Cadillac ELR: Luxusní náhražka Chevroletu Volt
Studie ekologického kupé Cadillac Converj z roku 2009 se měla stát jenom dalším kouskem v depozitáři automobilky, pak si to ale vedení GM rozmyslelo a dospělo k názoru, že takový model v portfoliu Cadillacu chce. Ostatně proč ne - nešlo totiž o nic jiného, než o hezčí karoserii pro elektromobil s prodlouženým dojezdem (nebo plug-in hybrid, chcete-li) Chevrolet Volt. Což znamená spoustu muziky za relativně málo peněz utracených za vývoj. Již dříve bylo prozrazeno, že se produkční verze bude jmenovat ELR a k vidění byla řada špionážních snímků. Nyní se Cadillac ELR představuje světu oficiálně.
Jeho asi největší výhodou je, že nic nenasvědčuje tomu, že se jedná o ekologický automobil. Žádné přísně aerodynamické tvary ani designové výstřelky, upozorňující na technickou výjimečnost. Naopak - i na poměry dnes mimořádně přitažlivých Cadillaců zaujme ELR svou krásou a elegancí, která je v silném kontrastu s vizáží Chevroletu Volt, respektive Opelu Ampera. Totéž lze říci o interiéru, jenž nijak neslevuje z dnešních standardů luxusní americké značky a nechybí tak kůže, leštěné dřevo ani další hodnotně působící materiály.
Standardní Volt/Ampera mají výkon 111 kW, točivý moment 370 N.m a dojezd čistě na elektřinu do 80 km. ELR je výkonnější: dává nejvíce 154 kW a 400 N.m, automobilka ovšem udává dojezd 56 km. Při využití spalovacího motoru jako generátoru elektřiny se akční rádius zvětší na 480 km. Nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h, údaje o akceleraci zatím Cadillac neuvádí.
Proslýchá se, že ELR bude v Americe začínat na 55.000 dolarech, což je o (na americké poměry) astronomických 15.850 dolarů více, než základní cena Voltu. Inu, za krásu (a značku) se platí.