabilizační systém DSC. Uvnitř nebudou chybět všechny M-doplňky včetně aktivních bočních polštářů ve sportovních sedadlech, dávkového spínače jízdních režimů MDM a rychloměru, cejchovaného do 330 km/h. Zároveň nebude chybět nic z variability Touringu, včetně možnosti objednat panoramatické střešní okno.

M5 Touring je o pouhých 50 kg (pohotovostní hmotnost 1880 kg) těžší než limuzína, proto se jízdní výkony zhoršily jen nepatrně a navíc se podařilo dosáhnout optimálního rozložení hmotnosti 49,5/50,5. Sprint na stovku s pevným startem tedy trvá jen 4,8 s (o jedinou desetinu horší, než limuzína), 1000 m trvá 22,9 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a průměrná spotřeba činí 15 l/100 km (+0,2). Stejně jako u limuzíny, i u kombi bude možné na speciální objednávku za příplatek nechat odstranit omezovač rychlosti, v tom případě bude M5 Touring schopen vézt svých pět pasažérů či 1600 litrů nákladu rychlostí 322 km/h a stává se tak nejdynamičtějším kombi na světě. O udržování optimální světlé výšky se postará vzduchové pérování zadní nápravy s kompresorem. BMW M5 Touring uveze 535 kg nákladu (DIN) a až 1800 kg těžký přívěs.

Ladislav Čermák
Diskuze (199)
16. 1. 2007 22:36
Re: To jsou pekelne kufry, ale kdo je ma krmit?
Já bych ty bavorácký motory nepodceňoval. Nedávno tu testovali sedmu s osmiválcem a běžně si řekla o jedenáct... Takže při normálním provozu bych to na těch patnáct viděl i celkem reálně... Na (německý) dálnici to ale asi bude o něčem jiném :-! ;-)
16. 1. 2007 22:33
Re: velký omyl
Tak mě třeba interiér minulý sedmy osloví i po letech... A minulá trojka, která tě spolkla, že jsi skoro nemohl vystoupit... Jen to chtělo vyšší výbavy, ty základní displeje vypadaly opravdu dost smutně.
16. 1. 2007 22:31
Re: BMW a Bangle
Tak by mě zajímalo, jaký máš zdroje. Moje zdroje totiž říkaj, že MB S prodává tolik, jako A8 a BMW 7 dohromady... :-( Bohužel
16. 1. 2007 22:27
Re: hukot
Jó, to bych si taky dal líbit. Já jednou prošel okolo stojícího a na volnoběh to zní dost divně. Hodně mechanicky, fakt až skoro dieslově... Chlápek měl otevřený okýnko a chvíli jsem přemýšlel, jestli ho nemám poprosit, aby to prošlápl ;-)
16. 1. 2007 22:22
Re: Povedl se...
Upřímně a bez zášti ti závidím ;-) :yes: :yes: