Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW modernizovalo modely X3 a X4, včetně sportovních verzí M Competition

Ondřej Mára Ondřej Mára 9. 6. 2021 • 02:36
152
18
Zobrazit náhledy (152)
BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 xDrive30e BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X3 M Competition BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M40i BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition BMW X4 M Competition

Dvojice omlazených SUV dostala nový vzhled, vylepšenou výbavu a optimalizovanou strukturu výbav. V druhé fázi modelového cyklu by tak oba modely měly být sportovnější, modernější a digitálnější.

Automobilka BMW dnes představila modernizovanou verzi svého populárního SUV BMW X3 a odvozeného SUV-kupé BMW X4, včetně ostrých sportovních variant s označením M Competition. Důraz byl přitom kladen na sportovnější vzhled, modernější interiér a elektrifikaci pohonných jednotek.

Začněme ale klasicky od vzhledu. Oba omlazené modely dostanou pro modelový rok 2022 upravenou příď s nižšími světlomety (nově dostupnými s technologií Laser Light), výraznějšími ledvinkami v masce chladiče s jednodílným rámečkem a přepracovanými tvary předního nárazníku s vertikálními nasávacími otvory. U M paketu/ M modelů jsou pak nasávací otvory uprostřed nárazníku i po krajích zvětšeny a zdůrazněny, což vozu přidává na sportovnosti.

Vzadu si můžeme opět všimnout přepracovaných svítilen s LED technologií a novou světelnou grafikou. Automobilka také přepracovala tvary zadního nárazníku a zapustila do něj lichoběžníkové koncovky výfuku, které jsou nyní větší, sportovnější a působí mohutněji.

Kdo by ale toužil po ještě sportovnějším vzhledu, může sáhnout buď po sportovním M paketu, nebo po sportovnějších M Performance modelech X3 M40i a M40d, které stojí těsně pod plnohodnotnými M modely a nabízejí specifickou sportovní výbavu.

Modernizace interiéru se pak inspirovala u interiéru BMW řady 4, od kterého si modely BMW X3 a X4 vypůjčily novou středovou konzolu. Volně stojící displej infotainmentu má nově základní úhlopříčku 10,25 palce, na přání však může povyrůst až na 12,3 palce. Do základní výbavy se navíc nově dostala sportovní sedadla s čalouněním Sensatec nebo nová 3zónová automatická klimatizace. Automobilka také upravila volitelné ambientní osvětlení a redukovala nabídku příplatkových výbav o 30 %.

Největší novinkou pod kapotou je pak osazení všech čtyřválcových a šestiválcových motorizací modelů X3 a X4 mild-hybridním systémem s 48V startér-generátorem. Všechny motorizace jsou kombinované s osmistupňovou převodovkou Steptronic a potěší také modernizovaný systém pohonu všech kol xDrive, který se chlubí sníženou hmotností a vylepšenou vnitřní účinností.

video

Motorizace BMW X3 M40d a X4 M40d nabídnou nově nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a 700 Nm točivého momentu, díky čemuž zrychlí oba modely z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Zážehové šestiválce M Performance BMW X3 M40 a X4 M40i pak nabízí 265 kW a 500 Nm točivého momentu, díky čemuž zrychlí z 0 na 100 km/h za stejných 4,9 sekundy.

Rozrostla se ovšem také technologická výbava. Modernizované modely X3 a X4 nabídnou například asistační systém řízení Driving Assist Professional, který lze používat až do rychlosti 210 km/h. Parkovací asistent navíc nově zahrnuje asistent couvání a již v rámci základní výbavy získají zákazníci například systém BMW Live Cockpit Plus a inteligentní propojení.

BMW X3 M & X4 M Competition

Nejostřejší sportovní provedení SUV a SUV kupé modely BMW X3 a X4 M Competition přebírají většinu stylistických a technologických změn po svých konvenčních sourozencích, přidávají ovšem řadu stylových i funkčních M prvků – od plaketek, přes větší kola až po upravený exteriér i interiér. Pro většinu z nás jsou ale samozřejmě nejdůležitější změny pod kapotou.

Zážehový řadový šestiválec přitom neprošel žádnými zásadními změnami, dostal ovšem lehčí kovaný klikový hřídel, jehož extrémní tuhost dovoluje přenos vysokého točivého momentu, zatímco nižší hmotnost omezuje setrvačnost. Motor má také k dispozici další chladič motorového oleje a samostatný chladič oleje převodovky. Olejová vana byla odlehčena a má dvě samostatné komory. Ta menší přitom slouží jako rezerva, aby bylo za všech okolností zaručeno správné mazání.

Motor má stále stejný nejvyšší výkon 375 kW (510 k), jeho nejvyšší točivý moment ovšem povyrostl o 50 Nm na výsledných 650 Nm. Automobilka tak dosáhla zlepšení zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,03 sekundy a konečného času 3,8 sekundy. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, díky M Driver paketu je ale možné posunout omezovač až na 285 km/h.

Interiér vychází z konvenčních omlazených modelů X3 a X4, nabízí ovšem specifický M volič převodovky s kolébkovým přepínačem BMW Drivelogic, ovladače BMW iDrive a červené tlačítko startování motoru. Tlačítko Setup umožňuje přímý přístup ke všem možnostem nastavení motoru i podvozku a dvě individuální M nastavení lze vyvolat pomocí M tlačítek na volantu. Tlačítko M Mode pak umožňuje snadné ovládání asistenčních systémů.

Související články

Témata
10. 6. 2021 17:12
Re: Běžná X3...
Souhlas, běžná X3 vypadá výborně. M nárazník je ale dost divný. X4 je paskvil :no:
Avatar - speedfred
10. 6. 2021 15:39
Re: Běžná X3...
Tak môjmu oku nepasuje ani jedno SUV kupé či je to BMW alebo Merkeles. :no:
10. 6. 2021 11:27
Re: MHEV
je ale skubani pri popojizdeni v maly rychlosti to nezmeni
10. 6. 2021 09:39
Re: MHEV
U 20d není Sport individual? Tam to jde nastavit i bez SS tuším.
10. 6. 2021 09:25
Re: Běžná X3...
Mě se třeba vždy líbila víc X6 vs GLE coupé. Naopak u GLC coupé vs X4 je to obráceně, jak píšeš.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku