Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS Coupe: Příchod na americký trh definitivně potvrzen na jaro 2010

Diskuze (6)
Cadillac CTS Coupe jako třetí karosářská verze nejmenší řady amerických Cadillaců se dostane do prodeje na jaře 2010. Prodávat se bude zatím jen v USA jako modelový rok 2011.

Cadillac CTS Coupe není úplně nejžhavější novinkou – jako koncept se představil už v lednu 2008 na detroitské NAIAS, přesně rok po premiéře aktuální generace sedanu CTS. Cadillac ale nabídku v tomto segmentu rozšiřuje postupně: nejprve se k zákazníkům dostala nová generace supersedanu CTS-V, následovaná letos novou karosářskou verzí kombi CTS Sport Wagon. A tak sériové kupé přichází na řadu až nyní, jako poslední z trojlístku.

CTS Coupe je vůbec prvním kupé Cadillac od ukončení výroby osmé generace Eldorado v roce 2002 a bude jediným dvoudveřovým modelem značky (kabriolet XLR se přestal vyrábět letos na jaře). Design je navržen podle principů Art and Science, proti sedanu došlo k žádoucímu snížení výšky i zkrácení celkové délky, v obou směrech shodně o 5 cm. Vnější rozměry jsou 4,79 x 1,88 x 1,42 m při rozvoru 2,88 m, hmotnost základní verze je 1780 kg při rozdělení v poměru 53:47.

Po designové stránce kupé zaujme velmi mírným sklonem předního i zadního sloupku střechy. Sportovní vzhled podporuje vysoká šípovitá záď s výraznou odtrhovou hranou a výfukem vyvedeným do středu nárazníku. CTS Coupe se dále vyznačuje téměř rovným zadním oknem, absencí B sloupků a dotekovým otevíráním dveří bez klik.

Uvnitř vozu, v 2+2místném interiéru, mohou být v závislosti na zvolené výbavě sedadla Recaro, dosud vyhrazená jen pro CTS-V, audiosystém Bose 5.1 nebo například parkovací kamera.

Pohon zadních kol obstará šestiválec 3,6 DI (227 kW, 370 Nm) s přímým vstřikováním, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou Aisin AY6 a diferenciálem se zvýšenou svorností. Na přání Cadillac nabídne i šestistupňový automat Hydra-Matic 6L50. V nabídce bude i verze s pohonem všech kol, výhradně dodávaná s automatickou převodovkou a méně strmým převodem řízení. Jízdní výkony žádné z variant ale zatím nebyly zveřejněny.

Cadillac potvrdil i příchod výkonné verze CTS-V Coupe, která se také začne prodávat v roce 2010 a dostane kompresorem dopovaný motor 6,2 LSA V8 o výkonu 415 kW. Turbodiesel 2,9 V6 (184 kW), kterým automobilka strašila při představení konceptu, zůstává alespoň pro zatím mimo hru.

Diskuze (6)
Avatar - Pekelná Micinka
24. 11. 2009 16:35
Re: Tak vím
To nehrozí, právě u Vašeho domu zastavil Lincoln s tmavými skly... :-!

A že tě spíš nezlákalo XLR. Tahle krabice pro prchající tchýni, to není tvůj styl.
24. 11. 2009 16:16
Re: Tak vím
kdybych si ho náhodou koupil bude tě pak chodit strašit >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
24. 11. 2009 16:04
Re: Tak vím
Je to příšera za šera... A bohužel ne jen to. Prius má konkurenci...
Avatar - Balkan
24. 11. 2009 14:29
Ja Vim
CTS coupe? super super super...len jedna vec, nech je tam moznost luxusnej verzie inetrieru, nie len tej sportovej(t.j. ako sport luxury s rderevom a nie len kao CTS-V s ciernym lakom). Co sa designu tyka, ta zadna cast je dost skratena...pridem skoro ako hatchback,ale to je aj Alfa Romeo Brera a vsetkym sa paci. Inak, parada auto. Tne diesel? no EU trhy to potrebuju, ale ja by som radsej ten 3.6 :-)
Avatar - jurajos
24. 11. 2009 12:29
Re: Tak nevím
Tam to asi žiadna záhada nebude. Klasická CTS + možno športovejšie sedadlá.
Mne však vadí ztvárnenie toho výfuku...kolotočiarovo srdce zaplesá, ovšem to kupujúci Cadillacu asi nie su.