Český designér navrhl moderní Škodu 1200. Představuje si ji jako vlajkovou loď značky
Bohatá historie umožňuje české automobilce Škoda hledat inspiraci v minulosti. Co kdyby se při návrhu nové generace své vlajkové lodi otočila za sedanem typu 1200?
Přesně takovou otázku si položil český designér David Sova. A pustil se i do hledání odpovědí.
Začal tedy u Škody 1200 v karosářském provedení sedan, u auta, které se v roce 1952 začalo prodávat jako nástupce Tudoru. První škodovka s celokovovou karoserií se později stala základem řady dalších a dalších variant. Kromě čtyřdveřového sedanu šlo o kombi, dodávku, sanitu či pick-up. Po čtyřech letech pak dvanáctistovku nahradil modernější typ 1201 s výkonnějším motorem.
Ze sedanu z 50. let David Sova převzal zejména základní tvary a některé proporce. Jeho nová Škoda 1200 tak stále nabízí zakulacenou karoserii, charakteristicky "vypouklé" boky a zajímavě se svažující zadní partie.
Nejsilnější dojem návrh dělá při pohledu zepředu: provedení přední masky a tvar kapoty na původní Škodu 1200 odkazují naprosto dokonale. A zajímavé je, že to funguje i bez kulatých světlometů.
David totiž svůj sedan vybavil moderně vyhlížejícími úzkými svítilnami, které jsou orientovány na výšku. Vzadu pak najdeme podobný přístup, světla však navíc překvapí minimalistickým pojetím.
Mezi neobvyklé detaily nové dvanáctistovky musíme zařadit také světelný pruh táhnoucí se středem přední kapoty.
Že si Sova s vizí sedanu inspirovaného Škodou 1200 opravdu pohrál, dokládá také skutečnost, že mladý designér zkoušel různá řešení vzhledu. Všimněte si například několika návrhů tvaru karoserie z profilu.
Jsou na nich vidět různá umístění světlometů, odlišná provedení C-sloupků, různě tvarované blatníky nebo jinak zpracované zadní partie.
Tak co říkáte? Líbilo by se vám, kdyby Škoda 1200 v této podobě ožila jako nová vlajková loď mladoboleslavské automobilky?