Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ELR: Luxusní náhražka Chevroletu Volt

Michal Fokt
Diskuze (13)
Ekologie nikdy nebyla krásnější. Cadillac u svého elektromobilu Volt nesází na oblíbenou ošklivost, ale naopak na typickou krásu svých nejnovějších modelů.

Studie ekologického kupé Cadillac Converj z roku 2009 se měla stát jenom dalším kouskem v depozitáři automobilky, pak si to ale vedení GM rozmyslelo a dospělo k názoru, že takový model v portfoliu Cadillacu chce. Ostatně proč ne - nešlo totiž o nic jiného, než o hezčí karoserii pro elektromobil s prodlouženým dojezdem (nebo plug-in hybrid, chcete-li) Chevrolet Volt. Což znamená spoustu muziky za relativně málo peněz utracených za vývoj. Již dříve bylo prozrazeno, že se produkční verze bude jmenovat ELR a k vidění byla řada špionážních snímků. Nyní se Cadillac ELR představuje světu oficiálně.

Jeho asi největší výhodou je, že nic nenasvědčuje tomu, že se jedná o ekologický automobil. Žádné přísně aerodynamické tvary ani designové výstřelky, upozorňující na technickou výjimečnost. Naopak - i na poměry dnes mimořádně přitažlivých Cadillaců zaujme ELR svou krásou a elegancí, která je v silném kontrastu s vizáží Chevroletu Volt, respektive Opelu Ampera. Totéž lze říci o interiéru, jenž nijak neslevuje z dnešních standardů luxusní americké značky a nechybí tak kůže, leštěné dřevo ani další hodnotně působící materiály.

Standardní Volt/Ampera mají výkon 111 kW, točivý moment 370 N.m a dojezd čistě na elektřinu do 80 km. ELR je výkonnější: dává nejvíce 154 kW a 400 N.m, automobilka ovšem udává dojezd 56 km. Při využití spalovacího motoru jako generátoru elektřiny se akční rádius zvětší na 480 km. Nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h, údaje o akceleraci zatím Cadillac neuvádí.

Proslýchá se, že ELR bude v Americe začínat na 55.000 dolarech, což je o (na americké poměry) astronomických 15.850 dolarů více, než základní cena Voltu. Inu, za krásu (a značku) se platí.

Michal Fokt
Diskuze (13)
16. 1. 2013 12:49
Nevypadá vůbec špatně
A vypadal by ještě líp kdyby místo toho vysavače pod kapotou měl V8 z nový Corvety
16. 1. 2013 12:02
Re: Ou-ou - to je nápad!
Hele - prodeje dieselových traktor-motorů mluví jasně: Lidi jdou po co nejnižší spotřebě paliva jako diví a je jim fuk, za jakou cenu.
Pokud nebude elektromobil stát tolik, jako srovnatelné auto na benzín/naftu, tak těžko ukecáš nějakou úsporu.
Každej zájemce pak vezme kalkulačku, spočítá si, kdy se mu vyplatí rozdíl v ceně, zjistí, že to je za 147 let a vykašle se na elektro-plecho-kolco.
Jinak já osobně jsem zkoušel totok: [odkaz] , ale za ty prachy se to prostě nevyplatí.
A je přitom úplně jedno, jakou to má značku, to ale tobě asi nevysvětlím.
16. 1. 2013 10:40
Re: Ou-ou - to je nápad!
Proč uvažuješ Prius a ne Prius Plugin, který má blíž koncepci Voltu?
Avatar - GM.rja
16. 1. 2013 07:51
Re: Ou-ou - to je nápad!
Volt/Ampera je podle mě skvělá koncepce. Lepší než vynikající až 2 elektrické kilometry Priuse.
Mě by vyhovovalo pro denní dojíždění do práce 30 km čistě na elektriku a o víkendech zvýší dojezd na výlety spalovák. V našich končinách je to dost pomlouvaná technologie, no, nemá to nálepku přeceňovaného VW 8-s
I v US jich letos prodali víc, než upravené plány předpokládaly. Podle mě se to chytne, ale chce to čas a snížit cenu.
15. 1. 2013 19:44
Ou-ou - to je nápad!
Když se nedaří prodat extra drahé elektro-plecho-kolco Volt, tak ho ještě víc podražíme a prodáme ho jako Cadillac!

Jsem zvědavej, kdy se poslední zbytky Amper a Voltu budou v Oukeji dávat k domácímu kinu za 1599,-