Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bosch připravuje elektrické pohonné systémy pro užitková vozidla

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 21. 8. 2018 • 08:29
8
6
Zobrazit náhledy (8)
Bosch eCityTruck Bosch eCityTruck Bosch eCityTruck
Společnost Bosch pod označením eCityTruck připravuje elektrické pohonné systémy pro lehká užitková vozidla, které jim mají umožnit jízdu s nulovými emisemi.

Bosch je přesvědčen, že lehká užitková vozidla, která jsou určena pro rozvoz zboží ve městech, se v blízké budoucnosti neobejdou bez pohonných systémů, pracujících bez hluku a emisí škodlivých výfukových plynů.

Důvodem mají být stále se zvyšující nároky na čistotu ovzduší ve městech a s nimi související omezování provozu vozidel se spalovacími motory v centrech měst. V současnosti je pak v řadě evropských metropolí omezen provoz užitkových vozidel v jejich centrech i s ohledem na hluk, který produkují jejich motory.

Bosch eCityTruck má být jistým řešením pro provoz lehkých užitkových vozidel v městské zástavbě bez omezení, souvisejících s hlukem a emisemi výfukových plynů. Nejedná se přitom o koncept kompletního vozidla, ale pouze o projekt dvojice pohonných systémů, využívajících elektřinu.

První z této dvojice pohonných systémů je uváděn jako eAxle a jedná se o komplet elektromotoru s převodovkou a řídící elektronikou, který může být dodáván s výkony od 50 do 300 kW. Druhou možností má být elektrický pohonný modul, který může disponovat výkonem až 180 kW a má být ideální jako součást hybridního systému.

Bosch v případě obou zástupců projektu eCityTruck uvádí, že mají umožnit dojezd na jedno nabití až kolem 200 km a mají být ideální pro nasazení v užitkových vozidel s hmotností od 2,0 do 7,5 tun využívaných především pro rozvoz zboží ve městech. Prvních vozidel s těmito pohonnými systémy se pak máme podle materiálů společnosti dočkat již v příštím roce.

Související články

Témata
21. 8. 2018 22:48
Re: Do mesta vlastne proc ne...
BEV prave muzou slouzit jako jedna z moznosti jak ty prebytky uchovavat. Pres den jsem v praci, sviti slunce...auto se nabiji levnou elektrinou. V noci fouka vitr, spim, auto se nabiji levnou elektrinou. Je mi jasne ze tady v cesku na to nemame podminky, proto je treba kombinovat s jadrem a dalsimi zdroji. Spotreba elektriny poroste tak jako tak, takze to stejne bude treba resit.

Ano, dohledal jsem studii, ze vetrniky muzou lehce zvysit globalni teplotu, pokud jimi zastavime 10% souse. Nejaky vliv maji, vliv na prirodu ma cokoliv co postavime, i kousek parkoviste ovlivnuje mikroklima, faunu i floru. Ale neverim tomu, ze by mely vetsi vliv nez emise ze spalovani.

Lithiove baterky snad budou nahrazeny casem lepsi technologii. Tezba ropy je bez environmentalniho dopadu? Kdyz se pri frakovani do zeme tlaci smesi chemikalii?

Me motivy jsou ale halvne sobecke, jsem astmatik a nechci se dusit, kdyz jdu po ulici a na semaforu zrovna stoji dvacet "luxusnich SUV" = naftovych traktoru.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 8. 2018 22:02
Re: Do mesta vlastne proc ne...
Zůstanu u tykání - považuji to tady za standard - a koneckonců jsem stejně s vysokou pravděpodobností starší, dost možná o hodně starší.
;-)

Pindáš.. ale ty to asi víš.
Přebytky z obnovitelných zdrojů mají problém právě v tom, že jsou přebytečný.. když je nikdo nepotřebuje.
Víš, že větrníky přímo ohrožují životní prostředí, floru i faunu? naprosto nepřirozené míchání chladného přízemního vzduchu s výše umístěným narušuje přirozené proudění, mění životní podmínky v bezprostřední blízkosti větrníku - a může být jedním z důvodů změny klimatu změnou proudění vzduchu!

A kromě toho - od toho větrníku musíš tu elektriku dostat do baterky v autě... a víš, co je důležitou součástí moderních baterií - vlastně jediných baterií použitelných jako trakční?
Ano, lithium...
A víš, jak se těží lithium?

Tak si to přečti:
[odkaz]
21. 8. 2018 15:12
Re: Do mesta vlastne proc ne...
Vetrne elektrarny, solarni panely...cim dal casteji se objevuji i u nas zaporne ceny energii kvuli prebytku z nemeckych obnovitelnych zdroju. Ja osobne nejsem ani proti jadru.

S najezdem 250 km/den neni problem jezdit cely den bez nabijeni a auto nabit pres noc ze zasuvky.

Mala pocetni uloha - kolik elektriny by se spotrebovalo pokud by jezdilo milion Tesla modelu 3 stejny najezd jako vy?

Pri spotrebe 15 kWh/100 km : 15*2.5*1000000*365 = 13 GWh
Za lonsky rok bylo spotrebovano v CR : 62 TWh
Tedy bylo by to mene nez promile celkove spotreby elektriny.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 8. 2018 14:29
Do mesta vlastne proc ne...
Jen - kdo vyrobi vsechnu tu elektrinu?

A pro ten canc dole, co na ne nemuzu pres telefon odpovedet naprimo: jsem "nevericim Tomasem", protoze je to proste nabozenstvi... nesmis se ptat a hledat logiku.
Letosni dovolenou jsem stravil vyletem po Slovensku. Ujel jsem za tyden 1.777 km, s prumernou spotrebou 5.9 litru na sto.
Takze jsem tankoval dvakrat... vzdy asi 90vterin.
Zdravim hrde majitele elektromobilu...
;-)
21. 8. 2018 13:34
Re: Doba se mění
Arabove jsou si toho moc dobre vedomi a proto investuji do solaru, elektroaut atd. Letos koupili saudove 5% podil v Tesle.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud