Chery jedná o výrobě v Německu. Může mít zájem o továrnu Volkswagenu
Čínská automobilka Chery letos rozjíždí gigantickou expanzi na evropský trh. Zaútočit zde chce několika značkami a desítkami modelů, které bude zatím dovážet z Číny. Vzhledem ke clům se ale poohlíží také po produkci přímo v Evropě.
Chery letos začne na v Evropě a také na českém trhu prodávat svoji sérii SUV Tiggo, už dnes se zde dají koupit také jeho značky Omoda a Jaecoo. V dohledné době má přijít také iCar, Lepas, Exlantix, Luxeed a možná také nějaké další. Počítá se s celou škálou pohonů, tedy spalovací motory, hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a také elektromobily se spalovacím prodlužovačem dojezdu, neboli sériové hybridy.
Čínská automobilka už také rozjela výrobu ve španělské továrně poblíž Barcelony, která dříve patřila Nissanu. Dnes ji vlastní španělská firma Ebro, která navazuje na dřívějšího výrobce se stejným jménem. Ebro připravuje vlastní elektrický pick-up, založený na Nissanu Navara, mezitím ale uvedlo několik SUV modelů s vlastním logem.
Nová Ebra jsou přeznačkovanými Chery Tiggo, které se téměř kompletně vyrábí v čínské továrně. Při mé návštěvě v továrně ve městě Wuhu jsem tak viděl, jak z linek továrny sjíždějí téměř kompletní auta s logy Ebro, jen bez motoru a několika dalších komponent. Finální montáž pak probíhá až v Barceloně.
Dalším místem, kde by se měla rozjet montáž nebo dokonce výroba vozidel Chery, je v Německu. Že o něčem takovém firma jedná, potvrdil novinářům šéf Chery International Zhang Guibing na prezentaci právě ve Wuhu. Na tuto informaci jsem se také sám zástupce Chery ptal a byla mi potvrzena.
S jakou automobilkou se jedná, případně o jakou konkrétní továrnu má Chery zájem, už firma přiznat nechtěla. Hned několika továren se však plánuje zbavit Volkswagen, který už naznačil plány na zavření minimálně tří v samotném Německu. Agentura Reuters také přinesla zprávu, že právě o tyto továrny mají zájem nejmenovaní čínští výrobci. Je tedy velmi pravděpodobné, že jednou z nich bude právě Chery.
Výroba přímo v Evropě by usnadnila zejména prodej elektrických modelů, na které se vztahuje od loňského podzimu dodatečné clo ve výši 21 %, k již existujícím 10 %. Elektromobily mají v EU nabízet značky Omoda, Jaecoo, iCar, Exlantix, Lepas a Luxeed, v portfoliu je má i samotné Chery.

Zdroj: Autorský text, Zdroj foto: Michal Dokoupil, Zdroj videa: Chery