Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus si k narozeninám nadělil terénní monstrum s 900 koňmi

Filip Melich
Diskuze (0)

Německá společnost Brabus slaví narozeniny, ke kterým si nadělila pořádný dárek. Říká mu Crawler a je to terénní monstrum s 900 koňmi, které vznikne v omezeném počtu.  

Bodo Buschmann založil Brabus v roce 1977, tudíž letos německá společnosti slaví své 45. Narozeniny. A nadělila si k nim pořádný dárek. Jmenuje se Brabus 900 Crawler a výrobcem je prezentován jako dokonalý závodní vůz do písečných dun. Nekompromisní zaměření na zábavu za volantem ale má svou daň – Crawler nedostane schválení do silničního provozu.

Video se připravuje ...

Základem vozu je červeně lakovaný trubkový rám z vysokopevnostní oceli. Tělo má svým otevřeným stylem připomínat buginy, takže se budoucí majitelé ochrany před nepřízní počasí nedočkají. Ty části karoserie, které se Brabus rozhodl instalovat, jsou vyrobeny z pevného karbonu s odhalenou strukturou vláken, kterou nebude zakrývat lak. Přítomna je i střecha, ale ta má za úkol pouze vytvořit trochu stínu pro posádku. Ochranné panely na podvozku jsou pak vyrobeny z hliníku a kompozitního materiálu kombinujícího karbon a kevlar.

Díky tuhým portálovým nápravám se Crawler chlubí světlou výškou 53 centimetrů. Speciálně navržené a vyvinuté tlumiče mají nastavitelnou tuhost a umožňují pružinám chod v rozpětí až 16 centimetrů. Kovaná kola Brabus Monoblock HD obouvají speciální terénní pneumatiky, kvůli kterým je maximální rychlost vozu elektronicky omezena na 160 km/h. Zrychlení 0-100 km/h Brabus udává hodnotou 3,4 sekundy.

Uvedení 2.065 kilogramů vážícího Crawleru v pohyb dostal na starost 4,5litrový vidlicový osmiválec Brabus 900 Rocket se dvěma turbodmychadly. Výkon je naladěn na 662 kW (900 koní) a maximální točivý moment je 1.250 Nm. Respektive takové hodnoty je motor schopen, ale ve voze je točivý moment elektronicky omezen na 1.050 Nm. Součástí výfukového systému s dvojitými koncovkami na každé straně vozu jsou dva tlumiče s aktivní kontrolou klapek výfuku. Díky tomu může řidič tlačítkem na volantu zvolit takzvaný „Coming Home“ mód, který v případě potřeby zvučný osmiválec trochu utlumí.

Uvnitř vozu se nachází čtveřice závodních sedadel potažených speciální látkou Silvertex, kterou si Brabus vypůjčil od vlastního oddělení věnujícího se stavbě a úpravě výkonných lodí. Sedadla by díky tomu měla odolat jak slunci a prachu, tak vodě. Bonusem je červená barva látky, která tak ladí s rámem vozu a naopak kontrastuje s tmavými panely sporé karoserie. V interiéru je dále instalována terénní GPS navigace a interkom pro snazší komunikaci ve voze.

Aby byl dárek k narozeninám skutečně jedinečný, Brabus 900 Crawler vznikne v pouhých 15 exemplářích, které budou zákazníkům doručeny v průběhu následujících tří let. Cena je stanovena na 749 tisíc eur (18,4 milionů korun), a to bez daně. Ale věříme, že se Brabus nebude bránit ani individuálním úpravám, za než si nechá řádně připlatit.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme