Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro Coupe V8 – Lék na blbou náladu

Stanislav Švarc Stanislav Švarc 18. 9. 2019
37
157
Zobrazit náhledy (37)
Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8 Chevrolet Camaro Coupe V8

Zatímco pro Mustang si u nás v České republice můžete dojet k prodejcům fordů, s jeho tradičním rivalem – Chevroletem Camaro – je to poněkud komplikovanější. A je to velká škoda!

Design, interiér


Určitě víte, že Chevrolet v roce 2014 zmizel z Česka a výrazně zredukoval také svoje evropské aktivity. V nabídce ponechal jen sportovní modely – tedy Corvette a právě i Camaro. Teoreticky byste si tedy měli mít možnost oba vozy objednat.

Když si však v prohlížeči otevřete stránku chevrolet.cz, zobrazí se vám jakási evropská verze webu, na němž si můžete vybrat lokální stránku. Ta česká bohužel nefunguje. Zato německá ano a vypadá to, že tam byste mohli uspět. Mimochodem, Chevrolet na ní už dokonce láká na novou Vette s motorem uprostřed.

A obrátit se samozřejmě můžete také na některou z mnoha firem, které se zabývají dovozem amerických vozů. Rychlá kontrola nabídky těch nejznámějších ukázala, že Camar aktuální šesté generace mají v Česku na prodej několik. Nabízejí dokonce už i verzi po nedávné modernizaci, kterou poznáte podle velké černé plochy mezi světlomety.

O té se dnes ale bavit nebudeme, podíváme se na variantu ještě před faceliftem, tedy tu, kterou stále ještě nabízí „německý“ Chevrolet (k dispozici je ale i v USA). Omlazené provedení má zřejmě v oficiální evropské podobě zpoždění.

Na tomto místě se hodí vysvětlení, jak jsme se ke Camaru dostali my. Pomohla nám česká pobočka mezinárodní autopůjčovny SIXT, která kupé s osmiválcem nabízí k pronájmu. Půjčit si ho tedy můžete i vy.

Jako z komiksu

Ale pojďme už konečně k samotnému autu. Současná šestá generace vzhledem navazuje na předchůdce, který slavil úspěchy zamračeným výrazem a ostře řezaným designem s prvky inspirovanými první generací z konce 60. let.

Aktuální provedení je na tom podobně, jen je ještě zamračenější. Camaro se na svět kouká zlým pohledem, zaujme dlouhou přední kapotou a nízkou karoserií s vysokým pontonem a úzkými okny. Pokud bych měl design srovnávat s Fordem Mustang, dal bych určitě hlas Chevymu. Svou roli možná hraje i jistá neokoukanost, ale Camaro podle mě působí mnohem dramatičtěji. Vypadá jako auto padoucha z nějakého komiksu, Mustang je oproti němu na pohled skoro až hodný.

Komiksový vzhled má ale jednu velkou nevýhodu – kvůli úzkým oknům a masivním zadním sloupkům z vozu není zrovna ideální výhled směrem šikmo dozadu a do stran „pod sebe“. S tím musíte počítat například při výjezdu z podzemních garáží, kde hrozí, že si odřete kola, protože nevidíte obrubník. Před vjezdem do křižovatky, na níž musíte dát přednost, zase musíte důkladně zvážit výchozí polohu vozu, abyste viděli směrem, odkud přijíždějí auta po hlavní.

Chevrolet Camaro Coupe V8

A štvát vás mohou i další věci. V kabině není moc odkládacích prostor, takových těch na klíče, mobily, kapesníky. Kapsy ve dveřích jsou prakticky nepoužitelné, takže zbývá jen nepříliš objemná schránka pod loketní opěrkou. Nebo držáky nápojů.

Zajímavě řešená je také plocha pro bezdrátové nabíjení telefonu. Chevrolet ji umístil na tunel mezi opěradla předních sedadel – až za loketní opěrku. Jenže nabíječka má tak malý tvar, že se do ní můj telefon nevešel.

To znám z Opelu

Pochválit nemohu ani zadní sedačky, které jsou vyloženě nouzové. Vzadu není místo ani na nohy, ani nad hlavou. Ale zase se tam dá aspoň odložit hromada věcí. Využitelnost zavazadlového prostoru určitě není kategorie, která by u amerického pony caru byla důležitá, přesto alespoň stručně: nic moc. Limituje ji především omezený vstup.

Jinak ale vnitřek Camara není špatný. Jestli si pořád myslíte, že Američané neumějí interiéry, zkuste se do nějakého moderního auta z USA posadit. Jasně, s evropskými prémiovkami se Camaro nemůže měřit, ale proč by také mělo? Tohle auto není luxusní produkt.

S vozy masových evropských značek však srovnání v pohodě snese – třeba s takovým Opelem. Právě na produkty německé automobilky, která ještě nedávno patřila koncernu General Motors, jsem si totiž po usednutí za volant rychle vzpomněl. Některé ovladače v Camaru najdeme právě i v opelech.

Podobné je také ovládání multimediálního systému, který i v americkém autě umí komunikovat v češtině. Mimochodem, všimněte si negativního sklonu displeje infotainmentu. Evidentně jde o odkaz na první generaci, která měla stejně skloněnou celou palubní desku. Moc praktické to však není.

Chevrolet Camaro Coupe V8

Zbytek interiéru už je bez výhrad, vlastně bych měl spíš chválit. Skvělá jsou sedadla, která jsou nejen pohodlná, ale také poskytují dostatečnou oporu v rychlých zatáčkách. Volant s tlustým věncem parádně padne do rukou a hezky zpracovaný je přístrojový panel s klasickými analogovými budíky, mezi nimiž se nachází displej palubního počítače. Příjemný je také head-up displej s širokými možnostmi nastavení.

A co je úplně dokonalé – osmiválcové Camaro nemá systém start-stop. Je to taková maličkost, ale přitom je tak osvěžující, že na ni nemusíte myslet.

Motor, jízdní vlastnosti


Jedině s V8

Určitě víte, že kategorie muscle a pony cars vznikla ve Spojených státech ve druhé polovině 60. let. Je skvělé, že tahle auta existují a že vznikají podle stejného receptu, jehož hlavní přísadou je velký osmiválcový motor.

Jasně, u Mustangu i Camara existují i verze se čtyřválci, ale pro mě vždycky bude jedinou možností vidlicový osmiválec. To je je prostě ta „správná" a „autentická" volba, menší motory mi připadají jako „póza“, jako volba někoho, kdo se chce jen předvádět. Možná to od někoho za tenhle názor schytám, ale čtyřválec (nebo i šestiválec) v americkém svalovci vnímám jako fejkové rolexky nebo falešné vuittonky. Na pohled možná vypadají stejně, ale prostě to není ono.

Camaro s přeplňovaným čtyřválcem asi bude jezdit dobře, nebude ani pomalé, ale postrádá to, co z muscle káry dělá muscle káru: koule. S prominutím. A auto s koulemi dělá hlavně adekvátní motor.

V případě Camara jde o skutečně důstojnou strojovnu. Atmosféricky plněný osmiválec o objemu 6,2 litru dává nejvyšší výkon 333 kW v 5700 otáčkách, točivý moment vrcholí 617 newtonmetry v 4600 ot/min.

Už z těchto čísel je jasné, že Chevy pojede rychle. A taky že jo. Z klidu na stovku „utíká“ za 4,4 sekundy, maximálka činí 290 km/h. Jenže jen o to nejde. Nejlepší je, že z osmiválce vyloženě stříká radost.

Hned po nastartování poznáte, že tam někde před vámi tluče pořádně velké a silné srdce. Auto se totiž souběžně s naskočením osmiválce zachvěje a z výfuků se ozve správně naštvaný rámus. Přesně takový, jaký byste od zlostně vyhlížejícího Camara očekávali.

Po zahřátí se V8 zklidní a pokud ji budete držet v nízkých otáčkách a zvolíte komfortní jízdní režim, překvapí vás, jak kultivované a příjemné Camaro dokáže být. Rozhodně obstojí jako auto na každý den, v němž v pohodě přetrpíte městské kolony i únavné a dlouhé dálniční přesuny. Jenže to zvládne spousta jiných vozů, kvůli těmto schopnostem si americký sporťák asi nikdo nekoupí. Přesto je fajn, že Camaro dokáže být klidné, když to od něj chcete.

Chevrolet Camaro Coupe V8

Co ale budete chtít mnohem častěji, je ždímat ho. Motor je totiž jednoduše skvostný, hlavně díky úžasné odezvě na plyn. Stačí lehce stlačit pedál a osmiválec okamžitě odpovídá pohotovým zvýšením otáček.

Přitom si ale zachovává klasický charakter velké americké atmosféry, takže od něj nečekejte nějaký mocný zátah v nízkých otáčkách. Zrychlí, to ano, zvýší hlas, to také, ale teprve až ho dostanete nad čtyři tisíce otáček, výrazně ožije. A v rozletu ho zastaví až omezovač v sedmi tisících. Na přeřazení pak auto zareaguje brutálním štěknutím z výfuků. Boží!

Ale věřím, že ještě lepší by to bylo s manuální převodovkou. Testovaný exemplář měl osmistupňový automat, který v samočinném módu není špatný a řadí docela rychle i logicky, ale v režimu ručního řazení (Camaro má pádla pod volantem) reaguje se znatelným zpožděním.

Osmiválec samozřejmě docela žere, i když umí během jízdy vypnout polovinu válců. Můj průměr po zhruba 600 km činil 15,8 l/100 km. S lehkou nohou se ale lze dostat pod 11 litrů.

Závěr


Čistě, nebo na hulváta?

U charakterního motoru však dobré zprávy nekončí. Zapomeňte na pohádky o amerikách, které jezdí rychle jen rovně, moderní muscle cars se neztratí ani na zakroucených evropských okreskách.

Samozřejmě, Camaro je velké a ne zrovna lehké auto, ale i tak jezdí výborně. Jen ho nesmíte řídit jako klasický evropský sporťák, pořád je to spíš hulvát než gentleman. Není to precizní auto, v němž máte radost z čistě a rychle projeté zatáčky nebo z rozdrcené horské silničky, tady jde čistě o emoce a o zážitky. A musíte počítat s tím, že se s ním občas budete prát.

Camaro totiž dokáže být docela vzdorovité, zvlášť v nájezdu do zatáčky. Jestli s ním chcete jet čistě, je proto nejlepší zamířit do oblouku pomaleji a rychlost získat při výjezdu, kdy vám pohotový osmiválec s citlivou odezvou umožňuje přesně regulovat sílu na zadních kolech.

A pak samozřejmě existuje možnost jezdit „na hulváta" a pohazovat u toho zádí. I to Camaro umí. Vypnutá stabilizace je totiž opravdu vypnutá a díky dlouhému rozvoru a hezky čitelným přenosům hmotnosti víte, co se s autem právě děje. Pomůže vám i překvapivě citlivé řízení a výtečně naladěný podvozek, který neustále udržuje kola v kontaktu se silnicí. Spoleh je také na velké brzdy od Bremba.

Chevrolet Camaro Coupe V8

Camaro je tak ve výsledku docela hodné auto. Jen si musíte troufnout na to přijít, v řidiči totiž vzbuzuje respekt. Už jen tím, jak při každé prudké akceleraci hravě vrtí zadkem.

Přesto si troufnu tvrdit, že řízení si nejvíc užijete ve chvílích, kdy nejedete úplně na krev. Rychle klidně ano, ale ne nadoraz. Camaro je prostě nejlepší v momentech, kdy si užíváte sílu, bezprostřednost a zvuk motoru a při tom se kocháte výhledem přes dlouhou kapotu.

Pak je to dokonalý lék na blbou náladu.

Když o tom tak přemýšlím, svezení v osmiválcovém Camaru bych doporučil všem lidem, kteří nechápou, že si někdo může milovat auta a řízení. Tenhle americký sporťák, přestože není ani zdaleka dokonalý, totiž představuje dokonalou odpověď. A přitom mu stačí tak málo – staromódní motor, pořádný zvuk a trochu hulvátský projev. Jo, takhle prosté to je.

Na závěr mi ještě dovolte poznámku k ceně. Rád bych samozřejmě posloužil nějakou konkrétní částkou, kterou budete ke koupi Camara potřebovat. Na německém webu Chevroletu jsem bohužel nenašel ceník, ani konfigurátor. Proto jsem musel sáhnout k přepočtu z americké ceny bez daně – v USA vůz před faceliftem s V8 startuje na 37 tisících dolarů, což je asi 867.700 Kč.

To však není zcela vypovídající údaj. Proto jsem se podíval ještě na nabídku v české inzerci. Tam se dají nové kusy koupit od 1.229.900 Kč. Za tolik úsměvů je to slušná cena.

Plusy

  • Skvělý motor
  • Schopný podvozek
  • Neokoukaný vzhled


Minusy

  • Mizerný výhled
  • Pomalejší reakce převodovky v ručním řazení
  • V interiéru chybí odkládací prostory


     

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
Chevrolet Camaro Coupe V8
Cena základní sestavy 1 229 900 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 6162
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 333 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 617 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 290
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17 / 7.7 / 11.1
Emise CO2: 252
Rozměry a hmotnosti
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1710 / 0
Rozměr pneu: 235/35 R20
Chevrolet Camaro Coupe V8
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4784
b) šířka (mm): 1897
c) výška (mm): 1348
d) rozvor (mm): 2812
e) rozchod vpředu (mm): 1610
f) rozchod vzadu (mm): 1604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CHerokee
Re: Re: Re: Re: Re: Opel za cenu ?
| 22. 9. 2019
Ano, to je jeden z kamenů úrazu.
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ten test
| 20. 9. 2019
Já ti příště udělám video, jsem zvědav co budeš říkat pak. To mi za to stojí :-)
Avatar - _beta
V8 pridá 20 cm
| 20. 9. 2019
Viem to úplne presne.
Stačí keď sadnem do 740i, hneď musím otvárať strešné okno, inak by som sa nevošiel.
Americké V8 pridávajú určite ešte viac, podľa toho ako je tu naslintané :D
Avatar - _beta
Re: Re: Re: Re: Opel za cenu ?
| 20. 9. 2019
Fandíš a jazdíš v Passate, no
Re: Re: Re: Re: Re: Ten test
| 20. 9. 2019
Minulou neděli jsem se jel svézt na Červenohorské sedlo. Asi dvě vesnice před sedlem se za mě připojilo stádo drifterů, já jsem jel sveřepě pade a oni, asi dalších osm aut za mnou. Potom spadly závory a v mezičase ti pitomci dělali donuty na asfaltu a tůrovali motory. Já jsem byl pořád v čele toho průvodu a ostatní lidi si klepali na čelo a já v tom byl naprosto nevinně. Těsně před sedlem mě ale předjeli a tak jsem si to nahoru pěkně užil. Ale umím si představit, že s nějakou atmosférou a manuálem a případně samosvorem by to bylo daleko lepší...
Ať si jezdí každý v čem chce. V US káře klidně se základním motorem, vizuálně se mi tedy Camaro líbí víc, než Mustang.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku