Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ČEZ dočasně zlevnil nabíjení. Vyplatí se těm, kteří elektromobily nešetří

V Česku stojí již 200 nabíjecích stanic ABB
V Česku stojí již 200 nabíjecích stanic ABB
V Česku stojí již 200 nabíjecích stanic ABB
Nabíjecí stanice ČEZ
17 Fotogalerie
Roman Šitner
Diskuze (7)

Odpověď na otázku, kolik stojí nabíjení bude zase o něco složitější. Na ultrarychlých stojanech firmy ČEZ platí nyní neregistrovaní uživatelé 20 korun za kilowatthodinu. Nově bude možné se s registrací a měsíční platbou dostat i na 11 korun. Na druhé straně, kdo na stojanu pípne kartu některé automobilky, může platit i 26 korun. 

U vozu z hypotetickou spotřebou 20 kWh na sto kilometrů tak může sto kilometrů vyjít na 220 i 520 korun. Při současných nízkých cenách benzinu i nafty vyjde cestování vozy se spalovacími motory často i výrazně levněji. 

ČEZ nabízí zvýhodnění od října do konce letošního roku a týká se jen zákazníků, kteří platí měsíční paušál 100 nebo 300 korun a sleva se týká jen stanic s rychlostí nad 150 kilowattů. Tedy takových, které z principu dokáží doplnit energii na dalších 100 kilometrů za jednotky minut. Paušál se vyplatí těm, kteří hodně jezdí a na delších cestách najedou alespoň stovky kilometrů měsíčně.

* Cena 5,90 platí pro pomalé nabíjení na stanicích u obchodních domů Kaufland
Ceník nabíjení ČEZ
  Ceny za kWh podle výkonu stanice
TarifMěsíční paušál (Kč)do 49 kWdo 149 kW150 a více kW
Neregistrovaný0101520
Basic08 (5,90)*1318
Standard1008 (5,90)*1115 (dočasně 13)
Premium3008 (5,90)*1013 (dočasně 11)

ČEZ nyní pro velké nájezdy vychází výhodně,lepší ceny má ale alespoň mimo špičku Tesla na superchargerech, tyto nabíječky ale v Česku nelze (zatím) použít s vozy jiných značek.

Někteří pak mohou dát přednost nabídce společnosti PRE. Ta pro ty, kteří odebírají energie od Pražské energetiky nebo Yello, stojany s rychlostí nad 150 kilowattů nabízí s cenou 13 korun, a to bez nutnosti platit jakýkoliv paušál. Výhodou pro některé může být i to, že PRE posílá za nabíjení měsíční fakturu, zatímco u ČEZ se částka strhává z karty při každém jednotlivém nabíjení. I u PRE si lze platit měsíční paušál, a dostat se tak na lepší ceny, 150 korun měsíčně ale ubere z ceníku ultrarychlého nabíjení  jen korunu, to znamená výsledných 12 korun za kilowathodinu. Naopak ti, kteří energie od PRE či Yello neodebírají, platí za každou kilowatthodinu vždy o korunu více.

Video placeholder
Martin Vaculík a BMW i3 rozebrané do šroubku: Co nesmíte udělat, když jej nabíjíte • Zdroj: auto.cz

Nadále platí, že ceníky nabíjení jsou složité a výrazně se liší jak u jednotlivých poskytovatelů podle tarifů a stojanů, tak mezi nimi navzájem.Samostatnou kapitolou jsou pak nabíjecí karty automobilek, které mohou některé stojany pouštět za výhodné ceny jiné ale i za násobky běžných cen.

Síť stojanů ČEZ je nejvyužívanější v Česku, za loňský rok řidiči u jejích stojanů odebrali více než 5,5 milionů kWh energie. Letos by to mělo být přes 7 milionů kWh. 

Vstoupit do diskuze (7)