Chevrolet (Daewoo) v Paříži 2004
Kalos 3D, studie S3X, studie M3X
Dodnes je na trhu mnoho výrobků prodávaných pod značkou Daewoo, jejichž produkci GM nemůže ovlivňovat, což byl jeden z důvodů, proč se pustit do nákladného rebrandingu.
Stále se nacházíme v přechodném období, kdy vedle sebe snadno uvidíme vozy Daewoo i Chevrolet, ale podle vyjádření automobilky budou moci majitelé nedávno zakoupených Daewoo zakoupit sadu, která jim přemění jejich Daewoo na Chevrolet.
Na autosalonu v Paříži představil Chevrolet tři nové modely a studie, které naznačují budoucí směřování značky v Evropě.
Chevrolet Kalos: třídveřová alternativa
Kalos, představený poprvé právě před dvěma roky, je nejdůležitějším modelem GM Daewoo (v západní Evropě), resp. Chevrolet (ve střední a východní Evropě) – v současné době si Kalos připisuje asi 42 procent z celkových prodejů automobilky GM Daewoo v Evropě. Neméně úspěšně si tento pohledný model vede i na trhu USA, kam byl uveden v loňském roce pod názvem Chevrolet Aveo: Asi 21 000 prodaných vozů znamená druhé místo ve své třídě! Na českém trhu se Kalos drží na 17. příčce s 1058 prodanými vozy od počátku roku do konce srpna a tvoří tak 58 % prodeje značky.
Na autosalonu v Paříži si odbyl svoji premiéru sportovněji laděný třídveřový model, který se u evropských dealerů objeví v únoru roku 2005.
Třídveřový Chevrolet Kalos, jehož rozměry činí 3880 x 1670 x 1495 mm, má dynamičtější design než pětidveřový základní model. Sportovní image tohoto modelu umocňují detaily, jako aerodynamické doplňky na přední a zadní části karoserie, pozměněné nárazníky nebo výrazné dveřní prahy. K charakteristickým rysům interiéru patří řada odkládacích prostorů a dvoutónové barevné ladění palubní desky.
Pro nový třídveřový model budou k dispozici tři zážehové čtyřválce, které se spokojí s 91oktanovým benzinem. Základní agregát má objem 1,2 l a výkon 53 kW, dva další mají shodný objem 1,4 l, jsou však naladěny na výkony 61 kW a 69 kW. S nejvýkonnějším agregátem dokáže třídveřový Kalos zrychlit z 0 na 100 km/h během 11,1 s a dosahuje rychlosti až 176 km/h. Průměrná spotřeba činí 7,0 l/100 km
Studie S3X: slibná budoucnost
Kalos před dvěma roky završil formování nové jihokorejské automobilky GM Daewoo Auto & Technology, koncept Chevrolet S3X dnes startuje novou etapu vývoje značky Chevrolet v Evropě, která bude přinášet nové modely navrhované, vyvíjené a vyráběné v Jižní Koreji. Až se nový koncept dostane v roce 2006 do sériové výroby, půjde o první model značky Chevrolet, který bude v Evropě nabízený i se vznětovým motorem. Zároveň to bude první model od samého počátku připravovaný pouze společností GM Daewoo.
Koncept S3X (vnější rozměry 4639 x 1848 x 1722 mm) je studií budoucího SUV modelu. Přes kompaktní vnější rozměry má koncept S3X sedadla uspořádaná do tří řad, takže nabízí místo až sedmi pasažérům, kteří díky rozvoru dlouhému 2,7 m cestují ve velmi slušném komfortu.
Studie M3X: další Matiz
Koncept M3X naznačuje styling populárního minimodelu Matiz příští generace. Jedním z nejvýraznějších stylistických prvků této studie jsou kruhové světlomety tvořené LED diodami a ve stejném duchu vyvedená i koncová světla. Sportovní image vozu umocňují střešní spojler, zdvojená koncovka výfuku umístěná uprostřed zádi a velká šestnáctipalcová kola z lehkých slitin se zdvojenými paprsky. Pod předními světlomety a v krytech zpětných zrcátek jsou umístěna směrová světla. Panoramatické prosklení střechy přivádí do interiéru spoustu světla.
Přes skromné vnější rozměry (délka jen 3,5 m) je interiér konceptu M3X poměrně prostorný. Vůz je totiž poměrně vysoký (1,5 m) a také jeho rozvor 2,35 m je v porovnání s konkurenty ve třídě zřetelně větší. Díky vzpřímenějšímu posazu tak dokáže koncept M3X nabídnou dostatek prostoru čtyřem dospělým pasažérům.
K pohonu konceptu M3X slouží zážehový čtyřválec ze současného Matizu, který z objemu 1,0 l dává výkon 47 kW při 5400 ot/min, což postačí pro dosažení rychlosti přes 150 km/h.
Chevrolet World Touring Car
Budování image a důvěry zákazníků k nové značce zahajuje Chevrolet oznámením o účasti továrního týmu v novém seriálu závodů cestovních vozů World Touring Car Championship, který nahrazuje dosavadní European Touring Car Championship. Jeden ze závodů tohoto seriálu se pojede také v Brně na konci května příštího roku.