Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift BMW M4 kupé a kabrio oficiálně: 20 koní navíc a modernější design i kabina

Lukáš Volšický
Diskuze (16)

Legendární sportovní divize BMW M představuje nové nejvýkonnější „čtyřky“ s nárůstem 20 koní pro vrcholnou specifikaci Competition xDrive. Současně mají i vylepšený design a modernější výbavu.

Výkonnější šestiválec, modernější design, digitální inovace a rozsáhlejší individualizace. Mnichovská sportovní divize BMW M zahajuje nový rok představením faceliftu a technických modernizací nejnovější generace výkonného kupé a kabrioletu BMW M4. Značka u obou vylepšených rychlých bavoráků slibuje ještě intenzivnější dynamiku a zážitky při každodenních cestách i na závodním okruhu.

Hlavním viditelným vylepšením jsou designové novinky v exteriéru – nová BMW M4 mají přepracované hlavní světlomety s LED technikou a volitelnou adaptivní technologií matrixových dálkových světel s neoslňující funkcí. Automobilka uvádí, že příplatkové světlomety poznáte už na první pohled díky modrým ozdobným prvkům, přičemž jsou dostupné i v tmavší variantě M Shadow Line se zatmavenými vnitřními plochami.

Nově se na standardních modelech M4 objevují i nová zadní světla s laserovou technologií s jemnou trojrozměrnou grafikou. Novou specifickou technologii nám už v minulosti automobilka ukázala na exkluzivním modelu BMW M4 CSL, vyrobeném v počtu 1000 kusů. Současně se představují i nové designy kol a volitelné grafické motivy v charakteristickém M designu na kapotu a víko zavazadlového prostoru.

Video se připravuje ...

V modernějším a sportovnějším interiéru zaujme hlavně nový volant s plochým spodkem, ale automobilka v inovovaném kupé a kabrioletu uvádí i nejnovější architekturu iDrive 8.5 s prohnutým širokoúhlým displejem spojujícím 12,3“ digitální přístrojový štít a 14,9“ dotykovou obrazovku infotainmentu. Centrální displej slouží i k ovládání klimatizace, vyhřívání sedadel a další komfortní výbavy.

Ty nejvýznamnější novinky však najdeme až pod kapotou, protože BMW láká na fakt, že i faceliftované modely testovalo v legendárním Zeleném pekle, tedy na severní smyčce Nürburgringu. Standardem i nadále zůstává přeplňovaný benzinový řadový šestiválec M TwinPower Turbo o 353 kW (480 koních) se šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol. Výkonnější zadokolka Competition s osmistupňovým automatem pak má 375 kW (510 koní).

Maximální dynamiku pak nabídnou až vrcholné modely Competition s pohonem všech kol M xDrive a výkonnějším srdcem. Technici BMW M zvýšili maximální výkon motorů o 15 kW (20 koní) na výsledných 390 kW (530 koní). Vylepšený šestiválec si zachovává nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů, ale nově má širší spektrum otáček mezi 2750 a 5730 min-1. Toho inženýři dosáhli i díky využití technologií ze světa motorsportu.

S novými vylepšeními vrcholné kupé M4 Competition xDrive akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, vrcholný kabriolet M4 Cabrio Competiton xDrive pak za 3,7 sekundy. Všechny verze kupé i kabrioletu M4 mají maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h a volitelným paketem M Driver’s ji můžete zvýšit na 290 km/h (u BMW M4 Cabrio Competition xDrive pouze na 280 km/h).

Nová BMW M4 se představují i s rozšířenou individualizací, kterou značka zdůrazňuje sportovní charakter všech modelů. K dispozici je exteriérový paket M Carbon pro výraznější závodní styling s karbonovými vsadky krajních nasávacích otvorů v přídi, zadní difuzor a kryty vnějších zpětných zrcátek. Pro kupé je připraven i nový zadní spoiler.

Volitelně můžete sáhnout i po paketu M Race Track snižujícím hmotnost vozu a o 25 kilogramů. Spolu s M karbon-keramickými brzdami je vybaven i skořepinovými sedadly M Carbon a karbonovým obložením interiéru. Další doplňky pak nabízí i individualizační program BMW Performance Parts.

BMW M4
  Coupé M4 Competition Coupé M4 Competition Coupé s M xDrive M4 Competition Convertible s M xDrive
Zdvihový objem [cm3] 2993 2993 2993 2993
Největší výkon [kW/min] 353/6250 375/6250 390/6250 390/6250
Točivý moment [N.m/min]  550/2650 – 6130 650/2750 – 5500 650/2750 – 5730 650/2750 – 5730
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 90,0 x 84,0 90,0 x 84,0 90,0 x 84,0 90,0 x 84,0
Převodovka šestistupňový manuál osmistupňový M Steptronic osmistupňový M Steptronic osmistupňový M Steptronic
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,2 3,9 3,5 3,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,1 9,9 10,1 10,3
Emise CO2 g/km 230 223 229 233
Objem palivové nádrže [l]  59 59 59 59
Provozní hmotnost [kg] 1775 1800 1850 2000
Objem zavazadlového prostoru [l] 440 440 440 385
Rozměry d x š x v [mm] 4801 x 1887 x 1397 4801 x 1887 x 1397 4801 x 1887 x 1398 4801 x 1887 x 1399
Rozvor [mm] 2857 2857 2857 2857
Lukáš Volšický
Diskuze (16)

Doporučujeme

1. 2. 2024 14:30
Re: Nepekne
Protože Čína a jejich nevkus? Hmmm
Avatar - speedfred
31. 1. 2024 23:47
Re: Nepekne
Ty plačeš alebo nostalgicky spomínaš na kupéčka a aj tak by som si kúpil SUV. Prečo?
Človek občas tvoje myšlienkove pochody nechápe.
31. 1. 2024 23:32
Re: Nepekne
Já si jen pořád říkám, proč dělají ty současné Baworáky s takovou sveřepou usilovností tak strašně hnusné... :-O :-O :-O :-O :no:
31. 1. 2024 23:31
Re: Z4 manuál
No, ono BMW vlastně ani nic jiného nezbývalo, jinak by jim všichni milovníci manuálního řazení utekli k Toyotě. :-[]
31. 1. 2024 23:29
Re: moc líbí
:-[] :-[] :-[] :yes: