Bugatti vyhlásilo svolávačku, do servisu musí 77 aut
Celkem 73 vozidel potřebuje pouze úpravu software, u zbylých čtyř automobilů je však problém podstatně vážnější.
Svolávací akce se nevyhnou snad žádné automobilce, bez ohledu na její renomé či cenu svolávaných automobilů. Své o tom ví i automobilka Ferrari, která musela nedávno svolávat několik aut kvůli riziku odlétnutí zadního skla. Nyní však přišla řada i na značku Bugatti, která vyrábí ještě honosnější a výkonnější vozy.
Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA informoval o dvou samostatných svolávacích kampaních, které se týkají celkem 77 vozidel vyrobených mezi lety 2017 až 2020. Svolávačka se přitom vztahuje na modely Chiron, Chiron Sport i Divo.
První svolávací akce se vztahuje na 73 vozidel všech tří modelových řad, u kterých je potřeba pouze opravit software elektronického stabilizačního sytému. U dotčených vozidel se totiž systém ESP po zhasnutí a nastartování vozu automaticky nevrátí do původního nastavení, pokud byl předtím zvolen jiný jízdní režim. Vzhledem k rozdílnosti nastavení ESP v jednotlivých jízdních režimech tak hrozí vyšší riziko nehody.
Mnohem závažnější je však svolávací akce na čtyři vozy Chiron a Divo z roku 2020. U dotčených vozidel totiž existuje riziko, že za určitých podmínek může dojít k prasknutí levé zadní hnací hřídele. Něco takového přitom u podobně výkonného vozu rozhodně zažít nechcete. Bugatti proto svolává majitele dotčených vozidel, u kterých dojde k výměně vadného komponentu za komponent vylepšený.
V případě automobilky Bugatti jde o teprve druhou svolávací akci během víc než dvou uplynulých let. Naposledy se totiž v létě 2018 svolávalo několik modelů Chiron, u kterých se řešil problém s horšími výkony bočních airbagů za vysokých teplot. Na možnou závadu přitom tehdy upozornila sama automobilka po svém interním testování.