Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další značka se v Evropě zbaví turbodieselů. O koho jde tentokrát?

David Bureš
Diskuze (48)
Řady značek končících se vznětovými motory se rozšiřují. Po Volvu, Nissanu, Fiatu nebo Porsche takové plány oznámila další.

Vznětové motory jsou v době stále přísnějších emisních norem složitější a dražší, kvůli čemuž o ně zájem v některých segmentech klesá, a tak výrobci jejich nabídku postupně zužují, protože se jim obchodně už tolik nevyplatí. Některé automobilky pak dokonce neváhají se vznětových motorů na evropských trzích zcela zbavit. Nejnověji jejich řady rozšiřuje Honda.

„Každý nový model od teď nebude představen se vznětovým motorem,“ prohlašuje výkonný ředitel britského zastoupení Hondy Dave Hodgetts. Trend značka zahajuje už letos, novou generací SUV CR-V, v níž místo vznětového motoru raději nabízí hybridní verzi.

Honda by se tak měla dieselových agregátů zbavit do roku 2021, a to spolu s příchodem příští generace Civicu. Do té doby se turbodieselů zbaví též malé SUV HR-V a malý model Jazz, jejichž nástupci jsou plánovaní pro rok 2020.

I v jejich případech se počítá se zástavbou hybridního systému. Podle Hodgettse bude do budoucna každý model Honda dostupný v alespoň jedné elektrifikované variantě. Automobilka přitom tvrdí, že elektrifikované vozy budou do roku 2025 tvořit dvě třetiny jejích evropských prodejů.

Už v příštím roce dorazí na trh plně elektrický model, hatchback s retro vzhledem vycházející z loňského konceptu Urban EV. Do budoucna se také počítá se Civicem full hybrid, zatímco plug-in hybrid by mohl dorazit jen na vybrané trhy.

Evropské plány však neznamenají, že by se Honda turbodieselů zbavila zcela. Třeba na indickém trhu jsou stále klíčovou součástí nabídky, a tak výroba naftové šestnáctistovky bude pokračovat minimálně pro takové trhy, kde nejsou emisní normy tak přísné jako v Evropské unii.

Honda tak následuje další značky, které konec turbodieselů v Evropě oznámily již v minulosti. Toyota je ponechá jen v offroadu Land Cruiser, pick-upu Hilux a užitkových vozidlech, Volvo konec vznětových motorů zahajuje aktuálním sedanem S60, který už s takovým agregátem nenabídne. Do budoucna se pak naftových agregátů chtějí postupně zbavit i Nissan nebo Fiat. Ani Peugeot už nepočítá s dalším vývojem povedeného 1.5 BlueHDi, zatímco konkurenční Renault chce nabídku turbodieselů prozatím jen zúžit. Naopak Volkswagen a Mercedes-Benz s naftou stále počítají, tvrdí, že pro jízdu na dlouhé vzdálenosti je stále nejoptimálnější volbou, navíc i z hlediska normovaných emisí jsou potřeba.

David Bureš
Diskuze (48)
Avatar - palix
4. 12. 2018 13:16
Re: Chvalabohu, Japonci !
Najviac otravujúce naštartované diesle stretávam v autobusoch. Vodič niekde čaká 30 minút a motor nechá naštartovaný. Aj u osobných áut je to častejšie u dieslov ako u benzínov. Možno je to nejaká urban legend, že diesel sa neoplatí vypínať...
3. 12. 2018 20:16
Re: japonci
jj, dyt rikam, ze jsou nemci idijoti. a ty zpracovana svazacka.
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 16:45
Re: japonci
Všude samej idijot = a dokonce idiot ;-)

Jak frantíci částečně? Dyť se dostali až do Moskvy :-)

Kdyby se svět nespojil a nezachránil obří materiální pomocí SSSR tak by bejvalej Hitlerův spojenec Stalin dostal přes držku nejen u Volgogradu

Bacha na idijotech jak jim říkáš je závislý náš zahraniční obchod = 85% všeho co vyrobíme vyvážímě do EU. Třetinu do Německa
Avatar - Hammunasakra
3. 12. 2018 16:37
Re: Chvalabohu, Japonci !
No to je ten problém = já myslím že normální sem já. A ty že ty ;-)
3. 12. 2018 14:34
Re: japonci
... jo, myslim, ze jo. jen extremni idijot se vyda s plnou polni na stalingrad (to udelali jen nemci ale pred nimi uz castecne francouzi, coz jsou take extremni idijoti), ale pouze maximalni idijot se z toho nepouci (nemci), ti si vytvareji nove vlastni stalingrad doma.