Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 4 má po faceliftu. Normální motory kupé i kabriu zůstávají

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

BMW už brzy zahájí prodej nových vylepšených modelů řady 4. Kupé i kabriolet zaujmou hlavně modernějším designem a budou se prodávat s elektrifikovanými benzinovými i naftovými motory.

Mnichovská značka BMW dnes představila novou modernizaci rychlých sportovních modelů M4 a M4 Cabrio a současně uvádí i nová vylepšení pro standardní řadu 4. Nový design doplňují modernější prvky v luxusním interiéru a všechny čtyř- a šestiválcové motory disponují mild-hybridním systémem pro dynamičtější i efektivnější jízdu.

Modernizované modely řady 4 přijíždějí na svět s decentním designovým faceliftem s novou grafikou předních LED světlometů s potkávacím a dálkovým režimem sdruženým do jediného modulu. BMW současně láká na volitelná světla s neoslňující matrixovou technologií dálkových světel i nová zadní světla. Ty zakládají na technice Laserlight, poprvé uvedené na exkluzivním BMW M4 CSL, a mají jemnou 3D grafiku.

V interiéru inovovaných modelů kupé a kabrio je nejmodernější architektura iDrive zakládající na operačním systému 8.5 a prohnutém displeji kombinujícím 12,3“ digitální přístrojový štít a 14,9“ dotykovou obrazovku infotainmentu. Automobilka současně vylepšila atmosféru na palubě novým ambientním osvětlení zdobícím i výdechy ventilace. To dokonce umí i animace při nasednutí a opuštění vozu nebo příchozím telefonním hovoru.

Video se připravuje ...

Standardně je před řidičem nový dvouramennný sportovní kožený volant s polygonálním věncem a za příplatek jej můžete nahradit tříramenným M koženým volantem se zploštělým věncem a decentním centrálním proužkem. Oba modely jsou standardně vybaveny podsvícenými multifunkčními tlačítky a řadicími páčkami.

BMW 4 Coupé              
  420i  430i xDrive  M440i xDrive  420d  420d xDrive 30d xDrive  M440d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1 998 1998 2 998 1995 1995 2993 2993
Největší výkon [kW/min] 135/5000 – 6500 180/4500 – 6500 275/5500 – 6500 140/4000 140/4000 210/4000 250/4400
Točivý moment [N.m/min]  300/1350 – 4000 400/1600 – 4000 500/1900 – 5000 400/1750 – 2500 400/1750 – 2500 650/1500 – 2500 700/1750 – 2250
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 4/4 4/4 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 94,6 x 82,0 90,0 x 84,0
Převodovka osmistupňový Steptronic
Max. rychlost [km/h] 240 250 250 240 238 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 5,7 4,5 7,1 7,4 5,1 4,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,1 7,7 8,5 5,5 5,9 6,2 6,7
Emise CO2 g/km 161 174 191 144 154 162 175
Objem palivové nádrže [l]  59
Provozní hmotnost [kg] 1600 1680 1810 1680 1745 1845 1895
Objem zavazadlového prostoru [l] 440
Rozměry d x š x v [mm] 4768 x 1852 x 1383 4768 x 1852 x 1390 4770 x 1852 x 1393 4768 x 1852 x 1383 4768 x 1852 x 1390 4770 x 1852 x 1393
Rozvor [mm] 2851

Nové BMW řady 4 se bude prodávat s mild-hybridními čtyřválcovými i šestiválcovými motory, kterým pomáhá 48voltový startér-generátor o 8 kW (11 koních) pro po intenzivnější reakce pohonu. Ten bude k dispozici se standardním pohonem zadních kol i pohonem všech kol xDrive. Mild-hybridní systém současně využívá elektřinu pro napájení základního 12voltového akumulátoru pro efektivnější provoz elektrických spotřebičů vozidla.

Kupé řady 4 se v Česku bude prodávat s benzinovými motorizacemi 420i (135 kW/184 koní), 430i xDrive (180 kW/245 koní), M440i xDrive (275 kW/374 koní) a naftovými jednotkami 420d (140 kW/190 koní) v zadokolce i čtyřkolce xDrive, 430d xDrive (210 kW/286 koní) a M440d xDrive (250 kW/340 koní). U kabrioletu chybí pouze základní diesel s pohonem všech kol. Automobilka současně přepracovala podvozek s proměnlivou tuhostí a nabízí i adaptivní M sestavu s variabilním řízením a sportovními brzdami.

Nová vylepšená BMW řady 4 se v Česku začnou prodávat už brzy – oficiální uvedení obou modelů na trh je naplánováno na letošní březen. I nadále se budou obě karosářské verze vyrábět v německém Dingolfingu.

BMW 4 Cabrio 420i 430i xDrive M440i xDrive 420d 430d M440d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 2998 1995 2993 2993
Největší výkon [kW/min] 135/5000 – 6500 180/4500 – 6500 275/5500 – 6500 140/4000 210/4000 250/4400
Točivý moment [N.m/min]  300/1350 – 4000 400/1600 – 4000 500/1900 – 5000 400/1750 – 2500 650/1500 – 2500 700/1750 – 2250
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 4/4 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 94,6 x 82,0 90,0 x 84,0
Převodovka osmistupňový Steptronic
Max. rychlost [km/h] 236 250 250 236 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2 6,3 4,9 7,6 5,8 5,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,4 8,0 8,7 5,8 5,8 6,9
Emise CO2 g/km 169 182 197 153 164 182
Objem palivové nádrže [l]  59
Provozní hmotnost [kg] 1765 1840 1965 1850 1960 2055
Objem zavazadlového prostoru [l] 385
Rozměry d x š x v [mm] 4768 x 1852 x 1384 4768 x 1852 x 1391 4770 x 1852 x 1394 4768 x 1852 x 1384 4770 x 1852 x 1394
Rozvor [mm] 2851
Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Doporučujeme

6. 3. 2024 14:13
Re: Zajímavý detail
To je dost divný, mám i4ku s 8.5 a mám skoro stejný volant, tlačítka na tempomat tam mám a fungují. V systému ani nic ohledně tempomatu nastavovat nemůžu.
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 12:11
Re: Zajímavý detail
Jj, toyota nebo i ford, měl jsem asi napsat, že je bmw unikátní mezi relevantní konkurencí. ;-)
Avatar - Loptos
1. 2. 2024 09:32
Re: Zajímavý detail
Taketo nastavenie na volante ma Toyota roky :-)
Resp, aby som bol presny - Myslim prepinanie adapt/normalneho tempomatu, vzdialenost, udrzovanie v pruhoch/aktivne udrzovanie v strede pruhu. Vsetko na volante na pravej strane
Avatar - Dinar
1. 2. 2024 08:24
Zajímavý detail
je pro mě volant ve faceliftované 4er. Nový tvar, useknutý spodek, ale zachovaná tlačítka. Hlavně tlačítka nastavování vzádelonsti adapt. tempomatu, z nichž to levé má ještě jednu funkci, přepínání z adapt. tempomatu na klasický tempomat, což je věc, která je mezi značkami unikátní a dělá tak z bmw tempomatu ten nejlepší, jak z hlediska možností (toho co umí, je tam samo i volba autonom. řízení), tak z hlediska rychlosti a snadnosti volby typu tempomatu. S příchodem idrive 8,5 o přepínání tempomatu na volantu modely bmw vesměs přišly, např. fl X5 má sice starý volant s tlačítky, ale tlačítka nastavování vzdálenosti adapt. tempomatu zmizela, chci-li nastavit vzdálenost, musím do menu idrive, stejně tak, chci-li přepnout z adapt. tempomatu na klasický. Nesmyslné, zdlouhavé, zbytečné, a teď se dívám na fl 4er, která nově dostala idrive 8,5, ale tlačítka nastavování vzdálenosti zůstala, že by závan rozumu?