Červencový prodej osobních aut v Německu vykázal meziročně pokles o čtvrtinu
V Německu se v červenci prodalo 236.393 nových osobních aut, což je o 24,9 procenta méně než za stejné období v loňském roce. Oznámil to Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA).
Z německých značek drží více než pětinový podíl trhu VW, z dovážených zůstává nejsilnější s 5,5 procentem nových registrací česká automobilka Škoda Auto, která je součástí německého koncernu Volkswagen. Od počátku roku se v Německu prodalo přes 1,6 milionu osobních vozů, to je meziroční nárůst o 6,7 procenta.
Nejvíce prodaných aut, konkrétně 65,1 procenta, bylo tradičně pro služební účely, do soukromého provozu jich v červenci zamířilo 34,9 procenta. Z německých značek vykázal v červenci meziroční růst jen Opel (plus 16 procent), ostatní pak vykázaly propady prodejů. V případě VW, která je nadále nejsilnější značkou německého trhu, to byl pokles o 16,6 procenta.
U dovážených značek se nejlépe vedlo Tesle (plus 140,9 procenta) a Land Roveru (plus 2,6 procenta), ostatní automobilky zaznamenaly pokles. Nových vozů Škoda bylo v červenci v Německu meziročně zaregistrováno o 41 procent méně, i tak si ale automobilka drží nejvyšší podíl mezi importovanými značkami.
V červenci se nejvíce prodávala kategorie sportovně-užitkových vozů (SUV), její podíl 24,6 procenta se ale meziročně o 15,5 procenta snížil.
Největší zájem měli zákazníci v Německu o auta s benzinovým motorem, prodalo se jich přes 93.000, což bylo meziročně o 39,6 procenta méně. Osobních aut s dieselovým pohonem bylo v červenci zaregistrováno přes 46.600. To odpovídá poklesu o 47,9 procenta.
Růst naopak zaznamenaly auta s alternativními pohody. Elektrovozů bylo prodáno 25.464, což je meziroční růst o 51,6 procenta. Podíl elektrovozů na červnových prodejích činil 10,8 procenta. Hybridní motory pak mělo 69.795 aut, což odpovídá takřka každému třetímu prodanému vozu.