Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW opět chystá Neue Klasse. Dorazí v roce 2025

David Bureš David Bureš 17. 3. 2021 • 00:22
98
15
Zobrazit náhledy (98)
BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4 BMW i4

Neue Klasse byla řada automobilů, která v šedesátých letech zachránila automobilku BMW a definovala ji jako výrobce sportovních sedanů. Po letech se zase vrátí, opět jako pionýr nové éry.

BMW Group je další automobilkou, která představuje ambiciózní plány v oblasti elektromobility. Mnichovský výrobce výrazně urychlí expanzi modelů s elektrickým pohonem, když už do roku 2023 chce mít 90 % tržních segmentů pokrytých elektřinou poháněnými modely.

„Máme jasný plán pro to, aby se transformace našeho průmyslu stala v příštích letech pro BMW skutečnou konkurenční výhodou: budeme nekompromisně električtí a digitální,“ říká předseda představenstva BMW AG Oliver Zipse.

Ve znamení expanze elektromobilů přitom bude už letošní rok. Stávající BMW i3, BMW iX3 a Mini SE totiž v průběhu roku doplní nová „technologická vlajková loď“, SUV BMW iX a čtyřdveřové gran turismo BMW i4. Druhé z nich přitom dorazí o tři měsíce dříve, než se původně plánovalo.

V následujících letech pak přijdou čistě elektrické deriváty řady 5 a SUV X1, stejně jako elektrické verze nové generace BMW řady 7 a nástupce Mini Countryman. Díky tomu bude mít BMW Group do roku 2023 alespoň jeden čistě elektrický model v 90 % tržních segmentech, v nichž mnichovský koncern působí.

To je slovy automobilky druhá fáze transformace značky, která je ve znamení právě rozšiřování elektrického a hybridního pohonu napříč nabídkou značky. První fáze mimochodem odstartovala příchodem ekologické řady BMW i, uvedené v roce 2011, prostřednictvím níž automobilka postupně získávala zkušenosti s elektrickým a plug-in hybridním pohonem.

Třetí fáze pak nastane v roce 2025, kdy se široká produktová řada BMW Group přeskupí na základech nové „Neue Klasse“. Výraz známý z historie automobilky, kdy šlo o řadu modelů, které BMW v šedesátých letech zachránily a definovaly jeho dnešní charakter, bude použit pro další generaci automobilů.

Neue Klasse se bude vyznačovat zcela nově definovanou IT a softwarovou architekturou, novou generací vysoce výkonných elektrických pohonů a baterií a novým přístupem k udržitelnosti v průběhu celého životního cyklu vozidla. Právě s těmito klíčovými aspekty se počítá u zcela nové architektury optimalizované pro čistě elektrický pohon. Ta bude vysoce modulární, a tak ji bude možné použít jako ve velkoobjemových modelech, tak ve vysokovýkonných speciálech divize BMW M.

BMW slibuje úplně nový uživatelský zážitek, když digitální prostředí vozidla bude možné individuálně upravit podle potřeb zákazníka nebo cílového regionu. Nová architektura navíc umožní nové řešení proporcí automobilů, od nichž BMW slibuje třeba prostornější kabinu. Nově vyvinuté baterie s optimalizovanými články pak mají nabídnout nižší spotřebu energie, což pomůže celkovému dojezdu, stejně jako snížení výrobních nákladů. A co víc, platforma počítá i s možností vodíkového pohonu, aby si zákazník mohl vybrat to nejvhodnější řešení.

Klíčovou součástí nové Neue Klasse bude rovněž použití recyklovaných materiálů, ať už plastů, hliníku nebo oceli, což pomůže udržitelnosti výroby. „Chceme zajistit, aby ten „nejzelenější “elektromobil na trhu byl vyroben společností BMW,“ říká k tomu předseda představenstva automobilky. BMW chce přitom využít dnes už desetiletých zkušeností s výrobou i3, na níž udržitelné materiály jsou již využívány.

V rámci této třetí fáze přitom automobilka počítá s postupným nárůstem podílu elektromobilů na jejích prodejích. Mezi lety 2025 a 2030 má jejich podíl skokově narůstat, výsledkem čehož je plán, že v roce 2030 bude minimálně polovina prodávaných BMW čistě elektrická. Značka Mini pak v rámci tohoto plánu počítá s tím, že do roku 2027 budou nejméně polovinu jejích prodejů tvořit elektroauta. Na začátku třicátých let pak chce prodávat už jen výhradně elektromobily.

Automobilka přitom zdůrazňuje, že podíl elektromobilů na prodejích se bude lišit podle regionu. V BMW totiž dobře věří, že na některých trzích elektřině tolik nevěří jako v Evropě. Zároveň však vedení dodává, že Mini zůstane globálně zastoupenou značkou, přestože její budoucnost je plně elektrická.

Související články

Témata
19. 3. 2021 08:57
Re: Stále stejně
A ty si myslíš, že preto je to vedenie zlé, lebo ľuďom niečo nasilu tlačí...
Keby si videl aj ďalej ako na špičku vlastného nosa, tak by ti docvaklo, že inú možnosť nemajú. Elektromobily vyrábať musia, s tým sa nedá hnúť, takže hlavnou úlohou je predávať ich. A aby ich predávali, musia najprv ľudí presvedčiť, aby si ich kúpili. To je celé.
Avatar - speedfred
18. 3. 2021 07:41
Re: Paměť nastavení sedadel
🤣🤣🤣
18. 3. 2021 00:16
Re: Pekna pohadka, ktera ale nepujde bez dotaci...
Stacilo by delat skutecnou technickou a emise.
A prosla by pulka aut...

Proc nedostanes v Cesku EU dotaci na elektromobil?
Protoze to dotuje stat, ne EU? ;-)
17. 3. 2021 22:37
Re: Pekna pohadka, ktera ale nepujde bez dotaci...
Spíše se to bude vyvíjet tak, že z EU budou v členských státech, včetně zemí v bývalém východním bloku, dávat autům se spalovacími motory ohromně vysoké ekologické daně, vysokou spotřební daň, vysoké poplatky např. za jízdu po dálnicích nebo vjezd do vymyšlených zón, tak aby se motorista jezdící se spalovacím motorem podvolil, nebo aby finančně řádně krvácel... A dotace na nové EV? Dotovat EV v EU pro všechny je při jejich masovém rozšíření stěží u financovatelné. Jakou dotaci nyní na EV dostane občan v Německu a jakou občan v České republice? A přitom jsou oba "stejní" občané EU... :no:
17. 3. 2021 22:24
Stále stejně
Už neví vedení v BMW jak by EV lidem natlačili, tak vytahují staré ve své době úspěšné označení modelů. Ty modely však byly v 60. letech úspěšné ne pro svůj název, ale pro jízdní a užitné vlastnosti a i cenu, viz např. typy 115, 116, 118 nebo 121. Kdyby raději v BMW místo velkých honosných názvů vyrobily EV lepších parametrů, když už na elektromobilitu, a nejen v BMW, kývly kápům EU, zejména vystudovanému historikovy francouzské literatury... Zajímavé je, že všechny EV porovnávají pouze výkonem a podle toho jim dávají i přemrštěné ceny, ale ostatní parametry jsou stále tristní... :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku