Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystá Honda elektrický sporťáček? Mohl by doplnit elektrohatchback e

David Bureš
Diskuze (0)

Honda se čile připravuje na zahájení prodeje elektrického hatchback e. Možná to ale nebude jediný elektromobil v jejím portfoliu.

Ať už se nám to líbí, nebo ne, následující léta budou ve znamení mohutné expanze elektromobilů, množství automobilek chystá významně rozšířit nabídku takových aut. S elektrifikací portfolia počítá také Honda, která plánuje, že do roku 2025 budou dvě třetiny jejích evropských prodejů tvořit elektrifikované vozy, tedy elektromobily a hybridy. Elektrovůz Honda potvrdila zatím jediný, hatchback e, rýsuje se nám tu ale další projekt.

A tím je elektrický sporťáček, vycházející z konceptu Honda Sports EV, představeného již v roce 2017. Naznačují to patentové snímky takového vozu, které obvykle znamenají, že na takovém automobilu se skutečně pracuje.

Uniklé patentové snímky se navíc liší oproti představenému konceptu, nejde tedy o registrovaný design dva roky staré studie. Liší se hlavně řešení řádě, s odlišnou siluetou střechy, přepracovány jsou také dveře. Retro prvky sice zůstávají, vůz na snímcích ale působí agresivněji, sportovněji než milý retro koncept Sports EV evokující japonské sporťáky z šedesátých let.

Zatímco po představení studie Honda Urban EV automobilka dala rychle najevo, že ho bude sériové vyrábět (nakonec v upravené pětidveřové formě, pod označením Honda e), k produkci sporťáku na bázi Sports EV se vedení nikdy pořádně nevyjádřilo. Pouze nejasně uvedlo, že o realizaci rozhodne případný zájem zákazníků. Snad se v Hondě dalšího sporťáku při prodejním neúspěchu aktuální NSX nebudou bát...

Více o sporťáku nevíme, očekává se však využití techniky z Hondy e. Ta využije elektromotor o výkonu 110 kW a točivém momentu 300 N.m, který podobně jako u jiných elektrovozů bude pohánět zadní kola. V případě lehkého sporťáku by taková síla mohla stačit.

Vedle toho však Honda pracuje i na další elektrické platformě. Ta však bude využita ve větších automobilech, připravována je tak, aby mohla nabídnout dlouhý dojezd. Honda e naopak využije poměrně kompaktní baterie s kapacitou 35,5 kWh, které mají zajistit normovaný dojezd 200 kilometrů. To není moc, Honda ale tvrdí, že to pro městský vůz stačí. Má to být navíc ideální kompromis mezi vahou baterií a dojezdem.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme