Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300: Velký sedan na nových snímcích

Ondřej Láník
Diskuze (41)
Chrysler 300 je podle amerických zvyklostí nový model pro nový modelový rok. Pro Evropana je to ovšem důkladná modernizace, která přináší řadu novinek.

Na první pohled se může zdát, že Chrysler 300 pro rok 2011 se od modelu 300C z roku 2010 liší jen díky nové přídi, novým svítilnám na zádi a absenci písmene C v názvu. Skutečnost je ovšem jiná. Vlajková loď Chrysleru dostala zcela nový kabát.

Přídi i nadále vévodí rozměrná maska chladiče, ale její tvary jsou nyní jemnější, vyplňují ji pouze vodorovné lamely a na jejím vrcholu je nové logo. Hlavní světlomety mají nyní rovněž nový tvar. Světla pro denní svícení z LED sestavených do tvaru písmene C jsou poctou Chrysleru. Na plynulejší tvary masky i světlometů navazuje design předního nárazníku, blatníků i kapoty motoru.

Změny v designu se dotkly i boků a střední části karoserie. Blatníky jsou i nadále výrazně rozšířeny, ale jejich linie jsou nyní plynulejší. Změny se týkají i dveří a zasklení. V druhém páru dveří je nově malé trojúhelníkové okénko. Nového designu se dočkala i nabídka kol, na jejichž vrcholu jsou 20palcové disky.

Zatímco přední partie se dočkaly zjemnění, tak záď se nyní může pochlubit ostřejšími liniemi než u předchozího modelu. Do horní hrany vyššího víka zavazadlového prostoru se nastěhovalo třetí brzdové světlo a pod ním je umístěno nové logo. Chromem zdobená zadní světla se jen zlehka snaží navodit atmosféru amerických křižníků padesátých let.

Interiér nabídne posádce špičkový komfort cestování. Palubní desku z měkčených plastů ozdobí obložení dřevěnou dýhou a analogové hodiny. Inženýři Chrysleru se zaměřili na snížení hladiny zvuku pronikajícího do prostoru pro cestující a za tím účelem jsou na spodku vozu dva kryty z kompozitních materiálů.

Podobně jako u nového Dodge Charger bude součástí výbavy bezklíčový přístup a startování, stabilizační systém, adaptivní tempomat s varováním před kolizí, systém sledování slepého úhlu a parkovací kamera. O komfort cestujících na palubě se má postarat dvouzónová klimatizace, vyhřívaná i chlazená sedadla, dvojité střešní okno, audio systém nebo navigační systém Garmin s 8,4-palcovým displejem.

Nabídka pohonných jednotek obsahuje dva atmosférické zážehové motory s válci do V. Chrysler 300 ve verzích Touring i Limited bude standardně vybaven novým šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru s výkonem 218 kW (296 k) a točivým momentem 352 Nm. Druhým motorem v nabídce bude osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru s možností odpojení jedné řady válců pro snížení spotřeby paliva. Ten bude disponovat výkonem 269 kW (365 k) a točivým momentem 528 Nm.

Jízdními vlastnostmi se má Chrysler 300 vyrovnat nejlepším americkým, asijským i evropským konkurentům. Standardem bude provedení s pohonem zadní nápravy a k dispozici má být i verze s pohonem všech čtyř kol. U ní bude automaticky odpojován pohon předních kol, což má v běžném provozu přispět k snížení spotřeby paliva až o 5 procent.

Výroba modernizovaného Chrysleru 300 bude probíhat v Brampton Assembly Plant v kanadském Ontariu, dodávky zákazníkům budou odstartují v prvním čtvrtletí roku 2011.

Ondřej Láník
Diskuze (41)
Avatar - Barrichello
23. 12. 2010 21:22
Re: Copyright GAZ 3111
Jistě - já sem fanatik jak wolff. O tom žádná.

GTI, Whitelabel a další fanataci koncernu z Vlkohradu fanatici ale nejsou že. Protože co je německé je dobré, co není německé není dobré. Co mi to jenom připomíná, majn fírer? Nebo že by "Sovětský svaz - náš vzor?"

Staré 300C mělo tedy originální vzhled, dobrá - dokonce sme se ted od tavaryšce Berana dozvěděli že to byla poctivá amerika dle staré školy (to asi těžko ne? přeci to nemá rám a má to podvozek z MB), ale mělo to hnusnej interiér že, zastaralou V6ku a normální výbavu.
Od dalších ctitelů echt rajch wagenů se zas dozvídám, že stará 300C je pandur a tank a moc nápadný auto pro pár ma*orů...

Zkuste si ujasnit co plácáte, máte v tom trošičku chaozzz - jednou je dobře že je to svalnatý, podruhý to není dobře, jednou se nadává na hnusnej interiér, podruhý nevadí - prostě co se momentálně hodí do krámu, to se použije, že. Toč se korouhvičko, toč!
Když už se nemůže na motory a interiér (bacha, sou tam měkčený plasty, ale určitě ne tak měkčený jako u VW - bude to chtít laboratorní rozbor a pro fetišistický osahavače palubek to 159x za sebou ohmatat, pak se pozná rozdíl) a nebo na cenu - tak se poplive design. Už nic jinýho nezbývá.

Takže ted tu je každej chytrej jak propagandistický rádio soudruha Géblse a plive tu po faceliftu, že to má unifikovanej design, přitom slavný koncern VW tohle plodí už x let - šedý, nemastný unifikovaný design, jedno auto jak druhý, jen každý jinak velký. Rozdíl je pouze v ceně - u VW je si nutný připlatit i za volant.
Kidy na na nový Jeep GrandCherokee jsou taky zajímavý - když už nejde kritizovat výbavu - prostě už to má elektricy otvíraný 5tý dveře(btw Voyager měl ty 5 el. otvíraný dveře v nabídce už v době, kdy u Sharanu ještě neměli ani boční posuvný dveře který měl Voyager taky v elektrice a kde na to maminy ze Sharanu čuměli na parkovišti před Tescem jak puk se slovy"hele táto, čum na to") jako Audi, vyhřejvanej volant, sedačky + přední ventilovaný, podsvícený kliky atd.; podvozek z akutálního MB ML; tak zbyde zas jen design no. Ze se to v USA nestačí vyrábět a bylo to vyhlášený za nejlepší SUV roku 2010 od mnoha odborných spolků, jakož i od těch dalších vč. Playboye (kde že je skončil v USA Touareg??) nevadí....
Ono takový BMW X5 či Adi Q7, přezdívaný vocumlanej autobus pro slečny zbohatlíků a kinder bus do školky - jsou přímo designový skvosty, vyboučující svým vyjimečným desingem a nápaditými prvky těžce mimo mainstream. No, ted sem málem spadl smíchy pod stůl....

O tech vylepšení samozřejmě ani slovo - a na to, že domácí Superb na tenhle "čínský Geelly, nebo je to ZIl nebo Samsung, Gaz, Hyundai atd. ztrácí 36 HP, nemá ani srovnatelnou výbavu a přijde na 200-300 tis víc ( 3,6 V6 FSI). Pravda má deštník, to je podstatné a motor ze sekačky, což je znak té správné luxusní limuzíny ve vyšší střední. Jak málo stačí české ovci ke štěstí.

To už se do krámu fanouškům kýblwagenů, pardon uberwagenů samozřejmě nehodí, zmůžou se na výkřik do tmy v podobě, že ta 3,6ka má v Audi 300 Hp.
Přitom maj blbý keci na HEMI, že to maá z 5,7ky jen 365 Hp - ale v Ramce má ta HEMI 390 HP.
Takže ten motor jde taky naladit na víc. Co tam máte dál?
Že za 10 tis na to jde od Moparu, což je výrobce ND a originálního příslušenství pořídit otevřený sání + cca za 20 jiný svody, což dohromady přidá dalších 20 HP?
Na Audi bude tahle sestava za 30 táců přímo od originál výrobce těžko, že :-)

Jak sem tu zminoval, komu těch 400 HP NESTAČÍ, může si tam fláknout za 200 tis kompresor a mít těch koní 500. U verze SRT8 se standartním výkonem 470 HP pak můžetě mít 590 HP za cenu 1,8 mega - Bohužel 580 Hp Audi stojí o celý mega víc.
Co má Audi navíc? Lepší spotřebu? Na to se pravda u 600ti konového auta kouká nejvíc, pravda; jistě určitě lepší podvozek, co dál? Brzdy, bohužel SRT8 má brzdy Brembo (a série 5,7 brzdy Bosch), takže tam problém nebude, stejně jako ve výbavě.
Za kruhy na grille a lepší podvozek já teda 1 mega navíc platit nehodlám :-)
Protože bohužel nejsem fanatik - mě stačí kalkulačka a jednoduchý počet cena/výkon.

Musím bohužel se smutným výrazem říci, že v tomhle nemá evropa na "This once made in USA" ani omylem.
A dokud mít nebude, rád budu fanatikem uscars.
To samý lze říct o Corvette, CTS-V, Challengeru, Mustangu GT, Voyageru atd.
Tyhle auta tu v poměru cena/výkon a možnost je dál doupravit žádnou konkurenci nemaj.

A největší pr*el je ta, že krom mě tu nikdo z vás nikdy v žádným 300C nejel, stejně jako v dalších amerikách, jen tu je každej expert a doma přitom leští usmolenýho fabiatika s kadla kadla tdi nebo půlkou motoru se zvukem vysavače a a švihadlama na zadních voknech, popř. jinou nádheru s hyperdmodrními motory, výprodejovou oktávku se slavným motorem 1,6, s kterým dosáhl kamarád skvělé spotřeby na trase Brno-Praha 12,8 L a která má výbavu jako mu Stratus z roku 1995; nebo že by Yeti 1,8 který žere pomalu jak 10 let starej 2,7 V6 chrysleru se 120 tis km na hrbu, mimochodem mající 203 Hp, zatímco Superb I měl z 2,8 193 HP.
Nějak se vytrvale ten litrový výkon u motorů V6 nedaří, domácí šáde. Vím, slovutný koncern VW víc neodovolil, jinak by to mělo o 100 Hp víc za stejnou cenu :o))))))))))))))))))))))))

22. 12. 2010 22:32
Re: Copyright GAZ 3111
Protože onen Barýk není nic jiného než do chrysleru převlečený wolff. Navíc ta jeho nenávst vůči VW a spol. ho k němu řadí taky. Jenže....pokud se tady někdo vyjádří proč se mu líbil předchozí auťák a proč se mu nelíbí tohle provedení, tak je hned idiot. Líbí se mi i to tvrzení zvrchu (tuším Zino), že jemu se to líbí a nezajímá ho, co si o tom myslí ostatní. To sem nemusel psát....

Předchozí třístovka byla z hlediska designu prostě dotažené a osobité auto, které prostě mělo šmrnc. Mám dokonce pocit, že to byla jedna z posledních, ne-li dokonce poslední amerika, tak jak jsme je znali dřív. Nejsem sice velkým znalcem a fandou americké produkce, al jestli se mi něco v posledních deseti letech líbilo s origoš americké produkce, tak to byl předpředchozí Jeep Grand Cherokee, předchozí třístovka a Mustang (ten stále ještě stávající). Zbyl Mustang. Nový Grand Cherokee je tuctovka, která nezaujme ničím a faceliftovaná, či dokonce "nová" třístovka dokazuje starou a dobrou pravdu, že je mnoho faceliftů, ale jenom minimum se jich povede. To, co se z toho stalo teď je opičárna - vypadá to (chromy jsou jenom třešnička na dortu, i když v tomto případě je to spíš broskev) jako karikatura předchozího typu. Nojo, časy se mění, to auto vypadá, jako by zadání tnělo - předělejte to tak, aby to tolik neprovokovalo těmi svaly a robustností, protože to přímo vzbuzuje dojem mohutné spotřeby a tím i nedostaku zelenosti....no a designéři to udělali no a ten chrom je vlastně to poslední, co jim zbylo. A povedlo se. Auto ztratilo proporce a soulad mezi celkem a detaily.

Jenom hlupák a fanatik hystericky obhajuje a s povykem chválí něco, co je neobhajitelné. To je ale jeho věc. Já se ztotožňuji s tvým názorem. A dodávám - bohužel.
22. 12. 2010 18:51
Re: Copyright GAZ 3111
Co je trapného na tom, když řeknu že tenhle američan zejména zezadu je jak GAZ 3111? A řeknu ti objektivně proč: chrom. Obroučky zadních světel v chromu, lišty na kufru i kolem oken v chromu, vystouplá svislá světla jak (nejen) u starých Volh, zrcátka z chromu. Jestli byl někdy Barichello v Rusku, jako že asi ne, tak by věděl, že v Rusku se prodávají celý kity, který dají do chromových obrouček zejména zadní světla, místa na SPZ, lišty na kufru apod. Prostě stejný vkus! Nejčastěji to plácají na Mercedes třídy E, sériově to dávali na Volhu 3111.. a teď na nový 300C.
Avatar - Barrichello
22. 12. 2010 15:26
Re: disky
Mě se to v černý právě nelíbí, podle mě bude mnohem hezčí modrá, petrolejově zelená, červená, slonová kost atd.
Avatar - Barrichello
22. 12. 2010 15:24
Re: Velký vůz pro malé muže
Myslel si VW Passat a škodu Superb vid? To nezbývá než souhlasit :-)
Předražené plečky, kterých vidíš na každým rohu 20 a kterým chybí 40 HP opravdu může koupit jen člověk chudý duchem :-) A kde se plácaj do prsou, že jsou luxus a přitom nemaj motor V8, který byl vždy považován za nejvyšší luxus.
Tzv. stádní typ, který chce splynout s davem ovcí.

Kontrolní otázka soudruzi? Co je nejhroznější zbran na světě? Dav tupých ovcí.

A to jsem neřekl já, můžete si dohledat kdo tenhle citát řekl :-)