Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Galibier přijde nejdříve za rok a půl

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Na sedan Bugatti Galibier si budeme muset ještě počkat, výroba Veyronů Grand Sport stále pokračuje.

Bugatti představila koncept čtyřdveřového sedanu 16C Galibier již v listopadu roku 2009, nejprve vybraným klientům přímo v Molsheimu a poté veřejnosti na autosalonu v Los Angeles. Potenciální zákazníci si ale vynutili změny interiéru.

V současnosti evidují v továrně ještě 80 objednávek na otevřené Veyrony Grand Sport a Grand Sport Vitesse a nepodařilo se dosud vyřídit ani některé starší. Těch je celkem desítka a na výrobě vozů se pilně pracuje. Uspokojení poptávky bude trvat minimálně další rok a půl. Dosud se prodalo 360 aut ze 450: 253 kupé, 47 výkonnějších verzí Super Sport a 60 Grand Sportů včetně Vitesse. Galibier tak přijde na řadu až se produkce Veyronů s odnímatelnými střechami zastaví a to nebude dříve než začátkem roku 2014.

Zpoždění výroby má kromě jiného původ ve změnách na postu šéfa. V roce 2010 nahradil Franze-Josefa Paefgena Wolfgang Dürheimer, kterého nyní střídá Wolfgang Schreiber. Dürheimer, který zároveň vedl i Bentley, odchází k Audi a Schreiber jej nahrazuje na obou postech. Tento muž již pomáhal s vývojem Veyronu v době, kdy byl přerušen kvůli problémům s převodovkou. Poté byl odpovědný za kompletní dokončení projektu. Po odchodu k užitkovým Volkswagenům se nyní vrací.

Schreiber údajně stojí i za dalšími změnami na Galibieru. Produkční verze se tak od původního prototypu bude lišit více a její uvedení to pochopitelně dále zpožďuje. Podobnou situaci ale pamatujeme i u Veyronu. V prodejích by měl luxusem hýřící sedan každopádně svého dvoudveřového hypersportovního předchůdce předstihnout. Vše ovšem záleží na zájmu movitých klientů.

Přestože do výroby je ještě daleko, už se spekuluje i o ceně. Poslední odhady hovoří o částce převyšující milion amerických dolarů, konkrétně o 1,06 mil. Tato suma odpovídá 22,2 milionům korun a je zhruba čtyřnásobkem cifry, za kterou lze koupit konkurenta v podobě Bentleye Mulsanne. Galibier tak bude mnohem levnější než Veyron, ale níže s cenou už u Bugatti nepůjdou. Žádný další „lidový“ model se v Alsasku nechystá.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
10. 7. 2012 11:36
Re: Predne sklo...
..Tak když se zadkem prošel Spyker C12 Zagato ;-) a přední opravdu není dělené - [odkaz] jen tyčka co prochází vnitřkem..
10. 7. 2012 09:46
Re: Predne sklo...
Ale ved predne sklo nie je delene - je tam len kovova tycka ktora sluzi ako drziak zrkadla.
9. 7. 2012 13:25
Pekne designove napady
naznak deleneho predniho skla uprostred ale urcite neprojde legislativou, o tom, ze by to proslo u zadniho taky docela pochybuju. Bugatti Atlantic bylo nadherne, u toho noveho mam vazne obavy, co z toho vyleze. Aby to nakonec nebylo Bugatti Atlantic smrncnute BMW i3 - presne to je dojem, ktery to ve mne zanechava.