Cadillac CTS Coupe: Příchod na americký trh definitivně potvrzen na jaro 2010
Cadillac CTS Coupe není úplně nejžhavější novinkou – jako koncept se představil už v lednu 2008 na detroitské NAIAS, přesně rok po premiéře aktuální generace sedanu CTS. Cadillac ale nabídku v tomto segmentu rozšiřuje postupně: nejprve se k zákazníkům dostala nová generace supersedanu CTS-V, následovaná letos novou karosářskou verzí kombi CTS Sport Wagon. A tak sériové kupé přichází na řadu až nyní, jako poslední z trojlístku.
CTS Coupe je vůbec prvním kupé Cadillac od ukončení výroby osmé generace Eldorado v roce 2002 a bude jediným dvoudveřovým modelem značky (kabriolet XLR se přestal vyrábět letos na jaře). Design je navržen podle principů Art and Science, proti sedanu došlo k žádoucímu snížení výšky i zkrácení celkové délky, v obou směrech shodně o 5 cm. Vnější rozměry jsou 4,79 x 1,88 x 1,42 m při rozvoru 2,88 m, hmotnost základní verze je 1780 kg při rozdělení v poměru 53:47.
Po designové stránce kupé zaujme velmi mírným sklonem předního i zadního sloupku střechy. Sportovní vzhled podporuje vysoká šípovitá záď s výraznou odtrhovou hranou a výfukem vyvedeným do středu nárazníku. CTS Coupe se dále vyznačuje téměř rovným zadním oknem, absencí B sloupků a dotekovým otevíráním dveří bez klik.
Uvnitř vozu, v 2+2místném interiéru, mohou být v závislosti na zvolené výbavě sedadla Recaro, dosud vyhrazená jen pro CTS-V, audiosystém Bose 5.1 nebo například parkovací kamera.
Pohon zadních kol obstará šestiválec 3,6 DI (227 kW, 370 Nm) s přímým vstřikováním, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou Aisin AY6 a diferenciálem se zvýšenou svorností. Na přání Cadillac nabídne i šestistupňový automat Hydra-Matic 6L50. V nabídce bude i verze s pohonem všech kol, výhradně dodávaná s automatickou převodovkou a méně strmým převodem řízení. Jízdní výkony žádné z variant ale zatím nebyly zveřejněny.
Cadillac potvrdil i příchod výkonné verze CTS-V Coupe, která se také začne prodávat v roce 2010 a dostane kompresorem dopovaný motor 6,2 LSA V8 o výkonu 415 kW. Turbodiesel 2,9 V6 (184 kW), kterým automobilka strašila při představení konceptu, zůstává alespoň pro zatím mimo hru.