Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300 Luxury Series: Kůže a dřevo, kam se podíváš

David Bureš
Diskuze (59)
V interiéru luxusního Chrysleru najdeme italskou kůži a ručně broušené dřevo.

Chrysler představuje sedan 300 v provedení Luxury Series. Jak název napovídá, je tato varianta určena pro zákazníky hledající co největší míru luxusu. Ve verzi Luxury Series je možné pořídit jak Chrysler 300 s motorem 3,6 V6 Pentastar, tak 300C s 5,7 V8 HEMI. V nabídce je pro obě jednotky i pohon všech kol.

Uvnitř je kůží potažená nejen přístrojová deska, ale také boky středové konzole a výplně předních i zadních dveří. Jedná se o kůži Foligno od italské firmy Poltrona Frau. Ta kůži dodává mimo jiné do vozů italských značek Maserati nebo Alfa Romeo.

Prémiová Nappa kůže je použita na loketních opěrkách a na sedačkách. Přední sedadla jsou elektricky ovládaná ve 12 směrech, všechny sedačky jsou ventilované a vyhřívané. Kůží je potažen i věnec volantu, chromovaný pás nenápadně upozorňuje na to, že je volant vyhřívaný.

Nechybí ani detaily z ručně broušeného dřeva v matném provedení, díky čemuž je podle Chrysleru zvýrazněna jeho krása.

Zákazníci mohou vybírat ze dvou barevných provedení interiéru, z černého a z dvoubarevného Mochachino.

Zvenku je 300 Luxury Series poznat díky 19palcovým, nebo 20palcovým leštěným kolům (menší kola mají auta s pohonem všech kol) a chromovaným detailům, jako jsou kryty zpětných zrcátek, kliky dveří a maska chladiče.

Výbava luxusního sedanu zahrnuje 8,4palcový dotykový displej informačního systému, navigaci Garmin, elektricky nastavitelný volant a pedály s pamětí, ambientní osvětlení, diodami osvětlené kliky dveří nebo elektricky nastavitelná zrcátka s pamětí.

Zatímco šestiválec Pentastar o výkonu 218 kW je v Chrysleru 300 kombinován s osmistupňovou samočinnou převodovkou od ZF, osmiválec HEMI (271 kW) u provedení 300C spolupracuje s automatem o pouhých pěti stupních.

Chrysler 300 Luxury Series v USA stojí 40.145 dolarů (cca 795 tisíc dolarů), silnější 300C Luxury Series je za 42.895 dolarů (zhruba 849 tisíc korun). Příplatek za pohon všech kol činí 2.350 dolarů.

V kontinentální Evropě Chrysler 300 Luxury Series prodáván nebude, místo něj je tu nabízena jeho přeznačkovaná verze, Lancia Thema.

David Bureš
Diskuze (59)
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2012 15:07
Re: Aristokrat
:yes: ;-)
Avatar - Barrichello
2. 1. 2012 09:55
Re: Aristokrat
Mě rozhodně ne
Avatar - Barrichello
2. 1. 2012 09:54
Re: Aristokrat
Protože stojí skoro stejně a je to tu národní hit, nikomu nevadí předraženost, chybějící výkon i přestižní materiály.

Naopak maj neustále tendenci toto srážet jako zastaralé a špatné, přitom proti superbu je to doslova hi-tech a o třídu výš co se týče luxusu.
30. 12. 2011 13:16
Re: Amerika
Přenos know-how můžeš mít výměnou zaměstnanců, což se třeba v designových oddělených děje. A určitě mají nějakou firemní znalostní databázi, kam zaznamenávají své zkušenosti. Podle mě se liší jejich priority. Prostě jiným stylem bude motor navrhovat Audi a jiným VW. Už jen kvůli tomu, že každý má jiné plánované náklady na jednotku, ale také má každý jinou konkurenci. Jediný důvod, proč VW použije jednotku Audi, je, že náklady na případný vlastní vývoj by negovaly jakoukoli úsporu, nebo by úspora byla příliš malá. Vem si 2.0 TFSI, což byl původní vývoj Audi. Není to vůbec špatná jednotka a jak se v koncernu uchytila. Za to třeba 1.4 TSI je původem VW, byť později do ní Audi začalo strkat prsty.

Hlavní důvod toho překrývání jsou jiné potřeby Audi a VW. A u malých aut potom nároky na hmotnost a rozměry. Právě nová generace jednotek od Audi by to měla vyřešit, protože půjdou namontovat jak podélně, tak příčně. Takže VW bude moci přebírat bez konstrukčních úprav. Na příští rok je ohlášená nová 1.4, která, předpokládám, bude postavena právě podle Audi. Jak dlouho vydrží 1.2, to je otázkou. Je to celkem nový motor.

Člověk jim do kuchyně tolik nevadí, ale Audi vyvíjelo hlavně motory pro A4 a výš. Ze čtyřválců pak 1.8 a 2.0. Nakolik fušují do dieselů, to už vůbec nevím. Ale rozhodně mají dvoulitry vyspělejší než VW. A nevím o tom, že by plánovali stejný proces jako u benzínových jednotek. Objemově mají dieselů mnohem méně, takže to zase takový bordel není.
30. 12. 2011 00:34
Re: Aristokrat
To jsem si myslel. Já jen proč ten Superb.