Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2018 podle segmentů: Jedničkami Captur, Karoq i S-Klasse

David Bureš
Diskuze (42)
Oproti lednu je mezi nejlepšími modely v jednotlivých segmentech několik změn. Nejprodávanějším autem na trhu každopádně zůstává Škoda Octavia.

Letošní únor nebyl pro automobilky na českém trhu zrovna úspěšný, registrováno bylo 20.201 osobních automobilů, což bylo o 1,24 % méně než před rokem. Po pohledu na celý trh se podívejme na výsledky v jednotlivých segmentech.

Nejžádanější kategorií zůstává nižší střední třída, která i díky nejprodávanějšímu automobilu na trhu, Škodě Octavia tvoří 29,2 % všech registrací. Druhá následují kompaktní SUV s 18% tržním podílem, hned v závěsu jsou malé automobily.

Stejně jako v minulých měsících byl i v únoru znatelný nižší zájem o automobily s naftovým motorem, když tento trend byl minulý měsíc ještě zřetelnější. Podíl „nafťáků“ klesl na 30,6 %, před rokem přitom činil 39,4 %. K alternativním palivům se však čeští zákazníci rozhodně nehrnou, většina místo turbodieselu sáhla po zážehovém motoru. Podíl „benzíňáků“ totiž meziročně vyrostl z 57 na 66,5 %. Naopak elektromobilů bylo v únoru registrováno jen 34 kusů, o šest méně než před rokem.

Minivozy

Jestliže v lednu zájem o nejmenší auta na trhu nečekaně meziročně vzrostl, v únoru se vrátil k dlouhodobému trendu klesajících prodejů. Z nejlepší pětky klesl počet registrací třem modelům, Škodě Citigo, Hyundaii i10 a Volkswagenu Up!. Podobně jako v lednu se i v únoru dařilo Toyotě Aygo, jejíž registrace meziročně vyskočily z 12 na 34 exemplářů. Druhé nejprodávanější miniauto v Česku nicméně bylo Suzuki Ignis s osmdesátkou registrovaných kousků, které se před rokem ještě neprodávalo.

Nejprodávanější minivozy
Poř. Model Prodeje v 2/2018 [ks] Prodeje v 2/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. Škoda Citigo 186 230 474 440
2. Suzuki Ignis 80 0 159 0
3. Hyundai i10 76 108 189 228
4. Toyota Aygo 34 12 84 27
5. Volkswagen Up! 21 46 47 79

Malé vozy

Škoda Fabia v druhé polovině roku dorazí na trh v modernizované podobě, na prodejích ale klesající zájem zatím znát není. Za únor má na svém kontě 1.646 registrovaných kusů, o 3,1 % více než před rokem. Druhý byl tentokrát Renault Clio s 353 kusy, obvykle před ním bývají Ford Fiesta a Volkswagen Polo, jejichž registrace však stále ovlivňuje loňská mezigenerační proměna. Úspěšný měsíc to byl pro celkově čtvrtou Toyotu Yaris, jejíž registrace byly dvojnásobné co loni. Nejlepší desítku uzavírá Citroën C3 s kulatou stovkou registrací.

Nejprodávanější malé vozy
Poř. Model Prodeje v 2/2018 [ks] Prodeje v 2/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. Škoda Fabia 1646 1596 3650 3187
2. Renault Clio 353 438 563 623
3. Dacia Sandero 316 201 534 288
4. Toyota Yaris 175 83 353 205
5. Ford Fiesta 163 334 425 682
6. Hyundai i20 155 198 303 345
7. Ford Ka+ 154 40 228 118
8. Seat Ibiza 143 180 255 369
9. Kia Rio 139 141 210 238
10. Citroën C3 100 39 229 83

Malá SUV

Malá SUV patří mezi populární segmenty lákající stále více zákazníků, s čímž souvisí i rozšiřující se nabídka. Patrné to bylo vidět i v únoru, v top 10 jsou hned tři modely, které se před rokem ještě neprodávaly, druhý Hyundai Kona, šestá Kia Stonic a sedmý Opel Crossland X. Nejvýše je však starý známý Renault Captur, kterému nicméně meziročně poklesly registrace z 253 na 221 kusů. Pohoršil si i další osvědčený zástupce třídy, Peugeot 2008 (celkově třetí, se 153 kusy).

Nejprodávanější malá SUV
Poř. Model Prodeje v 2/2018 [ks] Prodeje v 2/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. Renault Captur 221 253 278 328
2. Hyundai Kona 208 0 333 0
3. Peugeot 2008 153 203 405 367
4. Suzuki Vitara 144 134 306 284
5. Suzuki S-Cross 113 81 239 131
6. Kia Stonic 94 0 147 0
7. Opel Crossland X 92 0 168 0

Nižší střední třída

Nejprodávanější auto na českém trhu, Škoda Octavia, hlásí za únor hezky kulatých 1.900 registrací, o 44 více než před rokem, přičemž magickou tisícovku překonala i druhá v pořadí, Škoda Rapid se 1.042 kusy. Jinak to ale moc úspěšný měsíc pro kompakty nebyl, registrace klesly VW Golf, Hyundaii i30, Kie Cee’d, Seatu Leon i Renaultu Mégane. Dařilo se však Toyotě Corolla, jejíž 188 registrovaných kusů je trojnásobek co loni v únoru.

Nejprodávanější vozy nižší střední třídy
Poř. Model Prodeje v 2/2018 [ks] Prodeje v 2/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. Škoda Octavia 1900 1856 4555 4039
2. Škoda Rapid 1042 870 2613 1838
3. VW Golf 552 562 1200 1310
4. Ford Focus 398 223 828 461
5. Hyundai i30 337 426 763 949
6. Kia Cee'd 275 310 577 513
7. Seat Leon 272 285 570 602
8. Toyota Corolla 188 61 308 166
9. Dacia Logan 165 144 271 234
10. Renault Mégane 129 348 225 419

Středně velká SUV

Titul nejžádanějšího SUV na trhu v únoru převzala Škoda Karoq, a to s 594 registrovanými kousky, když předchozí jedničku v podobě Škody Kodiaq v rámci kategorie odsunula na druhé místo. Tyto pozice drží i mezi středně velkými SUV, kde je na stupních vítězů doplňuje třetí Nissan Qashqai s 365 registracemi. Mezi nejlepšími C-SUV je mimo jiné i sedmý Ford Kuga nebo devátá Toyota C-HR.

Nejprodávanější středně velká SUV
Poř. Model Prodeje v 2/2018 [ks] Prodeje v 2/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. Škoda Karoq 594 400* 1074 947*
2. Škoda Kodiaq 379 312 957 361
3. Nissan Qashqai 365 175 713 434
4. Dacia Duster 337 513 678 849
5. VW Tiguan 240 381 499 728
6. Kia Sportage 181 152 299 306
7. Ford Kuga 169 98 314 179
8. Hyundai Tucson 168 189 407 426
9. Toyota C-HR 112 110 214 194
10. Mitsubishi ASX 93 109 197 171
*Registrace Škody Yeti, předchůdce Karoqu

Střední třída

Podobně jako v nižší střední třídě tomu bylo i v střední třídě, jen třem modelům z nejlepší desítky v únoru neklesly prodeje. Šlo o Opel Insignia (v průběhu roku nastoupila v nové generaci), Volkswagen Arteon (rovněž loňská novinka na trhu) a Mazda 6. Naopak takový Volkswagen Passat si pohoršil o 41,5 %, Ford Mondeo dokonce o 59 %.

Nejprodávanější vozy střední třídy
Poř. Model Prodeje v 2/2018 [ks] Prodeje v 2/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. Škoda Superb 647 700 1558 1596
2. VW Passat 223 381 643 959
3. Ford Mondeo 48 116 118 158
4.-5. Opel Insignia 47 18 99 44
4.-5. VW Arteon 47 0* 111 12*
6. Hyundai i40 46 63 95 136
7. Mazda 6 28 21 59 51
8. Mercedes-Benz C 27 71 73 145
9. BMW 3 26 56 78 89
10. Audi A4 18 38 37 115
*Registrace Volkswagenu CC, předchůdce Arteonu

Velká rodinná SUV

SUV segmentu D je na trhu jen pár, statistiky SDA čítají jen sedm takových modelů. Stejně jako v lednu bylo nejžádanějším z nich Volvo XC90, s únorovými 40 registrovanými kusy. Před rokem jich ale bylo o 14 více. Čtvrtý byl s 16 kousky Land Rover Discovery, „poctivé“ offroady v podobě Toyoty Land Cruiser a Mitsubishi Pajero hlásí pět, respektive čtyři registrované kousky.

Nejprodávanější velká rodinná SUV
Poř. Model Prodeje v 2/2018 [ks] Prodeje v 2/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. Volvo XC90 40 54 111 88
2. Jeep Grand Cherokee 24 37 48 61
3. VW Touareg 21 22 47 44

Vyšší střední třída

Vyšší střední třída letos zatím patří BMW 5, které za únor má na svém kontě 80 registrovaných kousků. Následují Mercedes-Benz E (69 kusů) a Audi A6 (28 exemplářů), které letos do výsledku bude chtít promluvit nastupující novou generací. O čtvrté místo se tentokrát podělily Volvo S90/V90 s BMW 6.

Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy
Poř. Model Prodeje v 2/2018 [ks] Prodeje v 2/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. BMW 5 80 56 198 83
2. Mercedes-Benz E 69 71 151 256
3. Audi A6 28 35 66 132
4.-5. BMW 6 23 3 39 6
4.-5. Volvo S90/V90 23 20 55 36

Velká luxusní SUV

V kategorii SUV segmentu E jsou zastoupeny výhradně vozy luxusních značek. V únoru byl nejlepším z nich Mercedes-Benz GLE s 49 registracemi, jen o jednu méně mělo druhé Audi Q7. Z dalších aut zmiňme 35 kusů Mercedesu GLS, 24 kousků BMW X6 či dvacítku Range Roverů.

Nejprodávanější velká luxusní SUV
Poř. Model Prodeje v 1/2018 [ks] Prodeje v 1/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. Mercedes-Benz GLE 49 57 101 123
2. Audi Q7 48 46 128 144
3. BMW X5 36 45 132 156

Luxusní třída

Po loňské modernizaci je mezi nejluxusnějšími vozy na trhu opět nejvýše Mercedes-Benz třídy S, který za druhý měsíc letošního roku hlásí 24 registrací, což je o 15 více než před rokem. Druhé tentokrát skončilo Audi A8, jehož 13 registrací dokazuje příchod jeho nové generace na český trh. BMW 7 se tentokrát muselo smířit až se čtvrtou příčkou, před něj se dostalo i Porsche Panamera.

Nejprodávanější vozy luxusní třídy
Poř. Model Prodeje v 2/2018 [ks] Prodeje v 2/2017 [ks] Prodeje v 1-2/2018 [ks] Prodeje v 1-2/2017 [ks]
1. Mercedes-Benz S 24 9 52 22
2. Audi A8 13 3 14 4
3. Porsche Panamera 9 2 14 11
4. BMW 7 8 18 20 38
5. Lexus LS 1 0 6 0
David Bureš
Diskuze (42)
11. 3. 2018 07:18
Re: luxus pro pražskýho pepíka
Je rozdíl mezi třídou a značkou. V případě třídy se tím míní S-Klasse a spol. Je to označení převzaté z (britské) angličtiny.
Avatar - Ronault.
10. 3. 2018 22:11
Re: kona
Tak možná jsem si ho s někým spletl... a pravda... že já se divím ;-)

Ad T-Roc ... nejsem fanda SUV, celkově třeba moc nechápu smysl T-Roca proti Golfu, ale prostě mu nemůžu upřít hodně velkou míru originality, hodně moderní auto... hlavně dnes, kdy se více uplatňují jednodušší tvary a více se třeba auto zosobňuje "světelným podpisem"... i takoví extravagantní výrobci jako Renault tím směrem jdou.

Úplně odbočím... několikrát jsem teď cestou do práce potkal nového Civica... Ta Honda generaci od generaci Civica posílá designově do kytek. Ta záď jak z dílny vesnického designu... V Civicu jezdil primář Blažej jak v původních, tak nových dílech, v tomhle si jej prostě nedokážu představit. Ještě bych to chápal třeba u Type-R, OK, beru, ale v základní verzi díry v nárazníku vzadu 8-s
Avatar - Ronault.
10. 3. 2018 22:05
Re: kona
Můžeš mít svůj názor, ale když budeš opěvovat tohle, co vytvořili za slátaninu, nemůžeš se divit reakcím.
Kona je jiná?: V čem? Jako že od každého auta má kousek? T-Roc je jiný. Pro tebe to je nuda, ale to je dáno koncepčně celkově sjednoceným stylem a nápadem. Citroen je jiný, i když se někomu nemusí líbit, je to designový celek, jedna myšlenka, promyšlené detaily zapadající do celku. Kona je typicky asijský způsob chápání designu - i když možná jsem teď asijský design urazil, protože tohle je skládačka - tzn. zaměření se na detaily a ne celek.
Avatar - Ronault.
10. 3. 2018 21:53
Re: Drobná vSUVka
Jo, strejda má podobný problém jako tvůj otec, potřebuje něco vyššího, protože má v háji koleno (už se na něj chystáme >:-[] ), navíc on měl vždy základní motor, protože jaksi nechápe na co by měl být v autě.

O i30N není pochyb. Jedna stojí před emergency přímo v továrně v Nošovicích...jezdí se s ní po areále, kde je maximálka 30 km/h >:D Mohli by nám ho dát místo Tucsona, bych zapnul majáky a vyrazil na tovární test track...
Avatar - white label
10. 3. 2018 20:05
Re: Drobná vSUVka
Jestli chtěl strejda zase něco vyloženě od Hjondé, měl si ho nasměrovat na i30N, měl by Hyndai a přitom fakt pořádné auto, což je poměrně vzácná kombinace.