Bugatti Galibier přijde nejdříve za rok a půl
Bugatti představila koncept čtyřdveřového sedanu 16C Galibier již v listopadu roku 2009, nejprve vybraným klientům přímo v Molsheimu a poté veřejnosti na autosalonu v Los Angeles. Potenciální zákazníci si ale vynutili změny interiéru.
V současnosti evidují v továrně ještě 80 objednávek na otevřené Veyrony Grand Sport a Grand Sport Vitesse a nepodařilo se dosud vyřídit ani některé starší. Těch je celkem desítka a na výrobě vozů se pilně pracuje. Uspokojení poptávky bude trvat minimálně další rok a půl. Dosud se prodalo 360 aut ze 450: 253 kupé, 47 výkonnějších verzí Super Sport a 60 Grand Sportů včetně Vitesse. Galibier tak přijde na řadu až se produkce Veyronů s odnímatelnými střechami zastaví a to nebude dříve než začátkem roku 2014.
Zpoždění výroby má kromě jiného původ ve změnách na postu šéfa. V roce 2010 nahradil Franze-Josefa Paefgena Wolfgang Dürheimer, kterého nyní střídá Wolfgang Schreiber. Dürheimer, který zároveň vedl i Bentley, odchází k Audi a Schreiber jej nahrazuje na obou postech. Tento muž již pomáhal s vývojem Veyronu v době, kdy byl přerušen kvůli problémům s převodovkou. Poté byl odpovědný za kompletní dokončení projektu. Po odchodu k užitkovým Volkswagenům se nyní vrací.
Schreiber údajně stojí i za dalšími změnami na Galibieru. Produkční verze se tak od původního prototypu bude lišit více a její uvedení to pochopitelně dále zpožďuje. Podobnou situaci ale pamatujeme i u Veyronu. V prodejích by měl luxusem hýřící sedan každopádně svého dvoudveřového hypersportovního předchůdce předstihnout. Vše ovšem záleží na zájmu movitých klientů.
Přestože do výroby je ještě daleko, už se spekuluje i o ceně. Poslední odhady hovoří o částce převyšující milion amerických dolarů, konkrétně o 1,06 mil. Tato suma odpovídá 22,2 milionům korun a je zhruba čtyřnásobkem cifry, za kterou lze koupit konkurenta v podobě Bentleye Mulsanne. Galibier tak bude mnohem levnější než Veyron, ale níže s cenou už u Bugatti nepůjdou. Žádný další „lidový“ model se v Alsasku nechystá.