Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro může čekat elektrická budoucnost. Oživí to jeho prodeje?

David Bureš
Diskuze (36)

Americký koncern General Motors chce do roku 2035 nabízet výhradně elektromobily. Týkat se to může také pony caru Chevrolet Camaro.

Chevrolet Camaro v aktuální generaci i přes své nesporné kvality není zrovna prodejně úspěšným modelem. Přesto si jeho fanoušci neumějí představit, že by v nabídce značky tento pony car chyběl. Uvědomuje si to i vedení značky, které však zároveň řeší jeho další budoucnost. A podle všeho bude ve znamení elektřiny. Jak také jinak…

„Na spoustu věcí se díváme, studujeme je a navrhujeme jejich techniku i design. Nicméně vám mohu říct, že platforma je naprosto schopná dělat takřka všechno, co v našem portfoliu v každém portfoliu chceme,“ uvedl prezident GM Mark Reuss v nedávném rozhovoru pro Fox News. Mluvil přitom o architektuře Ultium koncernu General Motors, která se do budoucna stane základem pro široké portfolio elektromobilů. Zatím byla nasazena v GMC Hummer EV a Cadillacu Lyriq.

Opět se tak rozpoutala diskuze nad tím, že v General Motors se pracuje na elektrické verzi Chevroletu Camaro, což Reuss sice nepotvrdil, ale také nevyvrátil. O možnosti elektrické budoucnosti slavného pony caru se přitom hovoří už od jara. Tehdy v rámci odhalení svých budoucích plánů GM zveřejnilo video naznačující podobu některých novinek s elektrickým pohonem. A mezi nimi se objevilo i něco, co se svou siluetou nápadně podobalo Camaru.

Myšlenka elektřinou poháněného pony caru sice může pravověrným fanouškům nahánět hrůzu, na druhou stranu GM může v takovém automobilu vidět obchodní potenciál. Vždyť konkurenční Ford využil slavné jméno svého pony caru i pro elektřinou poháněný crossover a stal se z toho po uvedení hit. Poslední měsíce sice americké prodeje Mustangu Mach-e klesají, z ústředí ale zaznívají hlasy, že automobilka jen nezvládá uspokojovat poptávku, i kvůli příchodu auta na evropské trhy.

Camaro navíc v aktuální šesté generaci není zrovna prodejním hitem. Jestliže Ford Mustang se v posledních letech pravidelně pyšní titulem nejprodávanější sportovní auto světa a třeba loni i přes covidové období jen na domácím americkém trhu zaznamenal přes 61.000 prodaných kusů, Camaro za tu dobu hlásilo méně než 30.000 prodaných kousků. Porazil ho tak i stařičký Dodge Challenger, vyráběný už od roku 2008, s bezmála 53.000 prodanými kusy.

Pokud se však Camaro do budoucna elektrického pohonu skutečně dočká, nebude to podle všeho v brzké době. Aktuální generace využívající platformu Alpha sdílenou třeba s Cadillacy CT4 a CT5 se vyrábí teprve od roku 2016, a tak ještě ve výrobě nějakou dobu vydrží. Hovoří se o zachování minimálně do roku 2026, což by znamenalo ještě nějakou modernizaci. Poté by však už mohla nastoupit plně elektrická varianta. Jak elektrický pony car zákazníci případně přijmou, teprve uvidíme, pravdou ale je, že už se rozšiřuje klientela, která by o takový automobil měla zájem. Nebo ne?

Zdroj: CarSalesBase
Prodeje pony carů na americkém trhu
Model Ford Mustang Dodge Challanger Chevrolet Camaro
Rok 2020 (ks) 61.090 52.955 29.775
Rok 2019 (ks) 72.489 60.997 48.265
Rok 2018 (ks) 75.842 66.716 50.963
Rok 2017 (ks) 81.866 64.537 67.940
Rok 2016 (ks) 105.932 64.478 72.705
Rok 2015 (ks) 122.439 66.365 77.502
Rok 2014 (ks) 82.635 51.611 86.297
David Bureš
Diskuze (36)

Doporučujeme

28. 5. 2021 13:24
Re: Včera me předjela Tesla heč!
Ok.

Nicmene i dnesnich 480-800 tis km je pomerne slusna hodnota.
Jen tezko predstavitelna u vetsiny "modernich" dieselu.
O nakladech na servis dieseloveho motoru na pul milionu km ani nemuvim.

https://www.motorbiscuit.com/…ll-a-tesla-last/
Avatar - Barrichello
28. 5. 2021 12:48
Re: Dobíjení
Dobrej nápad :yes:

Plány neomarxistů zhatí, mleté maso z Hatí :-)

A krásný fosilní den :-)
Avatar - Barrichello
28. 5. 2021 12:39
Re: Challenger
Vzhledem ke směřování automobilového průmyslu v posledních letech vznikl v mnoha lidech dojem, že auta s tříválcovými litrovými motory, hybridy nebo dokonce elektromobily se rozmáhají v nabídce z vůle jiných zákazníků nebo automobilek, které tato řešení začala nabízet jako technicky lepší. Není tomu tak a lidé zajímající se o auta to dobře ví, těm ostatním to ovšem málokdo řekne.

Výjimkou se nedávno stal šéf nově zrozeného koncernu Stellantis, který smutnou pravdu popsal zcela otevřeně, když uvedl: „Vědecké rozhodnutí o volbě této technologie nebylo učiněno automobilovým průmyslem.” A ještě to jednou zopakoval. Je to pochopitelně politické rozhodnutí, které v technické rovině obtížně ospravedlnitelné změny nutí jak automobilkám, tak zákazníkům.

Kdybyste pochybovali o tom druhém, stačí se podívat na zájem spojený s motory, které jsou postupně vyřazovány z nabídky. Kdyby šlo o lidmi nechtěné věci, logicky by musel být problém je vůbec prodat, on je ale spíše problém je koupit. Protože jakmile se ukáže, že nějaký objemný motor končí v nabídce toho či onoho vozu, jen se po něm zapráší.

Důkazem budiž dnes už opravdu starý Dodge Durango, který poprvé dorazil na trh již v roce 2011. Stačilo ale osadit vůz 6,2litrovým osmiválcem, jemuž kompresor IHI dopomáhá k výkonu 720 koní a rázem vznikla verze SRT Hellcat, která se vyprodala dříve, než fyzicky dorazila do prodeje. Automobilka jej prodává 82 490 USD (něco přes 1,7 milionu Kč) a původně chtěla vyrobit pouze limitovanou sérii dvou tisíc exemplářů, která byla již dříve vyprodána a nyní měla být postupně vyrobena.

Touto dobou tedy mělo být Durango SRT Hellcat technicky po smrti, ale není - firma pro velký zájem produkci navyšuje, zatím o 50 procent. „Kdykoli pošlete do prodeje vůz s omezenou produkcí a plánujete postavit méně jednotek, než je počet prodejců Dodge po celé zemi, riskujete, že mnoho zákazníků zůstane velmi nešťastných,” řekl ke změně plánů šéf Dodge Bob Borderdorf. „Když jsme tedy dokončili plány na výrobu tohoto SUV, našli jsme způsob, jak přesunout některé 6,2litrové motory Hellcat z jiných modelů, abychom zajistili uspokojení každé objednávky v našich systémech. Nechtěli jsme tyto zákazníky zklamat a chtěli jsme najít způsob, jak zajistit, aby byli součástí Brotherhood of Muscle (nechceme to překládat, ale doslova jde o Bratrství svalu, přeneseně Spolek příznivců muscle cars - pozn. red.),“ dodal Broderdorf.

I tyto plány ale už byly změněny, neboť zatímco dosud Dodge počítal s tím, že dodatečně uspokojí jen existující objednávky, nově říká, že je možné zajít k dealerovi a učinit zcela novou. Je tedy docela dobře možné, že vyrobených kusů bude ještě víc, alespoň dokud se za Durangem SRT letos nezavře voda. Kvůli nezájmu to ale zjevně nebude, důvodem budou jen emisní a spotřebové limity diktované shora.
Avatar - Barrichello
28. 5. 2021 12:38
Re: Dobíjení
Chceš ten odkaz odjinud?
https://www.forbes.com/…-risk-two-cases/

http://electrek.co/2021/04/29/chevy-bolt-battery-fix-announced/

Někdy je lepší nebejt trapnej vid. Oni si to vycucali na autoforum z prstu vid :-) :-) :-)
28. 5. 2021 12:12
Re: Challenger
uzasny odkaz, to je nejaky odkaz na reklamni banner na autoforum? jo tam urcite budou veci z reality :-[]