Carlsson CK50: do terénu raději ne
Nejrobustnější Mercedes současnosti, nová třída GL, podstoupila tuningovou kúru u známého specialisty na tuto značku, německé firmy Carlsson z Merzigu. Z výchozího Mercedesu GL 500 se stal Carlsson CK50, který si v luxusu a výkonu nezadá s limuzínou třídy S.
Výkon benzínového osmiválce 5,5 litru vzrostl z původních 285 kW na 320 kW v 6000 ot/min, točivý moment vrcholí na úrovni 600 Nm v pásmu 2800 až 4800 ot/min. Navzdory značné hmotnosti dokáže CK50 sprintovat z 0 na 100 km/h za obdivuhodných 6,1 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 248 km/h. O náležitě dramatický zvuk se stará sportovní výfukové potrubí, zakončené dvojicí koncovek.
Elektronický modul C-Tronic Suspension snižuje světlou výšku o 35 mm a na nekvalitních silnicích automaticky udržuje takovou světlou výšku, aby bylo zachováno komfortní odpružení. Navíc zlepšuje jízdní vlastnosti, protože díky nižšímu těžišti omezuje boční náklony karoserie.
Carlsson připravil pro CK50 lehká třídílná kovaná kola 3/11 Ultra Light průměru 22 palců, obutá do pneumatik rozměru 305/35 R 22. Je tedy jasné, že s tímto obutím CK50 do značné míry rezignuje na offroadové kvality výchozího GL. Alternativou ke kolům 3/11 jsou jednodílná jedenáctipaprsková kola 1/11 BE průměru 20 palců s pneu 305/45 R20.
Co se týká interiéru, Carlsson se zaklíná odhodláním vyhovět jakémukoli přání zákazníka, ať jde o čalounění nappa, kombinaci kůže a Alcantary, multimediální výbavu nebo karbonové či dřevěné obložení.