Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick GL8 prošel faceliftem, MPV pro Čínu sází na odvážný vzhled

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Světu sice vládnou SUV a crossovery, Buick však v Číně stále nabízí i velké MPV, kterému navíc dopřál modernizaci.

Buick býval prémiovou americkou značkou, kterou si mnozí z nás možná ještě stále spojují s velkými a elegantními sedany. Tahle doba však dávno pominula a dnes se Buick na svém domácím trhu soustředí především na SUV a crossovery.

V Číně, kde značka také působí, však nabízí i MPV s označením GL8, které se nedávno dočkalo faceliftu. Zřejmě nejvýraznější změnou se přitom stala obrovská maska chladiče, jejíž podoba se mění v závislosti na výbavě vozu. Může tak nabízet spousty okázalého chromování, ale i decentní či sportovnější vzhled. Dohromady by přitom v nabídce mělo být až 20 verzí.

Mnohým přitom první pohled na příď vozu může připomenout specificky tvarovanou vřetenovitou masku značky Lexus, kterou v tomto segmentu nosí například model LM, představený v roce 2019. Vraťme se ale k Buicku.

Video se připravuje ...

V závislosti na výbavě může vůz nabídnout LED matrix světlomety, 18“ litá kola či sedadla s elektrickou funkcí natáčení a vysunutí ven, usnadňující cestování hendikepovaným lidem.  Výbava může zahrnovat mimo jiné adaptivní tempomat, systém pro jízdu v pruzích nebo automatickou parkovací brzdu.

S modernizací dostal vůz také novou rodinnou verzi GL8 ES, která má speciálně navržená zadní sedadla, zajišťující pohodlnější nastupování i vystupování pro děti či seniory. MPV nabízí také 12“ digitální přístrojový štít, elektricky posuvné boční dveře, elektrické víko kufru, výklopné stolky a v podbězích jsou samozacelovací pneumatiky Continental. Údajně jediné v tomto segmentu.

Automobilka bohužel neprozradila nic bližšího o technických změnách. Předpokládá se však, že pod kapotou je uložen 2,0litrový benzínový čtyřválec doplněný o 48V elektromotor, který je spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou.

Dodejme, že Buick prodává MPV na čínském trhu již od roku 1999 a za tu dobu už si měl připsat okolo 1,6 milionu prodaných kusů. Při neustále rostoucí popularitě SUV/crossoverů a rostoucím nárokům na elektrifikaci je však otázkou, jak dlouho ještě GL8 na trhu vydrží.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme