Bude sporťák od Toyoty a BMW nástupce Supry?
Toyota a BMW na konci června oznámily, že spolu budou vyvíjet společnou architekturu a komponenty pro budoucí sportovní vůz. V médiích se tak opět objevily spekulace, že by takový automobil se značkou Toyota mohl být nástupce modelu Supra.
Japonská automobilka už spolupracovala na sporťáku se Subaru, z této spolupráce vznikly sesterské modely Toyota GT 86, Scion FR-S a Subaru BRZ. Sportovní auta z dílny BMW a Toyoty však dle mluvčí mnichovské automobilky budou mít vlastní design. To vzhled tria GT 86, FR-S a BRZ se liší jen v detailech.
O chystaném automobilu mluvčí BMW dále prohlásila, že bude používat techniku šetrnou k životnímu prostředí.
Hlasy z BMW pak spekulují o tom, že by díky této spolupráci mohla vzniknout nová generace Toyoty Supra. Ta by pravděpodobně mohla využít architekturu BMW řady 6. Zatím poslední Supra se přestala vyrábět v roce 2002, od té doby se čas od času vyrojí spekulace, že se toto legendární označení vrátí.
„Všechno je možné,“ řekl nejmenovaný, vysoce postavený manažer BMW serveru Autoweek. Podle jeho slov je klíčovým faktorem to, aby si oba automobily zachovaly charakter svých výrobců, navzdory společně vyvinuté technice.
Možností je i to, že by se jeden z chystaných sportovních vozů prodával se značkou Lexus, ta je luxusní divizí koncernu Toyota. Lexus na letošním detroitském autosalonu představil koncept LF-LC, kupé s konfigurací 2+2. To naznačuje, že by Lexus do tohoto segmentu rád nahlédl.
Již dříve se objevily zprávy, že pokud by se koncept LF-LC dočkal sériové podoby, prodával by se za zhruba stejnou cenu jako Porsche 911 Turbo. To je u nás nabízeno za 4.055.000 korun.
Spolupráce s BMW by Lexusu mohla pomoci s vyladěním automobilu, například s jeho jízdními vlastnostmi. Navíc by automobil mohl použít stejnou techniku jako chystaný plug-in hybrid BMW i8. Ten bude poháněn 1,5litrovým tříválcem kombinovaným s elektromotorem. Koncept tohoto auta dosahuje kombinovaného výkonu 260 kW.
Pokud by BMW i8 sdílel některé komponenty s dalším automobilem, byl by vývoj nové techniky pro mnichovskou automobilku méně nákladný, náklady na vývoj by se totiž rozdělily mezi více výrobců.
BMW a Toyota v červnu oznámily, že spolu budou spolupracovat ve čtyřech oblastech: na vývoji palivových článků, na vývoji techniky pro elektromobily, na vývoji lehkých materiálů a také na vývoji architektury a komponentů pro budoucí sporťák.