Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW představí automatické parkování bez řidiče

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Německá automobilka pokračuje ve vývoji svých systémů autonomního řízení a její poslední novinkou je asistent, který zaparkuje automobil bez přítomnosti řidiče za volantem.

Na 2015 Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas hodlá BMW předvést v akci nový asistent, zabraňující kolizím a systém pro plně automatické parkování v patrových parkovištích.

Novinky budou prezentovány prostřednictvím prototypu, který se až na dvojici nových asistenčních systémů prakticky neliší od elektromobilu BMW i3.

V první řadě mnichovská automobilka zmiňuje systém pro prevenci střetů, který prostřednictvím čtveřice laserových skenerů sleduje okolí vozu v záběru 360 stupňů. V případě, že se řidič přiblíží k objektu, jako je například zeď nebo sloup příliš rychle, systém začne automaticky brzdit, aby zabránil kolizi.

BMW uvádí, že s tímto asistentem pro zabránění kolizím se vozidlo uvede do klidového stavu s centimetrovou přesností od překážky. Pokud ovšem řidič překážku zaregistruje a změní směr jízdy, pak systém uvolní brzdy a nechá vůz pokračovat v jízdě.

Druhou novinkou připravenou pro CES je tzv. Remote Valet Parking Assistant, který představuje plně automatizovaný systém parkování. Ten umožní řidiči opustit vůz před vjezdem na parkoviště a následně automobil odveze a vybere parkovací místo, na nějž zajede.

Remote Valet Parking Assistant je navržen s ohledem na parkování v patrových nebo v podzemních garážích, proto se nespoléhá na data z GPS, která v těchto prostorech nemusí mít signál, ale využívá výše zmíněných laserových skenerů. Data z nich získaná si tento systém převede do digitální mapy a podle ní se pak pohybuje v prostorách parkoviště.

BMW uvádí, že Remote Valet Parking Assistant si vedle sledování své trasy a schopnosti vyhnout se zdem nebo sloupům poradí i se špatně zaparkovanými automobily nebo chodci.

Pokud řidič použije hodinky SmartWatch, pak si může vůz přivolat z parkoviště tak, aby dorazil k výjezdu ve stejnou dobu jako on.

Automobilka BMW k dvojici nových asistenčních systémů sice neuvádí, jestli jsou již připraveny pro využití u sériových modelů, ale podle neoficiálních zdrojů je velmi pravděpodobné, že je jako první dostane nová generace řady 7, která má dorazit pro modelový rok 2016.

V případě systému Remote Valet Parking Assistant se ovšem spekuluje o možnosti, že jej s ohledem na současnou legislativu nebude možné využívat bez řidiče za volantem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
16. 12. 2014 13:20
Re: Bez šoféra
Uz soferuju. Pred tyzdnom som videl v spravach buracku, z vraku vytiahli dakeho ozrana a on do kamery blabotal ze on vooobec nesoferoval, to auto islo samo! :-)
16. 12. 2014 13:00
Re: Bez šoféra
testovaci auta pro jizdu bez ridice jezdi po svete jiz davno, hlavne v oblastech kde je k tomu benevolentni "zakon", kuprikladu po Nevade se takto prohani testovaci auta "bez ridice" celkem v slusnem poctu jiz dnes od nekolika znacek a instituci, tamni zakon totiz pouziti takovich aut v provozu povoluje tusim od roku 2011

a ja se tomu taky nebranim, vetsinu cest co ridim povazuju za stratu casu, proste clovek sedi 2 hodiny v aute na dalnici a misto toho aby treba delal neco jineho, tak musi proste ridit, tech cest kdy si rizeni uzivam je minimum, a pocitam ze 99% lidi to ma stejne
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2014 12:34
Re: Bez šoféra
Ty vod BMW určitě dřív ;-)
16. 12. 2014 12:26
Bez šoféra
Čo myslíte, kedy budú autá "šoférovať" samé? Ja si myslím, že 2030 už určite.