Facelift BMW M4 kupé a kabrio oficiálně: 20 koní navíc a modernější design i kabina
Legendární sportovní divize BMW M představuje nové nejvýkonnější „čtyřky“ s nárůstem 20 koní pro vrcholnou specifikaci Competition xDrive. Současně mají i vylepšený design a modernější výbavu.
Výkonnější šestiválec, modernější design, digitální inovace a rozsáhlejší individualizace. Mnichovská sportovní divize BMW M zahajuje nový rok představením faceliftu a technických modernizací nejnovější generace výkonného kupé a kabrioletu BMW M4. Značka u obou vylepšených rychlých bavoráků slibuje ještě intenzivnější dynamiku a zážitky při každodenních cestách i na závodním okruhu.
Hlavním viditelným vylepšením jsou designové novinky v exteriéru – nová BMW M4 mají přepracované hlavní světlomety s LED technikou a volitelnou adaptivní technologií matrixových dálkových světel s neoslňující funkcí. Automobilka uvádí, že příplatkové světlomety poznáte už na první pohled díky modrým ozdobným prvkům, přičemž jsou dostupné i v tmavší variantě M Shadow Line se zatmavenými vnitřními plochami.
Nově se na standardních modelech M4 objevují i nová zadní světla s laserovou technologií s jemnou trojrozměrnou grafikou. Novou specifickou technologii nám už v minulosti automobilka ukázala na exkluzivním modelu BMW M4 CSL, vyrobeném v počtu 1000 kusů. Současně se představují i nové designy kol a volitelné grafické motivy v charakteristickém M designu na kapotu a víko zavazadlového prostoru.
V modernějším a sportovnějším interiéru zaujme hlavně nový volant s plochým spodkem, ale automobilka v inovovaném kupé a kabrioletu uvádí i nejnovější architekturu iDrive 8.5 s prohnutým širokoúhlým displejem spojujícím 12,3“ digitální přístrojový štít a 14,9“ dotykovou obrazovku infotainmentu. Centrální displej slouží i k ovládání klimatizace, vyhřívání sedadel a další komfortní výbavy.
Ty nejvýznamnější novinky však najdeme až pod kapotou, protože BMW láká na fakt, že i faceliftované modely testovalo v legendárním Zeleném pekle, tedy na severní smyčce Nürburgringu. Standardem i nadále zůstává přeplňovaný benzinový řadový šestiválec M TwinPower Turbo o 353 kW (480 koních) se šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol. Výkonnější zadokolka Competition s osmistupňovým automatem pak má 375 kW (510 koní).
Maximální dynamiku pak nabídnou až vrcholné modely Competition s pohonem všech kol M xDrive a výkonnějším srdcem. Technici BMW M zvýšili maximální výkon motorů o 15 kW (20 koní) na výsledných 390 kW (530 koní). Vylepšený šestiválec si zachovává nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů, ale nově má širší spektrum otáček mezi 2750 a 5730 min-1. Toho inženýři dosáhli i díky využití technologií ze světa motorsportu.
S novými vylepšeními vrcholné kupé M4 Competition xDrive akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, vrcholný kabriolet M4 Cabrio Competiton xDrive pak za 3,7 sekundy. Všechny verze kupé i kabrioletu M4 mají maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h a volitelným paketem M Driver’s ji můžete zvýšit na 290 km/h (u BMW M4 Cabrio Competition xDrive pouze na 280 km/h).
Nová BMW M4 se představují i s rozšířenou individualizací, kterou značka zdůrazňuje sportovní charakter všech modelů. K dispozici je exteriérový paket M Carbon pro výraznější závodní styling s karbonovými vsadky krajních nasávacích otvorů v přídi, zadní difuzor a kryty vnějších zpětných zrcátek. Pro kupé je připraven i nový zadní spoiler.
Volitelně můžete sáhnout i po paketu M Race Track snižujícím hmotnost vozu a o 25 kilogramů. Spolu s M karbon-keramickými brzdami je vybaven i skořepinovými sedadly M Carbon a karbonovým obložením interiéru. Další doplňky pak nabízí i individualizační program BMW Performance Parts.
BMW M4 | ||||
Coupé | M4 Competition Coupé | M4 Competition Coupé s M xDrive | M4 Competition Convertible s M xDrive | |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 | 2993 |
Největší výkon [kW/min] | 353/6250 | 375/6250 | 390/6250 | 390/6250 |
Točivý moment [N.m/min] | 550/2650 – 6130 | 650/2750 – 5500 | 650/2750 – 5730 | 650/2750 – 5730 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Vrtání x zdvih [mm] | 90,0 x 84,0 | 90,0 x 84,0 | 90,0 x 84,0 | 90,0 x 84,0 |
Převodovka | šestistupňový manuál | osmistupňový M Steptronic | osmistupňový M Steptronic | osmistupňový M Steptronic |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,2 | 3,9 | 3,5 | 3,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,1 | 9,9 | 10,1 | 10,3 |
Emise CO2 g/km | 230 | 223 | 229 | 233 |
Objem palivové nádrže [l] | 59 | 59 | 59 | 59 |
Provozní hmotnost [kg] | 1775 | 1800 | 1850 | 2000 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 440 | 440 | 440 | 385 |
Rozměry d x š x v [mm] | 4801 x 1887 x 1397 | 4801 x 1887 x 1397 | 4801 x 1887 x 1398 | 4801 x 1887 x 1399 |
Rozvor [mm] | 2857 | 2857 | 2857 | 2857 |