Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost aut? Důraz na data o řidičích

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Automobily budou získávat stále více dat o svých uživatelích. Výrobci, kteří informace využijí nejlépe, budou v budoucnu budovat.

Automobilový průmysl celosvětově čeká do pěti let změna obchodního modelu. Předpokládají to čtyři z pěti manažerů odvětví, což je desetkrát více než loni. Hlavním trendem, který bude ovlivňovat celé odvětví nejméně příštích deset let, je konektivita a digitalizace. Vyplývá to ze studie poradenské firmy KPMG provedené mezi 800 vedoucími pracovníky automobilového průmyslu v 38 zemích.

„Zdá se, že v automobilovém průmyslu nezůstane kámen na kameni. Do odvětví vstupuje řada nových technologií a ruku v ruce s tím také mnoho nových hráčů z řad dravých firem. Jejich nástup urychlilo oslabení důvěry v tradiční technologie vyvolané kauzou Dieselgate,“ uvedl partner KPMG v ČR Jan Linhart.

Zažitý obchodní model změní neustále se měnící služby, připojená auta a množství dat, která dokážou získat o svém okolí a řidiči. Zákazník bude vyžadovat optimální kombinaci komfortu, nákladů a personalizovaných služeb. Vlastnictví dat a schopnost jejich držitele využít je k nabídce služeb pro zákazníky budou proto podle Linharta rozhodovat o vítězích a poražených. Data generovaná automobily však většina firem teprve začíná využívat.

Vedoucími značkami na poli inovací jsou podle průzkumu Toyota a BMW. Přední místo si udržely i v hodnocení pokroku v oblasti elektromobility a autonomních vozů. Následují je Honda, Ford a Tesla.

Více než třetina šéfů automobilek očekává, že lídry inovací v automobilovém průmyslu budou tradiční výrobci. Na druhém místě pak šéfové automobilek vidí velké IT společnosti, zejména Apple a Google. Pouze malý počet respondentů jmenuje mezi budoucími významnými inovátory provozovatele mobilních plateb a start-upy.

Toyota si podle 58 procent šéfů automobilek v následujících letech udrží největší tržní podíl. Toyota současně zaznamenala největší posun v hodnocení, ještě loni jí respondenti předpovídali deváté místo na trhu v následujících pěti letech. Na druhé, respektive třetí místo pak manažeři řadí BMW (57 procent) a Volkswagen (56 procent). Na čtvrté místo se z loňského prvního propadla automobilka Hyundai.

Důležité bude také najít nové trhy s očekávaným růstem zájmu zákazníků, když už Čína není takovou jistotou. Jako nejvíce perspektivní trh s předpokládaným silným nárůstem prodejů hodnotí manažeři automobilek Thajsko. Zajímavá je údajně také Jihoafrická republika a Indonésie.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Avatar - speedfred
11. 1. 2016 12:37
Re: No jo
... a spávam v atómovom kryte. :-)
kto chce si o nás vyhladá kde-čo ale mám pocit je to čoraz intenzívnejšie.Nič zlé nerobím ,nemám sa čoho báť ale sere ma to.
Cez víkend som bol na svadbe,a v nedelu mi volal jeden známy,že už videl foto bo nejaký mamľas to hodil na FB..... ja sám FB nemám.
K.rva aj s takými ľudmi.
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2016 11:41
Re: No jo
Nezapomeň na alobal... jinak tě najdou!
11. 1. 2016 11:18
neni nic jednodussiho
nez si z takoveho bonzackeho a doslova "fizlovskeho" auta,nechat vsechno povypinat,pres diag.nechat deaktivovat,nebo vlastnorucne natvrdo vyskubat, a mam svatej klid.
v zivote bych se uz s principu nesmiril s tim ,ze o me bude nejake auto "nekam" posilat svevolne, jakekoli ,byt sebemensi informace (jeden z duvodu proc jsem nechal napriklad natvrdo deaktivovat vestavenou gps navigaci a pouzivam anonymni externi,ktera neni s vozem spojena a sparovana uz z fabriky).
Avatar - speedfred
11. 1. 2016 09:11
Re: No jo
Co rok to sa snažia viac a viac o tebe vediet.Mam starý tlacitkovy,prip . sa da vypnut net v telefóne a si odstrihnuty a batéria vydrží 3x dlhšie .
Avatar - Aoyagi
11. 1. 2016 09:09
Re: No jo
Jo jo, je to katastrofa. Nevzdělanost a apatie.