Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler – PT Cruiser facelift, 300C 3.0 CRD ve Frankfurtu 2005

PT Cruiser po plastice

PT Cruiserem vytřel Chrysler konkurenci zrak, avšak postupem času začínají automobilky přecházet do ofenzívy (například Chevrolet se svým HRR představeným na autoshow v Los Angeles) a retro vozítku začíná hrozit...

PT Cruiser po plastice

PT Cruiserem vytřel Chrysler konkurenci zrak, avšak postupem času začínají automobilky přecházet do ofenzívy (například Chevrolet se svým HRR představeným na autoshow v Los Angeles) a retro vozítku začíná hrozit ztráta dominantní pozice. Do nového modelového roku 2006 proto Chrysler vyzbrojil PT Cruiser přepracovaným zevnějškem s novými předními světlomety a maskou chladiče, kulatými mlhovými světlomety a např. decentním spoilerem nad zadním sklem.

Zatímco změny exteriéru proběhly v decentním duchu, uvnitř se přeskupovalo a upravovalo intenzivněji. Kromě rozšíření barev čalounění prošla kompletní renovací středová konzola, mezi sedadla se nastěhovala posuvná loketní opěrka, sedadlo řidiče zvládá více poloh nastavení, zlepšila se dostupnost některých ovládacích prvků a také zvětšil objem uzavíratelné přihrádky u spolujezdce. Hudební kulisu může vytvářet audiosystém s možností reprodukce souborů MP3, šesti reproduktory a Subwooferem.

S modelovým rokem 2006 se do PT Cruiseru nastěhoval informační systém EVIC obsahující kompas a zobrazující venkovní teplotu, informace z audiosystém, spotřebu paliva, dojezd a délku trvání jízdy. Z „neviditelných“ novinek Chrysler zmiňuje vylepšené těsnění okolo dveří a oken, které společně s kvalitnějšími plasty zajišťuje větší akustickou pohodu na palubě (snížení hluku o 2-5 dB). Přeplňovaná jednotka poskytuje nově výkon 170 kW místo předchozích 164 kW. Točivý moment je 332 Nm.

Vznětový PT Cruiser 2.2 CRD má nyní o čtvrtinu vyšší výkon – 110 kW – když spotřeba paliva zůstala na původních hodnotách (kombinovaná 6,7 l/100 km, plní Euro IV). Točivý moment má maximum 300 Nm mezi 1600 a 3000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá nyní s pětistupňovou manuální převodovkou jen 10,8 s (dříve 12,1 s).

300C 3.0 CRD

Osmiválcový HEMI je sice legendou, ale Evropa se až tak důsledně neřídí heslem objem ničím nenahradíš, což platí dvojnásob kdykoli cenovky na pylonech čerpacích stanic dosahují každý týden nových maxim. Řešením pro zvýšení odbytu sedanu a kombi 300C je nový vznětový motor pod kapotou velkého Chrysleru. Jde o vznětový vidlicový šestiválec celohliníkové konstrukce, pocházející z dílen stuttgartských motorářů.

Nejvyšší výkon motoru se vstřikováním common-rail činí 160 kW při 4000 ot./min, točivý moment dosahuje maxima 510 Nm v 1600 ot./min. Motor samotný má hmotnost 208 kg, je spojen s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby převodového stupně.

Parametry jízdních výkonů neutrpěly výrazné ztráty (230 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 7,3 s), ale spotřeba se dostala do evropských měřítek (kombinovaná hodnota 8,1 l/100 km).

Pro evropské trhy je Chrysler 300C vyráběn v rakouském Grazu, diesel bude k dispozici od října 2005.

Ondřej Láník