Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BRX představuje upravený závodní offroad Prodrive Hunter T1+ pro Rallye Dakar

Ondřej Mára Ondřej Mára 1. 8. 2021 • 07:34
35
Zobrazit náhledy (35)
Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter Prodrive Hunter

První verze nesplnila očekávání, nedávno představená modernizovaná verze by však měla napravit všechny nedostatky.

Závodní tým Bahrain Raid Extreme (BRX) odstartoval do minulého ročníku Rallye Dakar se speciálním závodním offroadem postaveným společností Prodrive, na jehož vývoji se podílel i slavný designér Ian Callum. Speciál pojmenovaný Hunter sice nenaplnil očekávání, nyní však přijíždí ve vylepšené verzi, která odpovídá specifikacím pro vozidla třídy T1+.

Nejvýraznější a nejdůležitější novinky modelu Hunter T1+ přitom najdeme v podbězích. Zatímco loňský Hunter stále na 16“ kolech obutých do 32“ pneumatik, nová verze stojí na 17“ kolech obutých do 37“ pneumatik. Na první pohled malá změna, ve výsledku by však mohla znamenat obrovské rozdíly.

Právě kombinace menších kol a pneumatik měla být hlavním nedostatkem vozu v uplynulém ročníku Rallye Dakar. Legendární závodník Sebastian Loeb za volantem se totiž trápil s nesčetnými defekty pneumatik, poškodil podvozek a nakonec ze závodu odstoupil. Druhý řidič týmu BRX Nani Roma pak obsadil až páté místo.

Obutí větších kol a pneumatik ale společnosti umožnilo prodloužit zdvih tlumičů o 70 milimetrů, což znamená posun z 280 mm na 350 mm. Samotný podvozek dostal novou geometrii, upravené poloosy, upravené diferenciály a také větší brzdy.

Větší pneumatiky znamenaly také nutnost rozšířit karoserii z původních dvou metrů na cca 2,3 metru. Úpravu karoserie však opět prováděl Ian Callum, který musel znovu navrhnout zhruba polovinu karosářských panelů. Vůz je tedy širší a nepatrně vyšší, stále si však uchovává svůj unikátní agresivní vzhled.

Zajímavostí bylo nepatrné zvětšení čelního skla a instalace nového programovatelného motorku stěračů, díky čemuž by měl mít řidič lepší výhled. Modernizací pak prošly také palubní zvedáky, které jsou lehčí, pevnější a zvednou vůz rychleji.

První vylepšený Hunter T1+ se nyní vyrábí v britských závodech společnosti Prodrive a do prvního závodu by měl vyrazit v září tohoto roku.

Související články

Témata

Dakar 2022

Trasa  Češi  Historie rallye  Výsledky 2021  Martin Prokop 

44. ročník Rallye Dakar se koná od 2. ledna do 14. ledna 2022. Závod se potřetí za sebou pojede výhradně v Saúdské Arábii, opět se na něj chystají i české posádky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud