BMW představí automatické parkování bez řidiče
Na 2015 Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas hodlá BMW předvést v akci nový asistent, zabraňující kolizím a systém pro plně automatické parkování v patrových parkovištích.
Novinky budou prezentovány prostřednictvím prototypu, který se až na dvojici nových asistenčních systémů prakticky neliší od elektromobilu BMW i3.
V první řadě mnichovská automobilka zmiňuje systém pro prevenci střetů, který prostřednictvím čtveřice laserových skenerů sleduje okolí vozu v záběru 360 stupňů. V případě, že se řidič přiblíží k objektu, jako je například zeď nebo sloup příliš rychle, systém začne automaticky brzdit, aby zabránil kolizi.
BMW uvádí, že s tímto asistentem pro zabránění kolizím se vozidlo uvede do klidového stavu s centimetrovou přesností od překážky. Pokud ovšem řidič překážku zaregistruje a změní směr jízdy, pak systém uvolní brzdy a nechá vůz pokračovat v jízdě.
Druhou novinkou připravenou pro CES je tzv. Remote Valet Parking Assistant, který představuje plně automatizovaný systém parkování. Ten umožní řidiči opustit vůz před vjezdem na parkoviště a následně automobil odveze a vybere parkovací místo, na nějž zajede.
Remote Valet Parking Assistant je navržen s ohledem na parkování v patrových nebo v podzemních garážích, proto se nespoléhá na data z GPS, která v těchto prostorech nemusí mít signál, ale využívá výše zmíněných laserových skenerů. Data z nich získaná si tento systém převede do digitální mapy a podle ní se pak pohybuje v prostorách parkoviště.
BMW uvádí, že Remote Valet Parking Assistant si vedle sledování své trasy a schopnosti vyhnout se zdem nebo sloupům poradí i se špatně zaparkovanými automobily nebo chodci.
Pokud řidič použije hodinky SmartWatch, pak si může vůz přivolat z parkoviště tak, aby dorazil k výjezdu ve stejnou dobu jako on.
Automobilka BMW k dvojici nových asistenčních systémů sice neuvádí, jestli jsou již připraveny pro využití u sériových modelů, ale podle neoficiálních zdrojů je velmi pravděpodobné, že je jako první dostane nová generace řady 7, která má dorazit pro modelový rok 2016.
V případě systému Remote Valet Parking Assistant se ovšem spekuluje o možnosti, že jej s ohledem na současnou legislativu nebude možné využívat bez řidiče za volantem.