Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ELR: Luxusní náhražka Chevroletu Volt

Michal Fokt Michal Fokt 15. 1. 2013 • 16:39
23
13
Zobrazit náhledy (23)
Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR Cadillac ELR
Ekologie nikdy nebyla krásnější. Cadillac u svého elektromobilu Volt nesází na oblíbenou ošklivost, ale naopak na typickou krásu svých nejnovějších modelů.

Studie ekologického kupé Cadillac Converj z roku 2009 se měla stát jenom dalším kouskem v depozitáři automobilky, pak si to ale vedení GM rozmyslelo a dospělo k názoru, že takový model v portfoliu Cadillacu chce. Ostatně proč ne - nešlo totiž o nic jiného, než o hezčí karoserii pro elektromobil s prodlouženým dojezdem (nebo plug-in hybrid, chcete-li) Chevrolet Volt. Což znamená spoustu muziky za relativně málo peněz utracených za vývoj. Již dříve bylo prozrazeno, že se produkční verze bude jmenovat ELR a k vidění byla řada špionážních snímků. Nyní se Cadillac ELR představuje světu oficiálně.

Jeho asi největší výhodou je, že nic nenasvědčuje tomu, že se jedná o ekologický automobil. Žádné přísně aerodynamické tvary ani designové výstřelky, upozorňující na technickou výjimečnost. Naopak - i na poměry dnes mimořádně přitažlivých Cadillaců zaujme ELR svou krásou a elegancí, která je v silném kontrastu s vizáží Chevroletu Volt, respektive Opelu Ampera. Totéž lze říci o interiéru, jenž nijak neslevuje z dnešních standardů luxusní americké značky a nechybí tak kůže, leštěné dřevo ani další hodnotně působící materiály.

Standardní Volt/Ampera mají výkon 111 kW, točivý moment 370 N.m a dojezd čistě na elektřinu do 80 km. ELR je výkonnější: dává nejvíce 154 kW a 400 N.m, automobilka ovšem udává dojezd 56 km. Při využití spalovacího motoru jako generátoru elektřiny se akční rádius zvětší na 480 km. Nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h, údaje o akceleraci zatím Cadillac neuvádí.

Proslýchá se, že ELR bude v Americe začínat na 55.000 dolarech, což je o (na americké poměry) astronomických 15.850 dolarů více, než základní cena Voltu. Inu, za krásu (a značku) se platí.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Nevypadá vůbec špatně
| 16. 1. 2013
A vypadal by ještě líp kdyby místo toho vysavače pod kapotou měl V8 z nový Corvety
Ou-ou - to je nápad!
| 16. 1. 2013
Hele - prodeje dieselových traktor-motorů mluví jasně: Lidi jdou po co nejnižší spotřebě paliva jako diví a je jim fuk, za jakou cenu.
Pokud nebude elektromobil stát tolik, jako srovnatelné auto na benzín/naftu, tak těžko ukecáš nějakou úsporu.
Každej zájemce pak vezme kalkulačku, spočítá si, kdy se mu vyplatí rozdíl v ceně, zjistí, že to je za 147 let a vykašle se na elektro-plecho-kolco.
Jinak já osobně jsem zkoušel totok: [odkaz] , ale za ty prachy se to prostě nevyplatí.
A je přitom úplně jedno, jakou to má značku, to ale tobě asi nevysvětlím.
Ou-ou - to je nápad!
| 16. 1. 2013
Proč uvažuješ Prius a ne Prius Plugin, který má blíž koncepci Voltu?
Avatar - GM.rja
Ou-ou - to je nápad!
| 16. 1. 2013
Volt/Ampera je podle mě skvělá koncepce. Lepší než vynikající až 2 elektrické kilometry Priuse.
Mě by vyhovovalo pro denní dojíždění do práce 30 km čistě na elektriku a o víkendech zvýší dojezd na výlety spalovák. V našich končinách je to dost pomlouvaná technologie, no, nemá to nálepku přeceňovaného VW 8-s
I v US jich letos prodali víc, než upravené plány předpokládaly. Podle mě se to chytne, ale chce to čas a snížit cenu.
Ou-ou - to je nápad!
| 15. 1. 2013
Když se nedaří prodat extra drahé elektro-plecho-kolco Volt, tak ho ještě víc podražíme a prodáme ho jako Cadillac!

Jsem zvědavej, kdy se poslední zbytky Amper a Voltu budou v Oukeji dávat k domácímu kinu za 1599,-

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku