Chrysler 300: Velký sedan na nových snímcích
Na první pohled se může zdát, že Chrysler 300 pro rok 2011 se od modelu 300C z roku 2010 liší jen díky nové přídi, novým svítilnám na zádi a absenci písmene C v názvu. Skutečnost je ovšem jiná. Vlajková loď Chrysleru dostala zcela nový kabát.
Přídi i nadále vévodí rozměrná maska chladiče, ale její tvary jsou nyní jemnější, vyplňují ji pouze vodorovné lamely a na jejím vrcholu je nové logo. Hlavní světlomety mají nyní rovněž nový tvar. Světla pro denní svícení z LED sestavených do tvaru písmene C jsou poctou Chrysleru. Na plynulejší tvary masky i světlometů navazuje design předního nárazníku, blatníků i kapoty motoru.
Změny v designu se dotkly i boků a střední části karoserie. Blatníky jsou i nadále výrazně rozšířeny, ale jejich linie jsou nyní plynulejší. Změny se týkají i dveří a zasklení. V druhém páru dveří je nově malé trojúhelníkové okénko. Nového designu se dočkala i nabídka kol, na jejichž vrcholu jsou 20palcové disky.
Zatímco přední partie se dočkaly zjemnění, tak záď se nyní může pochlubit ostřejšími liniemi než u předchozího modelu. Do horní hrany vyššího víka zavazadlového prostoru se nastěhovalo třetí brzdové světlo a pod ním je umístěno nové logo. Chromem zdobená zadní světla se jen zlehka snaží navodit atmosféru amerických křižníků padesátých let.
Interiér nabídne posádce špičkový komfort cestování. Palubní desku z měkčených plastů ozdobí obložení dřevěnou dýhou a analogové hodiny. Inženýři Chrysleru se zaměřili na snížení hladiny zvuku pronikajícího do prostoru pro cestující a za tím účelem jsou na spodku vozu dva kryty z kompozitních materiálů.
Podobně jako u nového Dodge Charger bude součástí výbavy bezklíčový přístup a startování, stabilizační systém, adaptivní tempomat s varováním před kolizí, systém sledování slepého úhlu a parkovací kamera. O komfort cestujících na palubě se má postarat dvouzónová klimatizace, vyhřívaná i chlazená sedadla, dvojité střešní okno, audio systém nebo navigační systém Garmin s 8,4-palcovým displejem.
Nabídka pohonných jednotek obsahuje dva atmosférické zážehové motory s válci do V. Chrysler 300 ve verzích Touring i Limited bude standardně vybaven novým šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru s výkonem 218 kW (296 k) a točivým momentem 352 Nm. Druhým motorem v nabídce bude osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru s možností odpojení jedné řady válců pro snížení spotřeby paliva. Ten bude disponovat výkonem 269 kW (365 k) a točivým momentem 528 Nm.
Jízdními vlastnostmi se má Chrysler 300 vyrovnat nejlepším americkým, asijským i evropským konkurentům. Standardem bude provedení s pohonem zadní nápravy a k dispozici má být i verze s pohonem všech čtyř kol. U ní bude automaticky odpojován pohon předních kol, což má v běžném provozu přispět k snížení spotřeby paliva až o 5 procent.
Výroba modernizovaného Chrysleru 300 bude probíhat v Brampton Assembly Plant v kanadském Ontariu, dodávky zákazníkům budou odstartují v prvním čtvrtletí roku 2011.