BMW XM se objevilo na nových patentových skicách, premiéra nebude daleko
Téměř rok od představení konceptu se na veřejnost dostává první ukázka produkčního BMW XM, jehož premiéra nebude daleko.
Automobilka BMW se pochlubila konceptem XM, vizí nejvýkonnějšího modelu divize M, již koncem listopadu loňského roku. Vůz tehdy vyvolal smíšené reakce, což bylo připisováno především neobvykle pojaté masce. Tehdy se však jednalo pouze o koncept, nyní se však můžeme podívat na pravděpodobně první ukázku produkčního modelu.
Na diskusním fóru iXForums se totiž objevily nové grafické skici BMW XM, které zřejmě poodhalují jeho produkční tvary. Na první pohled přitom vůz zůstává věrný konceptu, při bližším pohledu si však můžeme všimnout nových detailů, díky kterým zapadne lépe do současné modelové palety mnichovské automobilky.
Zřejmě nejvýraznější proměna se odehrála na přídi, která převzala styl modelu BMW řady 7. Tenká světla se dvěma segmenty, lemující obrovskou masku, tak nahradila vertikálně rozdělená světla s tenkou linkou denního svícení v horní části a hlavními světlomety nepatrně níž.

Maska chladiče si ponechala ostře řezané tvary, je však citelně menší, což jí jen prospělo. Inspirace sedmičkovou řadou je však patrná i na tvarech předního nárazníku. Pod maskou vidíme další nasávací otvor s radarem, po stranách pak ostře řezané linky a další přívody vzduchu.
Při pohledu z profilu vidíme oplastované lemy blatníků i prahů, klasické kliky nebo dvířka nabíjecí zásuvky na levém předním blatníku. Patrná je také elegantní linka táhnoucí se od denního svícení pod linií oken, která se postupně zvedá, zatímco linie střecha velmi pozvolna a elegantně klesá. Design tak decentně snoubí robustnost s dynamičností.
Vzadu vidíme konvenčně pojatá zadní světla, pozornost ale přitahuje především nárazník s naznačeným difuzorem, ve kterém jsou čtyři koncovky výfuků – umístěné vertikálně po dvou párech, jak již naznačil koncept.
Automobilka již dříve prozradila, že model BMW XM dostane nově vyvinutý motor V8, který doplní plug-in hybridní technologie. Kombinovaný výkon by se měl pohybovat okolo 480 kW (653 k) a nejvyšší točivý moment by měl dosahovat 800 Nm. Výkon bude posílán na specifický M xDrive pohon všech kol, který má být mimořádně spontánní.
Automobilka také již dříve naznačila, že čistě elektrický dojezd plug-in hybridního systému může být až 80 kilometrů dle WLTP, což by na podobně velké SUV nebylo vůbec špatné. K jeho dalším přednostem by měl patřit adaptivní M Professional podvozek, elektromechanický stabilizační systém nebo systém aktivního řízení. Zákazníci se údajně mohou těšit na speciální M brzdový systém a volitelně až na 23“ litá kola.
Datum premiéry nového BMW XM zatím neznáme, značka však již dříve slibovala termín do konce roku. Ostatně ještě letos by se prý měla rozjet i výroba. Na finální odhalení tak nejspíš nebudeme muset čekat příliš dlouho.