Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 2 aneb nová řada se blíží

David Bureš
Diskuze (9)
Do budoucna se samozřejmě počítá i s rychlou verzí M2.

BMW chystá změnu v pojmenování svých modelů. Řadu 1 doplní řada 2, řadu 3 pak nová řada 4. BMW řady 2 ve verzi kabriolet by se dle britského časopisu Car Magazine mělo začít prodávat v roce 2014. Počítá se také s kupé.

Kabriolet řady 2 (s interním označením F23) se oproti řadě 1 bude lišit svými tvary, technika zůstane stejná. Použité motory budou totožné s řadou 1, budou se však mírně lišit výkonovými parametry. Britský časopis zmiňuje čtyři varianty – 216i (112 kW), 218i (132 kW), 225i (163 kW) a 220d (160 kW). Všechny použité jednotky by měly být dvoulitrové.

Řada 1 je nabízena i s benzinovou šestnáctistovkou, a to jako 116i (100 kW). Tento víkend představená třídveřová jednička přivezla i zbrusu novou verzi 114i se 75 kW.

Později by měla dorazit i vrcholná verze M2. Toto označení si už BMW nechalo registrovat.

      

Zatím není jasné, zda pro řadu 2 bude k dispozici pohon všech kol xDrive. Pro jedničku však dostupný bude, a tak by nemělo nic bránit tomu, aby byl xDrive nabízen i pro dvojku.

Přejmenování modelů je hlavně marketingová záležitost, díky odlišení řad 2 a 4 od těch výchozích by automobilka mohla tyto vozy prodávat s vyšší cenovkou.

Vznik řad 2 a 4 dává smysl i díky tomu, že BMW již prodává řadu 6, která vychází z řady 5. Mnichovská řada 6 v současnosti čítá tři karosářské varianty – kupé, kabriolet a čtyřdveřový, sportovně laděný sedan. Podobně by se v budoucnosti mohly rozšířit i řady 2 a 4.

Modely s odlišným pojmenováním, ale stejnou technikou už úspěšně prodává také konkurenční Audi – od A6 je odvozena A7 Sportback, od A4 pak A5. Ingolstadtská automobilka nyní nabízí tři karosářské verze A5 – kupé, kabriolet a pětidveřový Sportback.

David Bureš
Diskuze (9)
14. 5. 2012 23:57
Re: aj Skoda
Pokud ti jde čistě o vykrývání děr v nabídce, tak tyhle automobilky potřebují prodat mnohem méně kusů dané modelové řady, aby na ní vydělaly. Mají větší marže, často jde o deriváty existujících modelů. Když se mluvilo o A8 Avant, tak by na něm Audi vydělalo, pokud by prodalo 10 tisíc kusů ročně. 10 tisíc je v jejich celkových prodejích kapka v moři. Pokud by byli přesvědčeni, že těch 10 tisíc ročně udají, tak tu máme A8 Avant.

Pokud se jim podaří najít díru, ve které udají 100 tisíc aut ročně navíc, tak je to pro ně jackpot. A je jedno, že si část nabídky zkanibalizují. Většinou ke kanibalizaci dochází mezi příbuznými a obdobně drahými modely, což je z části dané tím, že mají hustou nabídku.

Ale ne vždy to vyjde. Příkladem je třeba 5GT, které v USA kanibalizuje sedmičku.
14. 5. 2012 21:36
Re: aj Skoda
Jo, to má taky svoji logiku >:D
14. 5. 2012 21:32
Re: aj Skoda
Povedal by som, ze bohaty clovek v poslednej dobe kupuje jedine SUV. Ked odjazdi BMW, prejde k Audi, potom Volvo, Mercedes, Lexus a tak dookola ;-)
Avatar - Astene
14. 5. 2012 18:49
Re: aj Skoda
Spíš bych čekal, že bohatý člověk, když je spokojený se svým "pracovním" Mercedesem S, tak koupí manželce a dětem GL, milence céčkové kabrio a sobě pro radost SLS. "Chudý" si koupí Fabii Combi a hromadu let ho nikdo v autosalonu nevidí. Celkem tu širší nabídku u luxusních značek chápu...
14. 5. 2012 13:42
Re: aj Skoda
Taky si myslím. Když si půjdu kupovat Audi, budu chtít mít pocit výjimečnosti. Obecně nechápu, proč automobilky pro úspěšné mají v nabídce víc modelů než automobilky pro chudé, které mají logicky variabilnější spektrum zákazníků a dle mého právě tam by měla být patrná snaha vyjít vstříc co nejpestřejší paletou modelů. Pořád ale rozumnější než vytvářet hybridy a cpát je mezi dva úspěšné modely ve snaze získat několik zákazníků konkurenčních automobilek a zároveň si namlouvat, že jsou všechny modely cíleny na odlišné skupiny zákazníků a v žádném případě si zákazníky nebudou navzájem krást.