Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Chiron pokořilo hranici 400 vyrobených kusů, zbývá již jen 100

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Supersport s motorem W16 je již vyprodán, automobilce chybí vyrobit posledních 100 kusů z celkového počtu 500.

Model s pořadovým číslem 400 je Chiron Super Sport v zelené barvě s karbonovými doplňky. Když byl v roce 2016 supersport Chiron představen, automobilka slíbila výrobu pouze 500 kusů. A toto číslo také hodlá dodržet. 

Na výrobě čtyřstého kusu se podílelo 20 pracovníků, kteří Chiron Super Sport sestavovali zhruba z 1800 samostatných komponent. Každý z pracovníků tak nese obrovskou odpovědnost, aby luxusní vůz splnil veškerá očekávání budoucího majitele.

Video se připravuje ...

“Každá jednotlivá část Chironu je mistrovským inženýrským dílem, a jeho kompletace vyžaduje nejoddanější a nejzkušenější specialisty na světě,” řekl Christophe Piochon, prezident Bugatti. “Proces lakování a povrchové úpravy je natolik detailní, že k dosažení požadovaného efektu je potřeba mít až osm vrstev, přičemž každá je vyleštěna do dokonalého, hlubokého a zářivého zrcadlového lesku.”

Ve stejné barvě jako exteriér je vybarvena také mřížka chladiče, včetně ostatních detailů. Součástí konkrétního modelu jsou černě lakovaná kola Super Sport Magnesium.

Kombinace tmavě zelené a černé se projevuje také uvnitř supersportu. Kožené sedačky mají prostřední část vyvedenou v diamantovém vzoru a černé barvě Beluga. Integrovaná opěrka hlavy má tmavě zelenou barvu. Díky panoramatické střeše Sky View se do jinak tmavého interiéru může dostat trochu denního světla.

Stejně jako všechny ostatní modely Chiron Super Sport, i tento nabízí čtyřikrát přeplňovaný 8,0litrový motor W16 s masivním výkonem 1600 koní. Na 200 km/h se Chiron Super Sport dostane za 5,8 vteřiny, třístovka mu trvá 12,1 vteřiny. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 440 km/h. 

Nyní se Bugatti pustí do závěrečné pětiny výrobního procesu modelu Chiron. Ten poté nahradí plug-in hybrid, na kterém se usilovně pracuje. V případě konce Chironu se však nejedná o rozlučku s legendárním motorem W16, ten si své místo najde ještě v modelu Mistral. 

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme