Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 7 nabídne ještě úspornější a výkonnější vznětové šestiválce

Ondřej Mára Ondřej Mára 18. 6. 2020 • 14:18
22
10
Zobrazit náhledy (22)
BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7

Vznětový třílitrový šestiválec se dočkal mild-hybridní asistence, díky níž nabídne vyšší výkony i nižší spotřebu.

Mnichovská automobilka už sice aktivně pracuje na vývoji nové generace sedmičkové řady, současně však myslí i na potřeby zájemců o současnou generaci. Od července tohoto roku se tak zákazníci dočkají upraveného 3,0litrového řadového vznětového šestiválce, který slibuje vyšší výkony i nižší spotřebu.

V rámci rozsáhlého vývoje a modernizace totiž pohonná jednotka obdržela kromě jiného i mild-hybridní systém s 48V integrovaným startér-generátorem, který motoru při akceleraci pomáhá výkonem 8 kW (11 k). Lepší hospodárnost by se pak měla projevit poklesem spotřeby v rozmezí 0,4 až 0,6 l/100 km.

Nová pohonná jednotka bude dostupná ve dvou verzích. Základem bude model s označením 730d, včetně verze s pohonem všech kol (730xDrive), prodlouženým rozvorem (730Ld) a kombinací prodlouženého rozvoru s pohonem všech kol (730Ld xDrive). Tyto modely nabídnou zvýšení výkonu o 15 kW (21 k) a točivého momentu o 30 N.m, což znamená maximální výkon 210 kW (286 k) a 650 N.m točivého momentu v rozmezí 1.500 až 2.500 ot/min.

Díky zdokonalené technologii BMW TwinPower Turbo, která nyní zahrnuje dvoustupňové přeplňování s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, se navíc řidiči prý mohou těšit na "mimořádně spontánní dodávky výkonu". Vylepšením také prošel systém vstřikování paliva Common Rail, který nyní pracuje s tlakem až 2700 barů.

Nárůst výkonu znamená i lepší časy zrychlení z 0 na 100 km/h. Například u sedanů BMW 730d a 730 xDrive došlo ke zlepšení o 0,2 sekundy, což znamená časy 5,9, respektive 5,6 sekundy. Příjemnou novinkou je pak i snížení spotřeby až o 0,6 litru na 100 km.

Nová generace motoru se ovšem objeví i pod kapotou modelů s označením BMW 740d xDrive, včetně verze s prodlouženým rozvorem 740Ld xDrive. Zde vzrostl výkon o 15 kW (20 k) a 20 N.m, což znamená maximální výkon 250 kW (340 k) a točivý moment až 700 N.m v rozmezí 1750 až 2250 ot/min.

I tento motor kombinuje vícestupňové přeplňování s nejnovější verzí přímého vstřikování paliva Common Rail, díky čemuž by měl nabídnout ještě silnější zátah a lepší dynamiku. Například BMW 740d xDrive tak nově zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných 5 sekund, což představuje zlepšení o 0,2 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom klesla o 0,4 litru.

Oba motory jsou navíc vybaveny dodatečnou úpravou výfukových plynů s komponenty umístěnými blízko motoru, mezi které patří například i oxidační katalyzátor a filtr pevných částic se systémem SCR (selektivní katalytická redukce), na jehož výstupu je umístěný druhý zásobník pro eliminaci oxidů dusíku. Obě nové motorizace tak splňují emisní normu Euro 6d.

Integrální řízení, nové barvy a doplňky BMW Individual

Společně s novými řadovými šestiválci se BMW řady 7 dočká i nejnovější verze Integrálního aktivního řízení s variabilním převodovým poměrem a řízením zadních kol. Nová verze řízení by tak měla nabídnout vyšší agilitu a suverenitu ve vyšších rychlostech i komfort při pomalém manévrování v úzkých prostorech. Zadní kola by totiž měla být natáčena i v minimálních rychlostech do 3 km/h.

Třešničkou na dortu jsou pak nové možnosti individualizace. Nabídka laků karoserie se rozroste o dva odstíny (modrý metalický lak Phytonic Blue a BMW Individual matný šedomodrý metalický lak Frozen Bluestone), zatímco interiér bude možné v budoucnu ozvláštnit novou verzí BMW Individual celokoženého čalounění Merino v barevné kombinaci Smokey White/Night Blue/Black (bílá/modrá/černá) a BMW Individual koženým volantem.

Související články

Témata
19. 6. 2020 22:29
Re: Nafta je nepochybně nejlepší volba!
https://www.theglobalist.com/…reforms-economy/

Germany started to outperform Italy – and most other economies in Europe – after the structural reforms of 2004 took effect. Thanks to a serious labour market reform and other changes, Germany’s employment ratio has surged since 2005 after stagnating for the 13 years before.

Je to o trhu prace a VZDELAVANI. O automatizaci. Proste Nemci sli spravnym smerem. A to nejsem zadnej jejich fanousek. Je to kontatovani s odstupem vice nez deseti let.
Avatar - Jenik3
19. 6. 2020 12:50
Re: motory
BMW umi, ale jak kdy.
Kadzdopadne tyto pomocne elektromoturky jsou asi tou ekonomicky akceptovatelnou cestou, jak dostat emisnim normam a udrzet cenu auta na primerene urovni (napr. suzuki). Problem tkvi, dle meho nazoru, v tom, ze Ev.Komise navrhla (spatne) a nasledne schvalily parlament a rada (taky spatne) ty zbesile normy euro6 abcdef. Kdybychom meli v EU stale platne Euro5, byl by nas zivot veselejsi. EU vede v hledani zastupnych problemu a vytvareni novych.
Avatar - palix
19. 6. 2020 11:38
Re: Nafta je nepochybně nejlepší volba!
Človek by si povedal - je taký problém vyrobiť pre Talianov skvelo vyzerajúce auto s dobrou technikou? Taliansko malo najšpičkovejších dizajnérov, skvelé techniku (motory), umelcov... Kvalita síce horšia, ale na tom mohli popracovať. Kde sa stala chyba? Zrejme naozaj v nenažratom manažmente. Smutný príbeh :( Ešte viac to zamrzí, že Fiat je jednou z najstarších automobiliek, ktorá toho prežila dosť a vydržala.
Kedysi naši ľudia pozerali cez prsty na Citroen, Peugeot, "Francúzov" - dnes to nikto nerieši - auto je pekné, má dobrú cenu, tak sa to kupuje. Fiat mohol fungovať podobne.
Ľudí, ktorí priviedli takú automobilku tam kde je by mali zavrieť.

Ešte ma napadá jeden dôvod na úpadok Fiatu a Talianského automobilového priemyslu. Môže to byť nezáujem nastupujúcich generácii o autá, techniku... Možno tie autá už ani nemá kto navrhovať / vyrábať - chýba záujem, "zápal" pre vec...

Táto diskusia je ale o BMW7 :). Aute, ktoré si nikdy v živote nekúpim - veľké, drahé, zložité...
Avatar - del42sa
19. 6. 2020 09:59
motory
Jak je vidět BMW motory umí ;-) :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
19. 6. 2020 09:37
Re: Nafta je nepochybně nejlepší volba!
Byly doby kdy jsme zírali na Fiátky s touhou je mít. Ne nemůžeme volat Bravo Fiat, za to co management s Fiatem provedl.
Velkou špinavou práci ale odvedlo Euro, kdy Fiat nechtíc pořád plíživě zdražoval a stal se neprodejným, v kombinaci s zpochybnitelnou kvalitou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku