Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Češi přestavěli terénní UAZ na elektromobil, míří s ním na britské silnice

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Společnost MW Motors, sídlící kousek od Plzně, zaujala svět dalším retro elektromobilem. Namísto stylového elegána se však tentokrát jedná o pracanta do terénu.

Společnost MW Motors (MWM) se proslavila svým retro kupé Luka EV, jehož funkční prototyp byl představen v první polovině roku 2018. Nádherný vůz nás tehdy zaujal nejen svým designem, který se inspiroval u legendárního kupé JK2500, ale také technikou, která slibovala nízkou hmotnost, slušný dojezd a dostačující výkon.

Od té doby jsme toho o MW Motors příliš neslyšeli, nyní však přicházejí zprávy o další zajímavé novince. Web InsideEV’s totiž upozornil na nový model z dílny malé plzeňské automobilky, který opět nabídne elektromobilitu v retro balení. Jenže tentokrát se jedná o mnohem komplexnější stroj s vyššími ambicemi.

Zatímco Luka EV byl spíše stylovkou pro víkendové vyjížďky, MWM Spartan je poctivým dříčem. Jeho základem je totiž platforma UAZu Hunter 4x4, což je výrazně modernizovaný UAZ 469 – léty prověřený dříč, který ještě stále slouží i v české armádě.

Společnost MW Motors sice nezveřejnila kompletní technické parametry řady Spartan, přesto nabízí alespoň ochutnávku, která rozhodně nezní marně. Čistě elektrický MWM Spartan by měl být osazen bateriovými packy o velikosti od 56 kWh do 90 kWh, které budou napájet „adekvátně výkonný elektrický pohon“.

Pohled na podvozek přitom naznačuje, že elektromotor bude napojený na stávající systém pohonu 4x4 vozů UAZ. Jak ostatně MW Motors zmiňuje na svých stránkách – „UAZ vylepšuje a zdokonaluje své zkušenosti s off-roady již od roku 1941. Kombinace elektrifikační technologie MW Motors a legendární platformy UAZ 4×4 je dokonalá souhra.“ Při pohledu na podvozek by nás ale zajímalo, kde budou uloženy baterie a jak si vůz poradí s brody či blátem.

Bez povšimnutí by však neměla zůstat ani skutečnost, že řada modelů Spartan nebude pouze elektrická. Podle informací od výrobce by měla být nová řada modelů uvedena nejprve na britský trh s pravostranným řízením a „100% elektrickými i benzínovými modely.“ Elektrická verze s levostranným řízením se na evropské trhy dostane postupně až ke konci tohoto roku.

A proč vůbec vůz jako MWM Spartan vznikl? Důvod jednoduchý – mezera na trhu. V posledních letech totiž z evropských trhů zmizela většina jednoduchých, minimalistických, praktických, cenově dostupných a snadno udržovatelných automobilů, které si poradí i v nejnáročnějších podmínkách. Čest výjimkám, jakými jsou třeba Land Cruiser řady 70.

MWM Spartak tak cílí na zákazníky, jakými jsou například zemědělci, lesní dělníci, fanoušci extrémních aktivit nebo společnosti zabývající se podpovrchovou těžbou. Těm nabídne poctivou, jednoduchou a osvědčenou platformu modelu UAZ, vyrobenou ve stávajících závodech UAZ, která je následně osazena moderními technologiemi v dokončovacích zařízeních MW Motors v Evropě.

Zatím to tedy vypadá, že by MWM Spartan mohl být hodně zajímavým strojem. Nyní nám ale nezbývá než čekat, jak budou vypadat jeho přesné parametry. Od výkonu, přes dojezd až po cenu.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

29. 2. 2020 07:05
Re: Mě se líbí
Možná je za tím dynamo. Točíš klikou a dobíjíš.
28. 2. 2020 20:12
Elektroúchylárna...
...jak jinak hodnotit zprznění klasického gazíka elektromotorem! :-( :no: :no: :no:
Avatar - narona
28. 2. 2020 19:29
Mě se líbí
ta díra pro startovací kliku co tomu zůstala :D :D