Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick Envision není jen pro Čínu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Severoamerický Buick si pro autosalon v Čcheng-tu připravil premiéru svého nového SUV.

V roce 2011 se na autosalonu v Šanghaji představil poměrně odvážný koncept Buick Envision, jehož jméno nyní převzal sériový model, který míří na čínský trh.

Společnost Shanghai GM tuto novinku představuje jako prémiové SUV střední třídy, které bude v Číně nabízeno ve čtyřech provedeních pojmenovaných AWD Elite, AWD Luxury, AWD Versatile Flagship a AWD Versatile Sporty Flagship.

Nový Buick Envision má skelet karoserie vyroben ze 75 procent z vysokopevností oceli a dalších 13 procent je z ultra-vysokopevnostní oceli. Ta je použita především v oblasti A i B sloupků, střechy a prostoru řidičových nohou. Narazit na ni lze i ve dveřích, o nichž Buick uvádí, že jsou čtyřikrát pevnější než při použití standardní oceli.

SUV pro čínský trh je dlouhé 4667 mm, široké 1839 mm, vysoké 1696 mm a má rozvor náprav 2750 mm. Jeho interiér má díky tomu nabízet dostatek prostoru pětici cestujících. Samozřejmostí jsou dělená a sklopná zadní sedadla, po jejichž složení vznikne zavazadlový prostor o objemu až 1550 l.

Paleta pohonných jednotek se omezuje pouze na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 191 kW při 5500 min-1 a točivým momentem 353 N.m při 5300 min-1. Standardně je tento motor spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou DSS a pohonem všech kol, schopným v případě potřeby poslat 100 procent točivého momentu jen na přední nebo zadní kola.

Podvozek novinky je vpředu vybaven vzpěrami McPherson, vzadu je čtyřprvkové zavěšení s podélnými a příčnými rameny. Součástí výbavy jsou i adaptivní tlumiče FlexRide, nabízející čtveřici nastavení označených Normal, Tour, Sport a Off-Road.

Buick uvádí, že jeho nové SUV umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,4 s a i díky systému start/stop se jeho průměrná spotřeba pohybuje okolo 8,8 litru paliva na 100 km.

Samozřejmostí je v současnosti i na čínském trhu bohatá výbava asistenčními systémy zvyšujícími bezpečnost. Envision proto disponuje adaptivním tempomatem, sledováním jízdního pruhu, přednárazovým bezpečnostním systémem, inteligentními světlomety a nechybí stabilizace a kontrola trakce. Na přání bude dispozici systém automatického parkování a Hill Descent Control pro sjíždění svahu bez zásahu řidiče do brzdového systému.

Vzhledem k zacílení do prémiové sekce čínského trhu nabídne Envision i odpovídající komfortní výbavu v podobě koženého čalounění, obložení interiéru dřevěným dekorem, ambientního osvětlení, elektricky stavitelných a vyhřívaných i odvětrávaných sedadel, multimediálního systému MyLink s osmipalcovým dotykovým displejem a vyhřívaným sportovním volantem.

Prozatím je Buick Envision určen pouze pro čínský trh, ale v první polovině příštího roku má dorazit i provedení pro severoamerický trh. Dále se očekává, že bude představen levnější severoamerický sourozenec se značkou Chevrolet a evropské provedení, které se stane nástupcem Opelu Antara.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
3. 9. 2014 09:03
Re: Buick
A co nekonečně mnoho v podání CVT?
Avatar - Barrichello
2. 9. 2014 15:56
Re: Buick
Taak, pro spousty aut je dostatečná 6ti stupnová převodovka, pro další je optimum 8mi. Víc už je pitomost.
2. 9. 2014 15:38
Re: Tak nám zastřelili císaře pána, paní Müllerová!
Třeba otec má na své RAV4 (benzín, 3. generace, ještě před facelifty) taky 4stupňový hdm (P,R,N,D,3,2,L) a ten z režimu L nepřeřadí ani na omezovači, stoicky to přetrpí :-)
2. 9. 2014 15:35
Re: Buick
Ale funkční, není snad nic horšího, než když ti "chytřejší" převodovka hodí další kvalt zrovna při vyjíždění nějakého kluzkého svahu, pak zas honem zpátky, mezitím ztratíš rychlost, trakci a je to v čoudu.
Avatar - Barrichello
2. 9. 2014 14:26
Re: Buick
jj, budto bývaly kulisy P,R,N,D,3,2 nebo P,R,N,D,3,L