BMW řady 7 nabídne ještě úspornější a výkonnější vznětové šestiválce
Vznětový třílitrový šestiválec se dočkal mild-hybridní asistence, díky níž nabídne vyšší výkony i nižší spotřebu.
Mnichovská automobilka už sice aktivně pracuje na vývoji nové generace sedmičkové řady, současně však myslí i na potřeby zájemců o současnou generaci. Od července tohoto roku se tak zákazníci dočkají upraveného 3,0litrového řadového vznětového šestiválce, který slibuje vyšší výkony i nižší spotřebu.
V rámci rozsáhlého vývoje a modernizace totiž pohonná jednotka obdržela kromě jiného i mild-hybridní systém s 48V integrovaným startér-generátorem, který motoru při akceleraci pomáhá výkonem 8 kW (11 k). Lepší hospodárnost by se pak měla projevit poklesem spotřeby v rozmezí 0,4 až 0,6 l/100 km.
Nová pohonná jednotka bude dostupná ve dvou verzích. Základem bude model s označením 730d, včetně verze s pohonem všech kol (730xDrive), prodlouženým rozvorem (730Ld) a kombinací prodlouženého rozvoru s pohonem všech kol (730Ld xDrive). Tyto modely nabídnou zvýšení výkonu o 15 kW (21 k) a točivého momentu o 30 N.m, což znamená maximální výkon 210 kW (286 k) a 650 N.m točivého momentu v rozmezí 1.500 až 2.500 ot/min.
Díky zdokonalené technologii BMW TwinPower Turbo, která nyní zahrnuje dvoustupňové přeplňování s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, se navíc řidiči prý mohou těšit na "mimořádně spontánní dodávky výkonu". Vylepšením také prošel systém vstřikování paliva Common Rail, který nyní pracuje s tlakem až 2700 barů.
Nárůst výkonu znamená i lepší časy zrychlení z 0 na 100 km/h. Například u sedanů BMW 730d a 730 xDrive došlo ke zlepšení o 0,2 sekundy, což znamená časy 5,9, respektive 5,6 sekundy. Příjemnou novinkou je pak i snížení spotřeby až o 0,6 litru na 100 km.
Nová generace motoru se ovšem objeví i pod kapotou modelů s označením BMW 740d xDrive, včetně verze s prodlouženým rozvorem 740Ld xDrive. Zde vzrostl výkon o 15 kW (20 k) a 20 N.m, což znamená maximální výkon 250 kW (340 k) a točivý moment až 700 N.m v rozmezí 1750 až 2250 ot/min.
I tento motor kombinuje vícestupňové přeplňování s nejnovější verzí přímého vstřikování paliva Common Rail, díky čemuž by měl nabídnout ještě silnější zátah a lepší dynamiku. Například BMW 740d xDrive tak nově zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných 5 sekund, což představuje zlepšení o 0,2 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom klesla o 0,4 litru.
Oba motory jsou navíc vybaveny dodatečnou úpravou výfukových plynů s komponenty umístěnými blízko motoru, mezi které patří například i oxidační katalyzátor a filtr pevných částic se systémem SCR (selektivní katalytická redukce), na jehož výstupu je umístěný druhý zásobník pro eliminaci oxidů dusíku. Obě nové motorizace tak splňují emisní normu Euro 6d.
Integrální řízení, nové barvy a doplňky BMW Individual
Společně s novými řadovými šestiválci se BMW řady 7 dočká i nejnovější verze Integrálního aktivního řízení s variabilním převodovým poměrem a řízením zadních kol. Nová verze řízení by tak měla nabídnout vyšší agilitu a suverenitu ve vyšších rychlostech i komfort při pomalém manévrování v úzkých prostorech. Zadní kola by totiž měla být natáčena i v minimálních rychlostech do 3 km/h.
Třešničkou na dortu jsou pak nové možnosti individualizace. Nabídka laků karoserie se rozroste o dva odstíny (modrý metalický lak Phytonic Blue a BMW Individual matný šedomodrý metalický lak Frozen Bluestone), zatímco interiér bude možné v budoucnu ozvláštnit novou verzí BMW Individual celokoženého čalounění Merino v barevné kombinaci Smokey White/Night Blue/Black (bílá/modrá/černá) a BMW Individual koženým volantem.