Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300C: návrat velké americké limuzíny a obřích kombi

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Němečtí manažeři asi náležitě v Chrysleru tlačí na pilu a tak se vytahují retro-modely, které konkurence nemá…V Ženevě má evropskou premiéru Chrysler 300C Sedan a světovou premiéru se odbývá velké sériové kombi 300C Touring.

Němečtí manažeři asi náležitě v Chrysleru tlačí na pilu a tak se vytahují retro-modely, které konkurence nemá. PT Cruiser je následován novodobým korábem silnic, který navazuje na řadu velkých Chryslerů z druhé poloviny 20. století. Zavalitý automobil se v Ženevě Evropanům poprvé ukázal v sériové podobě.

Cílem designerů bylo vytvořit „neobyčejný automobil“, za kterým se na ulici otočíte. Na ulici jsme jej neviděli, ale i v Palexpu vypadal dosti neobvykle.

Téměř pětimetrová limuzína (měří 4999 mm) má vysoko umístěnou spodní hranu bočních oken, která jsou naopak poměrně nízká, což ještě více vynikne u kombi. V praxi toto asi bude omezovat výhled ven (známe z kupé Audi TT). Celková výška sedanu činí pouze 1483 mm. Také rozvor má úctyhodnou míru: 3048 mm! Zadní kola pohání některý ze tří motorů. Základ tvoří šestiválec 2,7 l (142 kW), větší motor má objem 3,5 l a výkon 186 kW. Vrcholem nabídky je znovuobjevený osmiválcový obr - motor 5,7 l V8 HEMI Magnum. Novinkou u Chrysleru je systém MDS (Multi Displacement System), který vypíná přívod do čtyř z osmi válců kdykoli není jejich výkon potřeba, a tak klesá spotřeba. Kombinovaná hodnota je velmi slušných 11,4 l/100 km, slabší verze pak 11.1 l/100 km (3,5 l) a 10,8 l 100 km. Výkon šestnáctiventilového motoru V8 (jen 2 ventily na válec) o zdvihovém objemu 5654 cm3 činí 250 kW při 5000 ot/min, maximum točivého momentu 525 Nm je k dispozici při 4000 ot/min. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, slabší kolegové jedou nejvíce 220 km/h (3,5 l) resp. 201 km/h. V roce 2005 by se měl pod kapotou této ameriky objevit netypický diesel – vidlicový šestiválec 3,2 l CDI od Mercedesu.

Chrysler 300C Touring

Kombi označované Touring jsme již viděli na několika předchozích autosalonech, ale nyní se poprvé představila sériová podoba tohoto vozu (světová premiéra). Kombi bude nabízeno se stejnými motory (včetně V8) a navíc zde bude možnost volby stálého pohonu všech kol. Pak bude síla motoru rozdělena v poměru 62:38 ve prospěch zadní nápravy. Kombi mají vzadu pětiprvkovou nápravu stejně jako sedan. Navíc je verze Touring vybavena automatickým udržováním světlé výšky na zadní nápravě. Touring s pohonem všech kol má světlou výšku zvýšenou o 25 mm. Zavazadlový prostor činí 770 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 2030 l.

Ondřej Láník
Diskuze (21)