Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Galibier přijde nejdříve za rok a půl

Bugatti 16C Galibier
Bugatti 16C Galibier
Bugatti 16C Galibier
Bugatti 16C Galibier
33 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Na sedan Bugatti Galibier si budeme muset ještě počkat, výroba Veyronů Grand Sport stále pokračuje.

Bugatti představila koncept čtyřdveřového sedanu 16C Galibier již v listopadu roku 2009, nejprve vybraným klientům přímo v Molsheimu a poté veřejnosti na autosalonu v Los Angeles. Potenciální zákazníci si ale vynutili změny interiéru.

V současnosti evidují v továrně ještě 80 objednávek na otevřené Veyrony Grand Sport a Grand Sport Vitesse a nepodařilo se dosud vyřídit ani některé starší. Těch je celkem desítka a na výrobě vozů se pilně pracuje. Uspokojení poptávky bude trvat minimálně další rok a půl. Dosud se prodalo 360 aut ze 450: 253 kupé, 47 výkonnějších verzí Super Sport a 60 Grand Sportů včetně Vitesse. Galibier tak přijde na řadu až se produkce Veyronů s odnímatelnými střechami zastaví a to nebude dříve než začátkem roku 2014.

Zpoždění výroby má kromě jiného původ ve změnách na postu šéfa. V roce 2010 nahradil Franze-Josefa Paefgena Wolfgang Dürheimer, kterého nyní střídá Wolfgang Schreiber. Dürheimer, který zároveň vedl i Bentley, odchází k Audi a Schreiber jej nahrazuje na obou postech. Tento muž již pomáhal s vývojem Veyronu v době, kdy byl přerušen kvůli problémům s převodovkou. Poté byl odpovědný za kompletní dokončení projektu. Po odchodu k užitkovým Volkswagenům se nyní vrací.

Schreiber údajně stojí i za dalšími změnami na Galibieru. Produkční verze se tak od původního prototypu bude lišit více a její uvedení to pochopitelně dále zpožďuje. Podobnou situaci ale pamatujeme i u Veyronu. V prodejích by měl luxusem hýřící sedan každopádně svého dvoudveřového hypersportovního předchůdce předstihnout. Vše ovšem záleží na zájmu movitých klientů.

Přestože do výroby je ještě daleko, už se spekuluje i o ceně. Poslední odhady hovoří o částce převyšující milion amerických dolarů, konkrétně o 1,06 mil. Tato suma odpovídá 22,2 milionům korun a je zhruba čtyřnásobkem cifry, za kterou lze koupit konkurenta v podobě Bentleye Mulsanne. Galibier tak bude mnohem levnější než Veyron, ale níže s cenou už u Bugatti nepůjdou. Žádný další „lidový“ model se v Alsasku nechystá.

Vstoupit do diskuze (3)