Chrysler 200 se postaví Fordu a Toyotě
Chryslerova „dvoustovka“ není ničím jiným než radikálně modernizovaným Sebringem. Bankrotující koncern, který se dal dohromady s Fiatem, musel šetřit a kvůli tomu dokonce zmizel z Evropy (kromě Velké Británie).
Novinka Chrysler 200 by se měla objevit v premiéře na autosalonu v Detroitu v lednu 2014, tedy zhruba za půl roku. Tehdy také skončí současná „dvoustovka“. Nejsou to spekulace, již v březnu tuto informaci potvrdil samotný šéf Fiatu Sergio Marchionne. Označení nástupnickému modelu nejspíše zůstane. Bude postaven na alianční platformě CUSW, kterou sdílí také Dodge Dart, respektive nový Jeep Cherokee. Dostane rovněž nový devítistupňový automat.
Osudy sourozence Dodge Avenger a vlastně i evropského kabrioletu Lancia Flavia jsou zatím ve hvězdách. V tuto chvíli také nevíme, jak bude nový Chrysler 200 vypadat. Server Carscoops již v březnu zveřejnil počítačovou studii čtyřdveřové klasiky se stupňovitou zádí a dvoudveřového kupé (!) Colina Bonathana, který ji vytvořil ve vlastní režii, tedy nezávisle na automobilce.
Současná generace se nabízí jako sedan a kabriolet. Má pod kapotou čtyřválec GEMA 2,4 l/129 kW, respektive vidlicový šestiválec Pentastar 3,6 l/211 kW. O přenos točivého momentu na přední nápravu se starají čtyř-, nebo šestistupňové samočinné převodovky. V USA se Chrysler 200 prodává poměrně slušně, loni našel 125.476 nových majitelů. V roce 2011 si jej koupilo jenom něco málo přes 87 tisíc lidí, polepšil si tedy o 44 %. Ve třídě mu patřila pátá pozice a stal se neoblíbenějším modelem značky. Za první čtyři měsíce letošního roku si ho pak pořídilo celkem 49.377 zákazníků.
Na nejlepší však stále nestačí. S novou generací chce Chrysler zaútočit na bestsellery včetně Fordu Fusion, Hondy Accord a Toyoty Camry. Fusion totiž dle statistik serveru BestSellingCars za stejné období překročil hranici 107.000 prodaných automobilů, Honda dosáhla odbytu takřka 122.000 exemplářů a Camry si připsala 132.500 vozů.