Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS Coupe druhé generace má konkurovat BMW řady 6

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Luxusní značka koncernu General Motors nevzdává svůj boj s evropskou prémiovou konkurencí. Nejnovější zbraní je poslední generace sedanu CTS, která se má dočkat další karosářské verze.

Na letošním autosalonu v New Yorku se představil nový sedan Cadillac CTS, který pokračuje v rozvíjení současného designu své značky a navazuje na linie menšího ATS i většího XTS.

Novinka má stejně jako její předchůdci namířeno především proti konkurenci v podobě BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E. Z pohledu evropského trhu je samozřejmě nabídka karosářských verzí velmi omezená. Situace na severoamerickém trhu je ale odlišná a Cadillac si zde vystačí jen se zážehovými motory a při rozšiřování nabídky karosářských verzí nemusí nutně nabídnout všechny možné varianty, aby se vyrovnal evropským konkurentům. Například BMW se v USA u řady 5 omezuje pouze na sedany a GT.

Cadillac tedy kromě odhalení nového sedanu CTS ještě oficiálně nepotvrdil rozšíření palety karosářských verzí o kupé a kombi nebo nějaké další varianty. Podle informací, které webu Edmunds sdělil globální marketingový ředitel Cadillacu Jim Vurpillat se s největší pravděpodobností dočkáme dvoudveřového kupé.

Končící generace CTS byla nabízena nejprve jako klasický sedan a později nastoupilo kombi a kupé. Podle dřívějších informací měly tyto dvě karosářské verze začít žít vlastním životem a s CTS již jen sdílet techniku. S ohledem na prodejní výsledky současného CTS Coupe, jemuž se daří na domácí půdě, kde je nejprodávanějším vozem své kategorie luxusních kupé, se má i druhá generace CTS dočkat této karosářské verze.

Podle rozhovoru Edmunds s Jimem Vurpillatem má mít nové kupé unikátní design, který bude vycházet z nového sedanu a navazovat na první CTS Coupe. Vzhled karoserie i provedení interiéru má působit velmi luxusním dojmem a z druhé generace kupé se má stát přímý konkurent pro německá kupé třídy E a řady 6. Jejich nejostřejším verzím se pak již tradičně postaví v provedení CTS-V.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Avatar - Barrichello
8. 4. 2013 09:29
Re: CTS -V for Victory
XLR mělo nejhorší ten interiér, jinak vcelku pohledné a zajímavé auto...ale jej jich tu málo no.
Něco jako ve své době Cadillac Allante
Avatar - Barrichello
8. 4. 2013 09:28
Re: taketo správy vždy potešia
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
7. 4. 2013 14:20
Re: CTS -V for Victory
Aha. Teď jsem zjistli, že MY2014 už má být jako ta nová generace. Myslel jsem, že to bude někdy později, proto ten zmatek z mé strany, protože to současné CTS Coupe nevypadá tak, že by chtělo konkurovat ve třídě velkých sportovních/GT coupé. PS. a jak si znovu čtu trochu neobratně sepsaný článek, tak i nové CTS Coupe bude v duchu toho stávajícího. Takže uvádět 6er jako konkurenci je od autora mimo a i moje myšlenka, že by nové CTS Coupe stavělo jen na technice a karosářsky by více směřovalo k XLR. Škoda.

Avatar - Lonestarstate
6. 4. 2013 04:13
Re: CTS -V for Victory
Mám na mysli 3.generaci, modelový rok 2014. Ale jsem velký fanda všech 3 generací, i tolika lidmi zatracované první.
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2013 01:26
Re: diesel
Kdyby všichni čekali "až vyrobí diesel kvalit BMW" - to by prodeje naftových modelů asi HODNĚ poklesly... :-)