Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300C SRT-8: šestilitrový křižník

Ondřej Láník
Diskuze (46)
Příští jaro se má dostat na americký trh továrně vyladěná verze Chrysleru 300C, která v duchu americké tradice dostane motor s větším objemem a "rekordním" litrovým výkonem.

Příští jaro se má dostat na americký trh továrně vyladěná verze Chrysleru 300C, která v duchu americké tradice dostane motor s větším objemem a "rekordním" litrovým výkonem.

Znovuzavedený motor HEMI (podle půlkulového spalovacího prostoru) propaguje americká odnož skupiny DaimlerChrysler zavedením sportovní verze SRT-8. Do rozrůstající se sportovní rodiny SRT už patří šest vozů: Dodge Viper SRT-10, Dodge SRT-4, Dodge Ram SRT-10, Dodge Ram SRT-10 Quad Cab a Chryslery Crossfire SRT-6 Coupe a Roadster. Sedmé SRT (=Street and Racing Technology) je postaveno na bázi limuzíny 300C, která se vrací k tradičním hodnotám amerických automobilů.

Pravdilo "objem ničím nenahradíš" si vzali k srdci i tvůrci sportovní třístovky. Atmosféricky plněný osmiválec HEMI s rozvodem OHV (!) zvětšili u Chrysleru z 5,7 na 6,1 l, změnou vrtání (+3,5 mm). Další úpravy se týkaly zvětšení kompresního poměru (z 9,6:1 na 10,3:1), přepracování sacího a výfukového potrubí a zvýšení nejvyšších otáček (z 5400 ot/min na 6100 ot/min).

Výsledkem je nejvyšší výkon 312 kW (otáčky výrobce neuvádí) a točivý moment 570 Nm při 4800 ot./min, to vše ze zdvihového objemu 6059 cm3. Podle Chrysleru jde o motor s nejvyšším litrovým výkonem (51,5 kW/l), jaký kdy byl dodáván v automobilu této značky. (tabulku motorů s nejvyšším litrovým výkonem najdete ve starším článku)

Silný křižník bude prodáván se sériovou s automatickou pětistupňovou převodovkou A580 s možností manuální volby převodů.

Upravený podvozek s novými pružinami a tlumiči je o 40 mm nižší proti běžnému 300C, sportovnější naladění má i stabilizační systém ESP. Tisková zpráva také informuje o tom, že "brzdový systém byl navržen speciálně k bezpečnému a předvídatelnému zpomalení a zastavení". Fakta ale hovoří za sebe: čtyřpístkové brzdy Brembo mají vpředu vnitřně chlazené kotouče o rozměrech 360 x 32 mm a vzadu 350 x 26 mm. Dvacetipalcová kola jsou obuta do pneumatik 245/45 R20 resp. 255/45 R20 (vzadu). Karosérie Chrysleru 300C SRT-8 bude vyvedena buď ve stříbrné nebo černé metalíze.

Ondřej Láník
Diskuze (46)