Český trh v září 2008: Audi a Volvo v čele vyšší střední třídy
Á-šestka oslovila v září nejvíce zákazníků se 40 novými registracemi, oba vozy na druhém místě jich měly pouze 22, tedy takřka polovinu. Čtvrté skončilo BMW páté řady (21 vozů), pátý Mercedes-Benz třídy E (14 vozů). Šestý byl další zástupce švédské automobilky, civilní kombi V70 s 12 vozy, sedmý skončil Mercedes CLS (5 vozů) a osmé Volvo S80 (4).
Na první desítku stačily dva zaregistrované nové automobily, Honda Legend, Hyundai Grandeur, Chrysler 300C a Jaguar XF shodně obsadily devátou příčku. Lexus GS a jediný francouzský zástupce, Peugeot 607, mají po jednom voze. Zbylé modely vyšší střední třídy vyšly tentokrát naprázdno.
Loni se v září prodalo 44 vozů Audi řady A6, letošní září tedy přineslo pokles o 9,1 %. Allroad quattro naopak ze 13 loňských aut posílil na 22, což je zvýšení o 69,2 %. Volvo XC70 je na tom úplně stejně. Mnichovských pětek si v devátém měsíci loňského roku zákazníci odvezli celkem 28, tento model si tedy pohoršil o čtvrtinu, tedy 25 %. Éčkových mercedesů se letos prodalo o 30 % méně, než loni – čtrnáct oproti rovným dvěma desítkám.
Český trh v září 2008: Pořadí značek |
V celkovém pořadí od ledna vede Audi A6 s 390 vozy před BMW 5 s 283 a Allroadem quattro s 248 kusy. Přes dvě stovky se v září přehouplo i čtvrté Volvo XC70. Souboj dvou kombi do lehkého terénu skončil v září nerozhodně, v celkových statistikách má stále navrch německý vůz.
Ve vyšší střední třídě hrají prim dodávky, tedy automobily kategorie N1 s přepážkou. Například u Audi Allroad quattro byl v září jejich podíl 81,8 % (18 z 22 vozů), u Volva XC70 pak 63,6 % (14 z 22). V této statistice je ovšem zářijovým králem americký Chrysler 300C, přepážku měly oba dva nově zaregistrované automobily.
Taktéž vznětové verze jsou v této kategorii českého trhu na výsluní zájmu zákazníků. 35 ze 40 Audi A6 bylo v září poháněno dieselovými motory, jejich podíl tedy činí 87,5 %. U sesterského Allroadu měla nafta stoprocentní (!) podíl, švédských konkurentů se prodalo s úspornějšími pohonnými jednotkami 21, tedy 95,5 %.
Slevy se samozřejmě uplatňují i v této třídě. Pomineme německé výrobce, jejichž dovozci přepočítávají ceny každý den dle platného kurzu koruny vůči euru a zaměříme svou pozornost do Francie. Peugeot nabízí na model 607 snížení ceny o 16,5 %, Renault Vel Satis je pak v současné době možné koupit již za 780.890 Kč. Extravagantní hatchback ale své zákazníky hledá velmi těžko. Švédské Volvo pak kontruje slevami u modelů V70, XC70 a S80, které mohou dosáhnout až ke čtvrt milionu korun.
Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v září 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 9/2008 | 1-9/2008 | 9/2008 | 1-9/2008 |
1. | Audi A6 | 40 | 390 | 26,7% | 22,6% |
2. | Audi ALLROAD QUATTRO | 22 | 248 | 14,7% | 14,4% |
2. | Volvo XC70 | 22 | 207 | 14,7% | 12,0% |
4. | BMW 5 | 21 | 283 | 14,0% | 16,4% |
5. | Mercedes-Benz E | 14 | 155 | 9,3% | 9,0% |
6. | Volvo V70 | 12 | 145 | 8,0% | 8,4% |
7. | Mercedes-Benz CLS | 5 | 55 | 3,3% | 3,2% |
8. | Volvo S80 | 4 | 51 | 2,7% | 3,0% |
9. | Honda LEGEND | 2 | 26 | 1,3% | 1,5% |
9. | Hyundai GRANDEUR | 2 | 24 | 1,3% | 1,4% |
9. | Chrysler 300C | 2 | 27 | 1,3% | 1,6% |
9. | Jaguar XF | 2 | 22 | 1,3% | 1,3% |
13. | Lexus GS | 1 | 19 | 0,7% | 1,1% |
13. | Peugeot 607 | 1 | 20 | 0,7% | 1,2% |
- | Cadillac CTS | 0 | 2 | 0,0% | 0,1% |
- | Cadillac STS | 0 | 1 | 0,0% | 0,1% |
- | Citroën C6 | 0 | 6 | 0,0% | 0,3% |
- | Jaguar S-TYPE | 0 | 31 | 0,0% | 1,8% |
- | Kia OPIRUS | 0 | 2 | 0,0% | 0,1% |
- | Renault VELSATIS | 0 | 5 | 0,0% | 0,3% |
- | Saab 9-5 | 0 | 5 | 0,0% | 0,3% |
- | CELKEM | 150 | 1724 | 100,0% | 100,0% |