Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ELR: Páčky pod volantem ovlivní rekuperaci energie

David Bureš
Diskuze (0)
Páčky pod volantem většinou slouží k řazení převodových stupňů. V americkém elektrickém kupé však mají jinou funkci.

Součástí výbavy Cadillac ELR bude systém Regen on Demand. Díky němu bude řidič moci ovlivnit míru rekuperace brzdné energie, a to pomocí páček pod volantem.

K aktivování systému dojde v případě, kdy řidič sundá nohu z plynového pedálu a zatáhne za některou z páček. Rekuperace energie tímto krokem roste, navíc vzrůstá i brzdný účinek. Cadillac toto zpomalování přirovnává k brzdění motorem u aut se spalovacím motorem.

Řidič může zapínat a vypínat tento systém podle aktuálních podmínek silničního provozu. Při vypnutí systému automobil „plachtí,“ tudíž nerekuperuje v době, kdy se pohybová energie řidiči stále hodí.

Rekuperovaná energie je ukládána do baterií, které jsou umístěny podél osy automobilu mezi nápravami pro co nejoptimálnější rozložení hmotnosti. Pouze na elektřinu ELR ujede asi 56 kilometrů v závislosti na terénu, jízdním stylu a okolní teplotě.

Tento systém není tak velkou novinkou. Stejný princip ovládání míry rekuperace pomocí páček pod volantem využívá i elektrická Škoda Octavia Green e-Line.

Základ Cadillacu ELR je stejný jako v případě Chevroletu Volt/Opelu Ampera. Vůz tak používá elektromotor a zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru sloužící jako generátor elektrické energie. Výkon ELR činí 154 kW, což je o 43 kW více než v případě Voltu/Ampery.

David Bureš
Diskuze (0)