Čekací doba na servis Tesly v Dánsku? Čtvrt roku! ...a Autopilot zase boural
Když dánská vláda vloni oznámila, že skončí s finanční podporou elektromobilů, vyvolalo do doslova nákupní šílenství. Elektroauta šla na dračku, jen Tesla prodala za tři měsíce téměř tolik aut, jako od zahájení prodeje v roce 2013. Následkem toho se na silnicích objevilo více vozů, než automobilka očekávala a předpokládala a servisní zázemí se rázem ukázalo být poněkud poddimenzovaným.
V servisech Tesly se tak tvoří dlouhé pořadníky a v některých případech musí na nutnou péči čekat americká elektroauta i tři měsíce. Tesla má v Dánsku pouze dva servisy, které byly na flotilu zhruba 1000 prodaných vozů tak akorát, nedávno však počet skokově vzrostl téměř na 3000 vozidel a to už představuje velký problém.
Tesla slíbila, že svá servisní centra v Kodani a Aarhusu neprodleně rozšíří, pro řadu rozlícených majitelů je však už poněkud pozdě. Někteří zákazníci tak míří do servisů v Německu a v fórech nezůstává na americké automobilce nit suchá. Po skončení subvencí navíc Tesla nezažívá v Dánsku zrovna dobré časy, letos prodala jen 49 vozů.
Když už je řeč o Tesle - zase se mluví o selhání jejího jízdního asistenta s hrdým názvem Autopilot. Tentokrát k němu došlo v Číně, jednalo se ale jen o drobnou kolizi, po níž obě auta mohla dále pokračovat. Třiatřicetiletý programátor, sedící na sedadle řidiče, byl rozlícen, že mu prodejní tým tvrdil, že vůz "sám řídí" a že tedy předpokládal, že dokáže překážku rozpoznat a zastavit před ní.
Tesla zareagovala v souladu se svou firemní kulturou - drsně. Z dat vozidla zjistila, že v době bezprostředně před srážkou neměl řidič ani jednu ruku na volantu, což je v Číně (ale i všude jinde) nelegální a viníkem je tedy jednoznačně osoba za volantem. To ale nemění nic na tom, že jde o další případ, kdy hojně medializovaný Autopilot opět něco "přehlédl".